AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Hei! Litt usikker på hva som telles med og ikke i 23/5 regelen. Gikk yrkesfagligifageligutdanning VG1/2 for å så være lærling i 2,5 år og deretter jobbet 0,5 år (fulltid) før jeg starter på påbygg. Så jobbet jeg ett halvt år (fulltid) og tok realfagskurs det andre. Fra hva jeg kan se, står det at videregående skole telles ved 23/5. Da antar jeg at Vg1/2 og påbygg telles som 3 år, eller teller de kun aktive skoledager? Det står ikke noe om at kurs telles, og du får heller ingen studiepoeng av å ta realfagskurs, men du får lov til å studerer teknologi om du består både fysikk og matte. Noen som vet om det telles? (Har en del bedre snitt om jeg søker med 23/5, kontra studiekompetanse) Anonymkode: 733b4...c15
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Søker du etter 23/5 regelen må du jobbe 5 år fulltid. De teller timer. I tillegg må du oppfylle fagkravene. Anonymkode: a5c1d...9c9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Søker du etter 23/5 regelen må du jobbe 5 år fulltid. De teller timer. I tillegg må du oppfylle fagkravene. Anonymkode: a5c1d...9c9 Hei! Ved utdanning.no står det at Kravet til praksis og/eller utdanning kan dekkes gjennom: lønnet arbeid læretid frivillig arbeid omsorgsarbeid videregående opplæring høyere utdanning folkehøgskole fagskole annen utdanning militærtjeneste siviltjeneste introduksjons- og norskprogram med samfunnskunnskap for nyankommede innvandrere Men lurte på om ett skole år telles som ett år, aka det samme som 100% arbeid. Samt der realfags kurs ikke er en utdanning, heller kurs, så lurte jeg på om det telles. (Var fulltid ett halvt år det også) Anonymkode: 733b4...c15
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Ja, du oppfyller praksiskravet da du har 2 års skolegang, 2,5 år læretid og ett års arbeidsansiennitet . Til sammen 6 år. Et år på videregående dekker kravet til fulltidspraksis/arbeid. Anonymkode: a40ed...466
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå