Gå til innhold

Veninne som kaller seg for "mammaen din"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Postet dette på Facebook noen dager siden, men ønsker litt flere synspunkter, så poster her også.

Se for deg at du har en venninne, denne venninna tar seg friheten til å kritisere mye av det du gjør, snakke til deg som til et barn, kalle seg selv for "mammaen din" til tross for at aldersforakjellen er 5 små år.
Du har prøvd å si fra til denne venninnen mange ganger, at du ikke føler hun har noen respekt for deg, at du skulle ønske dere kunne ha et mer "rettferdig" vennskap met tabke på hvordan dere behandler hverandre.
Denne venninnen sliter psykisk, du selv har også slitt men med noe helt annet, du blir frisk men venninnen mener at du ikke er det, og lever i en slaga fantasi om hvem du er og hva du sliter med, hun bryr seg ikke om ditt faktiske liv, hva du liker å gjøre, hva som skjer i ditt liv - hun holder seg til sin egne versjon at "ditt liv" og snakker kun om sykdommen hun har og mener at du også har.
Etter å ha tatt opp dette på en pen måte, i over 2 år, er det innafor å være opprørt og lei seg, eller er det jeg overdriver? 😩
Kan også legge til at hver gang jeg har prøvd å snakke med henne, er det ALLTID henne det er synd på, det er alltid jeg som er drittsekken, jeg som er fæl og jævlig, mens hun selv er perfekt. Hun gjør aldri noen som helst feil, og det er flere rundt henne som virker å falle for manipulasjonen. Jeg føler meg så alene i dette🤐

Anonymkode: 44356...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne personen hadde ikke vært min venn, og hadde tydelig avsluttet vennskapet. 

Anonymkode: 05930...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke helt god ut, men synes ikke du gjør det heller om du postet denne på facebook. Litt utleverende kanskje? Er ikke venninna di på facebook? Andre du kjenner må vel uansett skjønne hvem du snakker om? 

Anonymkode: eb0cd...e3e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Høres ikke helt god ut, men synes ikke du gjør det heller om du postet denne på facebook. Litt utleverende kanskje? Er ikke venninna di på facebook? Andre du kjenner må vel uansett skjønne hvem du snakker om? 

Anonymkode: eb0cd...e3e

Jeg postet som anonym i ei gruppe, det er like stor sjanse for at folk finner ut hvem jeg er her inne som i denne gruppen :)

Anonymkode: 44356...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mrs.tld skrev (17 minutter siden):

Og hva får man ut av ett slikt vennskap?

Frustrasjon, derfor har jeg atter en gang prøvd å avslutte det. Problemet er at hun begynner med offerrolen igjen. Remser opp alle mine feil og mangler, så er det henne der er synd på. Det synes jeg er kjipt å stå i :/ 

Anonymkode: 44356...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere venner da? Livet er for kort til å kaste bort på mennesker som det der. 

Om det er "innafor" å være opprørt eller lei seg er av mindre betydning, du trenger ingens tillatelse for å føle det du gjør, og avslutte en giftig relasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Frustrasjon, derfor har jeg atter en gang prøvd å avslutte det. Problemet er at hun begynner med offerrolen igjen. Remser opp alle mine feil og mangler, så er det henne der er synd på. Det synes jeg er kjipt å stå i 😕

Anonymkode: 44356...d11

Bare å ghoste slike. 

Anonymkode: 38810...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...