AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #21 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): …. Og det er heller ikke vanskelig å forstå at det er mye mer utmattende for en «bonus» forelder enn en biologisk forelder. Anonymkode: 146e3...86b ? Hva mener du her egentlig? Anonymkode: 4cf79...f23
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #22 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bonus eller ei, hadde blitt sliten selv. Med mindre det er noen diagnoser her bør jo dette tas tak i. Snakk med mor også. Jeg blir selv koko av mine egne barn om de ser på youtube i stue med høy meldoi som spiller om igjen og om igjen. Synging, skriking over lengre tid. Dere skjønner greia. Anonymkode: 18c4f...36f Hvorfor lar du dem sitte med lyden på, uten hodetelefoner….?! Det burde du lære dem at er uhøflig mot andre rundt. Her er et strengt forbudt. Og jeg sier ifra til andre unger om de sitter med lyden på på spill eller tiktok. En fryktelig uvane som er til sjenanse for omgivelsene. Dette var ikke en greie da vi selv var barn, men nå når skjerm er en del av hverdagen til barna er det vår jobb å lære bort etikette rundt bruken av disse. Anonymkode: a0b21...824 4 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #23 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Høres ut som mitt barn. Har Tourettes. Ikke be barnet holde opp i alle fall, for er det tics er det umulig. Det vil kunne bidra til lavere selvfølelse da barnet opplever å aldri klare det dere ber om. Fint at barnet skal til BUP. Masse bra hjelp å få❤️ Anonymkode: 805ca...7e8 Ja her og. Og ber de han stoppe kan det bli enda verre og mye mer lyd! Dumt med alle bonusfamilier, er nok mange bonusbarn som sliter å føle seg hjemme stakkars! Anonymkode: 62273...f08 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #24 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja her og. Og ber de han stoppe kan det bli enda verre og mye mer lyd! Dumt med alle bonusfamilier, er nok mange bonusbarn som sliter å føle seg hjemme stakkars! Anonymkode: 62273...f08 Veldig dumt med bonusfamile som ikke lar barna få være seg selv og trives. Barn må få lov å lage lyder i sitt hjem. Barna merker garantert at dere ikke unner dem å få være ekte barn og lage mye lyd. Stakkars barn som er så lite velkommen i eget hjem! Får vondt i hjertet av dette. Anonymkode: bbab7...93e 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #25 Skrevet 24. mars 2023 Først og fremst, skru av radioen.... Glade unger lager lyd. Unger som tør å være seg selv lager lyd. La nå ungen få være seg selv i eget hjem. Dette er ett DEG problem. Ikke ett ungeproblem. Anonymkode: c3271...817 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #26 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig dumt med bonusfamile som ikke lar barna få være seg selv og trives. Barn må få lov å lage lyder i sitt hjem. Barna merker garantert at dere ikke unner dem å få være ekte barn og lage mye lyd. Stakkars barn som er så lite velkommen i eget hjem! Får vondt i hjertet av dette. Anonymkode: bbab7...93e Helt enig! Dette innlegget hadde aldri vært skrevet om det gjaldt TS sine egne barn. Anonymkode: 9a3ff...be1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #27 Skrevet 24. mars 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Ja her og. Og ber de han stoppe kan det bli enda verre og mye mer lyd! Dumt med alle bonusfamilier, er nok mange bonusbarn som sliter å føle seg hjemme stakkars! Anonymkode: 62273...f08 2 hours ago, AnonymBruker said: Veldig dumt med bonusfamile som ikke lar barna få være seg selv og trives. Barn må få lov å lage lyder i sitt hjem. Barna merker garantert at dere ikke unner dem å få være ekte barn og lage mye lyd. Stakkars barn som er så lite velkommen i eget hjem! Får vondt i hjertet av dette. Anonymkode: bbab7...93e Ja, alt er stemor sin feil. Om hun blir sliten av lyd unner hun ikke barn å være barn. Det er sikkert min feil at bonusbarnet har autisme og tourettes også, siden jeg blir sliten av lydene. Anonymkode: 20225...492
