AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre…. For når psykologen spør hvordan det går, svarer jeg «greit» også gjør det egentlig ikke det…. Men det blir ikke noe mer utforsket hva som ligger i «greit»….. Anonymkode: cea04...4ce
solflekken Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Du må bare si det du vil, men husk at du har full mulighet til å dele med noen som skal forsøke å hjelpe deg med det og forteller ikke det til andre 😊 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Du får ikke optimal hjelp om du ikke er ærlig, håper du får til å åpne deg mer. Om jeg sier greit, så spør psykologen min om å fortelle hva som faktisk er greit, og da blir jeg tvunget til å fortelle om hvordan jeg har det. Det burde jo psykologen din og gjøre. Anonymkode: a4e9a...0ed 3
umAxa Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Psykologens jobb er ikke å fikse deg, men å få deg til å fikse deg selv. Du må først ha lyst til å fikse deg selv, og det kan starte med at du ikke prøver å overbevise deg selv eller psykologen at "alt er greit". Vår første steg til å fikse traumer er å annerkjenne de - De er faktisk helt greit at ikke alt er greit. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Å være ærlig om sånt krever øvelse, spesielt hvis du av ulike årsaker har problemer med å stole på mennesker eller alltid har vært vant til å måtte klare deg selv. Hvis du har tro på at du og psykologen kan få til et konstruktivt samarbeid etterhvert må du bare fortsette å øve deg. Føler du at dette er dødfødt kan du kanskje be om å få en annen behandler? personlig kjemi er viktig. Når det er sagt synes jo jeg også det er psykologens oppgave å utforske hva som ligger i svaret "greit". Anonymkode: c194a...109 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 …. Tror jeg bare gir opp alt sammen jeg… og slutter. Anonymkode: cea04...4ce 2
svartkatt Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 Prøv å svar mer utdypende neste gang.. Om du bare greier å si bittelitt mer så er du på rett vei. Og så blir det kanskje lettere å si mer etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre…. For når psykologen spør hvordan det går, svarer jeg «greit» også gjør det egentlig ikke det…. Men det blir ikke noe mer utforsket hva som ligger i «greit»….. Anonymkode: cea04...4ce Du vet jo hva du bør gjøre. Ikke si "greit". Du kan skrive ned på forhånd hvordan det går hvis du synes det er vanskelig å svare noe annet i øyeblikket. Det behøver ikke være så mye, men noe mer enn "greit". Anonymkode: e636a...525 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 Hvor lenge har du gått til psykolog ts? Det kan være han ikke utforsker noe mer for å gi deg tid til å føle nok tillit og åpner deg naturlig. Det er ikke bra om han pusher deg ut i noe fra første dag. Har du gått der lenge så blir det noe annet, da må du prøve å se om du kommer lengre ved å utfordre dine egne grenser. Anonymkode: e47fb...435 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #10 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre…. For når psykologen spør hvordan det går, svarer jeg «greit» også gjør det egentlig ikke det…. Men det blir ikke noe mer utforsket hva som ligger i «greit»….. Anonymkode: cea04...4ce Det er en forsvarsmekanisme som du bruker til vanlig, å ikke gå inn i det vonde. Hvis du skal få noe ut av timene må du bryte den barrieren. Hvorfor begynte du å gå til psykolog, fordi du har det greit? Nei, hva er ikke greit i livet ditt? Hva ønsker du skal være bedre? Noen konkrete ting som du har opplevd siden sist som var vanskelig for deg? Hvordan er følelsene dine nå, hvordan kjennes det ut i kroppen? Anonymkode: a9b17...29e 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #11 Skrevet 22. mars 2023 Hvis du ikke vil snakke og ikke vil ha hjelp, så drar du. Kaster bort skattepenger og tar plassen til noen som FAKTISK er syk og vil ha hjelp og trenger hjelp Anonymkode: 4228c...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #12 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): …. Tror jeg bare gir opp alt sammen jeg… og slutter. Anonymkode: cea04...4ce Det kan du selvsagt gjøre. Hvordan hjelper det deg tenker du? Det virker som du fisker etter oppbakking i dette svaret. Du må selv velge. Vil du bli bedre eller vil du være i komfortsonen? Om du vil bli bedre snakk med psykologen, skriv et brev, send melding. Snakk om at det er vanskelig ig utforsk hvorfor. Om du ikke vil det, gi plassen til noen som er villig til å jobbe. Anonymkode: 7bd3d...f45 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #13 Skrevet 22. mars 2023 Hva vil skje om du er ærlig? Anonymkode: 438ae...899
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #14 Skrevet 22. mars 2023 Hva om du sier til psykologen om ikke hen kan utforske litt mer følelser med deg? Hvilken type metode bruker hun/han/hen? Kanskje du har nytte av en annen tilnærming. Anonymkode: b5a94...08f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #15 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva vil skje om du er ærlig? Anonymkode: 438ae...899 Innleggelse Anonymkode: cea04...4ce
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #16 Skrevet 22. mars 2023 Du lyver til deg selv altså. Greit å kaste bort penger på å lyve til seg selv si? Anonymkode: 850b4...0f5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #17 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre…. For når psykologen spør hvordan det går, svarer jeg «greit» også gjør det egentlig ikke det…. Men det blir ikke noe mer utforsket hva som ligger i «greit»….. Anonymkode: cea04...4ce Jeg har sagt til psykologen min at når jeg blir stilt dette spørsmålet og svarer greit er det bare en høflighetsfrase og at jeg egentlig har det dårlig. Nevn det for psykologen din så hen vet det til fremtiden Anonymkode: 0ac46...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #18 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Innleggelse Anonymkode: cea04...4ce Det vet du jo ikke. Med mindre du har en plan om å drepe eller skade andre skal det mye til. Anonymkode: b5a94...08f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #19 Skrevet 22. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Innleggelse Anonymkode: cea04...4ce Det vet du kanskje ikke helt sikkert, men er det så farlig å bli innlagt da? Vennen min var innlagt i to runder i høst, han synes det var helt greit, tror jeg. Fikk prøve ut nye medisiner i trygge omgivelser, regelmessige samtaler og måltider servert. Ganske harmløst opplegg, det. Anonymkode: 438ae...899 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #20 Skrevet 22. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det vet du jo ikke. Med mindre du har en plan om å drepe eller skade andre skal det mye til. Anonymkode: b5a94...08f Selv ikke selvmordsplaner er nok til å bli tvangsinnlagt. Skal svært mye til for å bli tvanginnlagt og synes trådstarter burde spørre psykologen om hva som skal til for å bli tvangsinnlagt. Anonymkode: f1ddb...c03 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå