Gå til innhold

Er homeopati en scam?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det virker ikke som at det er seriøs vitenskap?

Anonymkode: 6ffd6...3a5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 548e6...21b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 819d5...7d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: a6604...86a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, om det virker så er det placeboeffekten

Anonymkode: 43bcd...59b

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hundre prosent scam

Anonymkode: d6bea...aec

• Liker 14
Skrevet

Det er ikke seriøs vitenskap på noen som helst måte, ingen har noen gang dokumentert noe medisinsk effekt at det 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg har ikke hatt effekt av homeopatiske tinkturer. Men jeg hadde en hund hvor jeg valgte å prøve det, og selv veterinæren kunne ikke bortforklare den positive effekten. 

Men kanskje jeg overførte placebo til dyret :ler: 

Anonymkode: 3619f...5a7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 899cd...d2f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er svindel, juks og bedrag. Det er gjort tester på de såkalte "medisinene" de gir folk, og det er sukkerpiller og annet som er tynnet ut i en slik grad at det aldri hadde hatt noen effekt om det så var ekte medisiner.

Anonymkode: 5bbbc...6c2

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja. Jeg har ikke hatt effekt av homeopatiske tinkturer. Men jeg hadde en hund hvor jeg valgte å prøve det, og selv veterinæren kunne ikke bortforklare den positive effekten. 

Men kanskje jeg overførte placebo til dyret :ler: 

Kanskje hunden tilfeldigvis ble frisk av seg selv og sitt eget immunforsvar, har du tenkt på det? Tilfeldigvis falt det sammen med tidspunktet du dyttet i den "juksemedisin". 

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 1b6c6...878

• Liker 3
Skrevet

Måten homeopati forklares på er ikke vitenskapelig. 

Men noe kan jo virke selv om forklaringen på hvorfor er feil. 

Dessuten kan mye tilsynelatende virke, men så kroppen som selv ordnet med sykdommen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte det virket på meg. Hadde et utslett i mange år, og hadde prøvd alt annet. Etter noen år kom utslettet tilbake og homeopati virket da og. 

Anonymkode: 73065...6e0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er svindel, juks og bedrag. Det er gjort tester på de såkalte "medisinene" de gir folk, og det er sukkerpiller og annet som er tynnet ut i en slik grad at det aldri hadde hatt noen effekt om det så var ekte medisiner.

Det er ikke alt vi vet hvordan vi skal teste enda. Hilsen biomedisinsk forsker. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, men vi vet hvordan vi skal analysere homeopatisk medisin for aktive virkestoffer. 

Og der er det null.

Anonymkode: 08123...9b2

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja det virker, men kan ikke testes på vanlig måte, da det ikke er samme middel til samme sykdom, men et middel som passer til individet (personlighet og symptomer) uavhengig av hvilken sykdom. Så man kan ikke ha kontrollgrupper ect. og da nekter folk å godta det. 

Men det er deres tap. :)

Det skal selvfølgelig ikke erstatte medisinsk behandling ved alvorlige tilstander.

( Beklager på forhånd alle som vil kverulere på dette, jeg har ikke tid. )

Anonymkode: a351b...1e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje hunden tilfeldigvis ble frisk av seg selv og sitt eget immunforsvar, har du tenkt på det? Tilfeldigvis falt det sammen med tidspunktet du dyttet i den "juksemedisin". 

Nei ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke lov å signere med helsetitler her på forumet. Du gir falskt inntrykk av å vite hva du prater om. I virkeligheten sitter du sikkert i kjelleren i huset ditt og driver homeopatisk "klinikk" og selger sukkervann.

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...