Gå til innhold

Tips til hjemmetrening på nybegynner nivå.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er overvektig og trenger også å komme i bedre form. Er veldig lenge siden jeg har trent, så jeg trenger tips til hjemme trening. Jeg tenker at det er mange treningsvideoer på You Tube, men det er et hav av vidoer der. Er det noen som har tips om hvilke instruktører jeg burde utforske/ følge? 

Jeg kan godt bruke kettlebells, stepkasse, strikk og hoppe tau. 

Når det gjelder vekten, så jobber jeg med livsstilsendring, ta sunne valg ang mat, å jeg vet at jeg ikke går ned i vekt med trening, men at jeg kan komme i bedre form. 

Takknemlig for tips :) 

Anonymkode: 131fe...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil også nevne at jeg er 50+, så jeg er ingen ungdom lenger som kan hoppe og sprette så mye.

Ts

Anonymkode: 131fe...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk ut Zwift, krever en del utstyr, men treningen blir morsom og med kostholdsendring så vil kg forsvinne fort.

Anonymkode: a3fd2...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke hva du legger i å hoppe og sprette, men hvis du liker trening med innslag av dans så anbefaler jeg Fitness Marshall. Fengende musikk, morsomme og dyktige folk, og de har to ulike vanskelighetsgrader (en av instruktørene gjør en enklere versjon som du kan følge). Jeg har samlet favorittvideoene derfra i en spilleliste med en oppvarmingsvideo først og en cooldown til slutt. De legger ut gratis enkeltvideoer jevnlig, men om du ønsker mer komplette opplegg kan du abonnere og betale for å få tilgang.
Jeg er bare noen år unna 50 og synes dette er kjempegøy og motiverende å gjøre hjemme. Så kan du jo spe på med styrketreningsvideoer i tillegg, det finnes mye bra på youtube. F.eks. denne lille nybegynnertreningen på 15 min med dumbbells (kan sikkert bruke kettlebells også).

Anonymkode: b3cad...d50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker godt «move with Nicole», hun har begynner-videoer med pilates 😊

Anonymkode: 6ca5b...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 14.44):

Sjekk ut Zwift, krever en del utstyr, men treningen blir morsom og med kostholdsendring så vil kg forsvinne fort.

Anonymkode: a3fd2...2ae

Hva/hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Motelvibes skrev (12 minutter siden):

Hva/hvor?

Innendørs sykling. 

link

Anonymkode: 8d696...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...