Gå til innhold

Hvilken type koffert har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anbefal meg gjerne noen som varer litt. Gjerne god i str og i god kvalitet :) 

Anonymkode: 22a8d...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en mellomstor C-lite fra Samsonite og en stor Phantom SL fra Epic. Veldig fornøyd med Samsonite. Epic-kofferten synes jeg er alt for tung. 

Anonymkode: e22ae...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsonite C-lite her og, utrolig nok, i tre størrelser 😅

Jeg har reist mye i ca 20 år. Når første Samsonite gikk i stykker falt jeg for fristelsen og kjøpte en rimeligere en.. Den varte i ett år. Så nå har jeg hatt C-lite i nesten 10 år. 

Anonymkode: 9536f...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en xl delsey koffert. var største jeg fant. husker ikke hvor mange liter men var over 80 cm. var sykt slitsom å drasse rundt på så brukt kun når jeg skulle lenge bort. ellers bruker jeg billige jeg kjøper på clas ohlson og samsonite anti tyveri sekk. ser ikke poenget med dyre kofferter jeg har ikke bil og de blir fort ødelagte når jeg skal dra den over lange avstander. kjøper heller billig og ofte enn dyre som må repareres. sikkert ikke miljøvennlig men det er det som funker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

American tourister soundbox. Liker at den er utvidbar og har glidelås i stedet for klemmelås

Anonymkode: 6ed91...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har 2 forskjellige størrelser i Samsonite C-Lite. Er kjempefornøyd. Mangler bare en kabin koffert. Dyre, men jeg synes de er verdt det.

https://www.samsonite.no/c-lite-spinner-75cm--svart/122861-1041.html

Anonymkode: 3d99d...9dd

 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har en mellomstor C-lite fra Samsonite og en stor Phantom SL fra Epic. Veldig fornøyd med Samsonite. Epic-kofferten synes jeg er alt for tung. 

Anonymkode: e22ae...77f

 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Samsonite C-lite her og, utrolig nok, i tre størrelser 😅

Jeg har reist mye i ca 20 år. Når første Samsonite gikk i stykker falt jeg for fristelsen og kjøpte en rimeligere en.. Den varte i ett år. Så nå har jeg hatt C-lite i nesten 10 år. 

Anonymkode: 9536f...661


Her var dete flere som anbefalte disse. Skjønner jo at de blir skitten osv etter å ha reist mye med de, men vises det veldig godt også på disse. Har selv erfaring med Samsonite, og er superfornøyd etter å ha reist til andre siden av kloden. Men trenger flere nå :) 

Anonymkode: 22a8d...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (22 timer siden):

har en xl delsey koffert. var største jeg fant. husker ikke hvor mange liter men var over 80 cm. var sykt slitsom å drasse rundt på så brukt kun når jeg skulle lenge bort. ellers bruker jeg billige jeg kjøper på clas ohlson og samsonite anti tyveri sekk. ser ikke poenget med dyre kofferter jeg har ikke bil og de blir fort ødelagte når jeg skal dra den over lange avstander. kjøper heller billig og ofte enn dyre som må repareres. sikkert ikke miljøvennlig men det er det som funker for meg.

For meg er kvalitet viktig da jeg reiser en del lange reiser. Så da er det alfa omega. Hadde rett og slett ikke turt å reise til et annen kontinent med en koffert fra Clas O. Hverken for tyveri eller for å vente på at den skulle revne. Gode kofferter er gode å trille også, og man kjenner knapt at man drasser på de så lenge de ikke må løftes. 

Anonymkode: 22a8d...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg er kvalitet viktig da jeg reiser en del lange reiser. Så da er det alfa omega. Hadde rett og slett ikke turt å reise til et annen kontinent med en koffert fra Clas O. Hverken for tyveri eller for å vente på at den skulle revne. Gode kofferter er gode å trille også, og man kjenner knapt at man drasser på de så lenge de ikke må løftes. 

Anonymkode: 22a8d...c41

ja jeg skjønner dette også. jeg tar ikke fly jeg så reiser aldri langt utenfor europa. så er ikke så redd for å drasse på en fra clas. tar buss og tog, må også gå noen avstander. så det blir mye slitasje på julene. har ikke opplevd at kofferten har revnet før hjulene er gåen. tyveri er kjipt men de tingene av verdi er i ryggsekken min ikke i kofferten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Samsonite C lite og Samsonite Proxis. Veldig fornøyd med begge. Lette, enkle å trille, god plass. Foretrekker kanskje bittelitt mer Proxis. Disse blir ikke så skitne, er bare å tørke/vaske dem, men de blir ripete. men det blir jo alle, og jeg tenker at så lenge den er funksjonell så kan den få lov å være litt ripete :)

Anonymkode: 83c0f...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har 2 rimelige trillekofferter fra Europris. Hatt dem i mange år og de har vært med på utallige flyreiser. Funker som gull :)

 

Anonymkode: dc206...34b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktigste er at de passer med gjeldende størrelser.
Kabinkoffert i de fleste selskap er 45 x 36 x 20cm for small cabin (under sete) og 56 x 45 x 25cm for large cabin (plassert i skap over setene). Priser for bagasje øker hele tiden.

Anonymkode: 1ed9a...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Viktigste er at de passer med gjeldende størrelser.
Kabinkoffert i de fleste selskap er 45 x 36 x 20cm for small cabin (under sete) og 56 x 45 x 25cm for large cabin (plassert i skap over setene). Priser for bagasje øker hele tiden.

Anonymkode: 1ed9a...3ca

Jeg flyr plutselig med noen snart som har 55 x 35 x 25 i large cabin. Den er lei, men må satse på at min på 39 i bredden går greit.

Har en Samsonite jeg kjøpte på salg som jeg er fornøyd med.

Anonymkode: b0759...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lin skrev (5 timer siden):

Delsay er tunge i seg selv, er de ikke? 🫣

Mange jeg har sett på fra North og Samsonite ligger mellom 4,2 og 4,6, mens min Delsay er 3,8. Vekt var en prioritet for meg, i tillegg til pris.

Anonymkode: e0592...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange jeg har sett på fra North og Samsonite ligger mellom 4,2 og 4,6, mens min Delsay er 3,8. Vekt var en prioritet for meg, i tillegg til pris.

Anonymkode: e0592...6b7

Ups, ikke meningen trykke på anonym 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Mange jeg har sett på fra North og Samsonite ligger mellom 4,2 og 4,6, mens min Delsay er 3,8. Vekt var en prioritet for meg, i tillegg til pris.

Anonymkode: e0592...6b7

Vekt er det viktigste for meg også, og jeg vil ha en koffert som er under 3kg. Rundt 4 kg er jo blant de tyngste som er..

Jeg har vurdert epic phantom pga vekt men også pris vs kvalitet. Men ser noen over her synes selv den er for tung. 66cm og 67 l og 3kg. Det blir litt liten pakkevolum til å være 3 kg synes jeg også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en av disse, helst rød☺️ men liker proxis’en  som har «trekk»/skillerom på begge sider. Da slipper man å låtte huske på å åpne kofferten på rett side slik at ikke alt ramler ut 😅

IMG_7098.png

Endret av lin
Glemte bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...