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #28 Skrevet 24. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Helt enig! Dette innlegget hadde aldri vært skrevet om det gjaldt TS sine egne barn. Anonymkode: 9a3ff...be1 Det tror jeg kanskje du har rett i. Egne barn kan man snakke til og være med og lage regler for. Da bygger nok ikke frustrasjon og maktesløshet seg opp på samme måte. Anonymkode: 20225...492 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #29 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det tror jeg kanskje du har rett i. Egne barn kan man snakke til og være med og lage regler for. Da bygger nok ikke frustrasjon og maktesløshet seg opp på samme måte. Anonymkode: 20225...492 Frustrasjon og maktesløsheten er nok stor for biologiske foreldre også. Men mer på vegne av barnet, bekymringer for diagnoser og relasjoner, enn at barnet i seg selv er feil. Det som er, er at man ikke løser problemet i hi med regler og tilsnakk. Det er sannsynligvis sånn barnet er, det varer nok en god periode og man må jobbe med seg selv for å tåle det og få det til å føle seg elsket og velkomment uansett. Innlegget bærer preg av at det er noe galt med barnet og barnet må fikses. Det gjør at jeg får litt klump i magen. Om fokuset hadde vært på ting man kan jobbe med, i seg selv, for å bli mindre sensitiv så hadde kanskje svarene vært annerledes. Anonymkode: b5a32...745
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #30 Skrevet 24. mars 2023 For bonusbarnets skyld bør du flytte. Vær særboere istedet når du ikke tåler barnet som nok vil få det bedre alene med far, enn med en bonusmor som ikke tåler at barnet finnes. Anonymkode: 2cafa...a85 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #31 Skrevet 24. mars 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Innlegget bærer preg av at det er noe galt med barnet og barnet må fikses. Det gjør at jeg får litt klump i magen. Om fokuset hadde vært på ting man kan jobbe med, i seg selv, for å bli mindre sensitiv så hadde kanskje svarene vært annerledes. Som flere har nevnt i tråden, må barn også innimellom minnes på å ta hensyn. F eks ved å ikke ha på lyd på ipaden i fellesrom når alle er der. Her funker det innimellom å minne barnet på at vi andre får vondt i ørene av skriking, og da sier barnet selv "jeg kan skrike på rommet!" Noen ganger skal voksne jobbe med seg selv for å tåle, andre ganger er det hensiktsmessig å veilede barn til å ta hensyn og fungere i grupper. Og noen ganger er man så sliten at man ikke ser forskjellen. Synes det er synd å ilegge ts vonde hensikter og å ikke tåle at barnet finnes bare fordi hun er en sliten stemor. Og du... Vi stemødre vil også barna vel. Vi er ikke onde som i eventyrene 🙄 Anonymkode: 20225...492 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. mars 2023 #32 Skrevet 24. mars 2023 Unger lager mye lyd. Synes det er sykt (bokstavelig talt) at unger skal klistres på psykiatriske diagnoser fordi de oppfører seg som unger, og medisinere dem så de ikke skal lage så mye lyd. Får barnet brukt kroppen sin nok? Er han nok ute? Får han vært i aktivitet? Ikke rart mange unger blir sånn når de bare sitter stille på skolen hele dagen, og så kommer de hjem og skal være stille der også. Og til slutt, det går over. Når de blir tenåringer blir de stille og mutte. Da savner du tida da skravla gikk.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #33 Skrevet 24. mars 2023 Skjønner ikke hva som er greia med å si at siden hun er stemor så må hun tåle lyden eller flytte. Det er lov å si ifra uansett hvilken rolle du har for barnet. Hun er ikke ond bare fordi hun blir sliten av all lyden. Jeg som ekte forelder til barnet mitt blir til og med sliten om det er mye lyd! Og vet du hva jeg gjør da? Jeg sier ifra, og lærer barnet om hensyn. Dere får helt klump i magen og blir skikkelig lei dere på barnets vegne av alle ting. Bare fordi det er stemoren og ikke moren som skriver denne tråden. Ta dere sammen. Anonymkode: 9e892...28e 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #34 Skrevet 24. mars 2023 1 hour ago, Anonymus Notarius said: Unger lager mye lyd. Synes det er sykt (bokstavelig talt) at unger skal klistres på psykiatriske diagnoser fordi de oppfører seg som unger, og medisinere dem så de ikke skal lage så mye lyd. Får barnet brukt kroppen sin nok? Er han nok ute? Får han vært i aktivitet? Ikke rart mange unger blir sånn når de bare sitter stille på skolen hele dagen, og så kommer de hjem og skal være stille der også. Og til slutt, det går over. Når de blir tenåringer blir de stille og mutte. Da savner du tida da skravla gikk. Tja. Når barnet vårt har brukt kroppen masse, vært ute dagen lang og kost seg i naturen. Sååå har han tics likevel. Fordi han har Tourettes. Vi skulle gjerne latt være å «klistre på ham» den diagnosen, men hva foreslår du egentlig vi skal gjøre? Anonymkode: 805ca...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #35 Skrevet 24. mars 2023 fru Alving skrev (19 timer siden): Hvis barnet har en diagnose så må de få hjelp til å takle det og til å gi barnet god oppvekst. Noen barn lager bare mye lyd hele tiden uten at det er en diagnose og de må faktisk kunne sies fra til. Omgivelsene er også viktige. Ja, du har lært dette på kurs for foreldre som har barn med autisme? Da må du gjerne dele tipsene til oss alle Anonymkode: c09be...a2f
AprilLudgate Skrevet 24. mars 2023 #36 Skrevet 24. mars 2023 Anonymus Notarius skrev (1 time siden): Unger lager mye lyd. Synes det er sykt (bokstavelig talt) at unger skal klistres på psykiatriske diagnoser fordi de oppfører seg som unger, og medisinere dem så de ikke skal lage så mye lyd. Får barnet brukt kroppen sin nok? Er han nok ute? Får han vært i aktivitet? Ikke rart mange unger blir sånn når de bare sitter stille på skolen hele dagen, og så kommer de hjem og skal være stille der også. Og til slutt, det går over. Når de blir tenåringer blir de stille og mutte. Da savner du tida da skravla gikk. Har du møtt noen med uttalt Tourettes?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #37 Skrevet 24. mars 2023 Min sønn er slik, jeg kjenner følelsen av å bli tom for energi. Selv om det er uendelig med kjærlighet til sønnen min, så er det slitsomt. Vi øver på å ha hviletid noen timer på dagtid i helgene. Ellers må man bare leve med det 😊 Anonymkode: 7d7a5...a90
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #38 Skrevet 24. mars 2023 Skru av radio eller høyttaler, så slipper du bakgrunnsstøy i tillegg. Jeg har to barn på 2 og 4 år, i tillegg til bonusdatter på 8 år som er hos annenhver helg. Det er ikke unormalt med lyder hjemme hos oss, men de leker og det kan bli høylytt. Jeg har dager hvor jeg er sliten i hodet etter en hel dag med mye lyd og støy, og hvis jeg i tillegg hadde hatt radio på ville det vært verre. Anonymkode: 45ae7...da5 1 1
fru Alving Skrevet 24. mars 2023 #39 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, du har lært dette på kurs for foreldre som har barn med autisme? Da må du gjerne dele tipsene til oss alle Anonymkode: c09be...a2f Nei det har jeg ikke det er er sunn fornuft. Det står ingen steder at barnet har autisme. I en familie må alle ta hensyn til hverandre voksne og barn.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. mars 2023 #40 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tja. Når barnet vårt har brukt kroppen masse, vært ute dagen lang og kost seg i naturen. Sååå har han tics likevel. Fordi han har Tourettes. Vi skulle gjerne latt være å «klistre på ham» den diagnosen, men hva foreslår du egentlig vi skal gjøre? Anonymkode: 805ca...7e8 AprilLudgate skrev (3 timer siden): Har du møtt noen med uttalt Tourettes? Hvor står det at dette barnet har tourettes?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå