AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Del Skrevet 21. mars 2023 Datteren min skal feire bursdag i barnehagen nå i helga. Vi har lite familie og venner og tenkte å invitere venner i barnehagen. Datteren vår er godt likt og er 3 år, det har ellerede vært en bursdag i barnehagen i avdelingen og da kom mange. Vi fikk låne barnehagen og inviterte alle 14 i avdelingen, Det er 5 dager til bursdag og kun to stk har svart at de kommer, og to har svart at de ikke kommer. På invitasjon skrev jeg ikke at jeg måtte ha svar, men gikk ut i fra at folk svarer.. Jeg leverte invitasjoner og skrev mobilnummeret mitt på kortet. Er livredd for at ingen kommer å er superstressa nå. Har i tillegg spurt på Messenger om de kommer men bare en har svart.. Er superstresset! Anonymkode: 49fff...94b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Del Skrevet 21. mars 2023 Hos oss er det ganske vanlig at man gir beskjed om man ikke kommer Anonymkode: 1c50c...635 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Del Skrevet 21. mars 2023 Hei, bare slapp av, det går bra. Min erfaring er at i den alderen er det stort frafall og mange vet ikke før samme dag, men at det alltid kommer noen og at bursdagsbarnet storkoser seg. Anonymkode: 005e0...dc2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, bare slapp av, det går bra. Min erfaring er at i den alderen er det stort frafall og mange vet ikke før samme dag, men at det alltid kommer noen og at bursdagsbarnet storkoser seg. Anonymkode: 005e0...dc2 Livredd for at ingen kommer jeg Anonymkode: 49fff...94b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Del Skrevet 21. mars 2023 Skjønner det der så godt, har hatt akkurat samme greia de to gangene til nå hvor vi har invitert. I første tilfelle var det "bare" en tredjedel eller noe sånt som trengte mase-sms, de andre svarte bare lenge etter mottatt invitasjon. Andre gangen svarte virkelig ingen, før jeg purret i noe lignende en Messenger-gruppe. Utrolig irriterende. Men det er jo de som er uhøflige og/eller sløve tenker jeg, så det burde være helt innafor å sende sms til de som ikke har svart (om du har nummerne) - eller skrive enda tydeligere i Messenger-gruppen at du mangler mange svar, at det da er vanskelig å planlegge mat/kake o.l., og at du må ha svar asap. Anonymkode: 2f9e5...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Del Skrevet 21. mars 2023 Du må skrive at du ønsker svar om de kommer eller ikke, og hvilke dag du ønsker svaret innen. Ellers kan folk gi beskjed samme dag som bursdagen, tro at de bare skal gi beskjed om de ikke kommer og noen kan tro at de skal gi beskjed om de kommer. Folk tolker i så mange retninger, så derfor må man skrive hva man selv ønsker. Anonymkode: c8f45...f03 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hos oss er det ganske vanlig at man gir beskjed om man ikke kommer Anonymkode: 1c50c...635 Og dette har jeg også lest meg frem til tidligere, men stemmer overhodet ikke etter min erfaring. Begge år var det ca 50/50 om de som ikke svarte uten mas faktisk kom eller ikke, så er litt dumt å gå ut i fra det ene eller det andre... Er jo bare å svare vel, skjønner ikke at man ikke føler det er uhøflig å la være, i alle andre sammenhenger er det vanlig å takke for invitasjon og gi et svar (som også kan være at man er usikker og må se an ditt eller datt). Anonymkode: 2f9e5...11d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Del Skrevet 21. mars 2023 Vanlig å gi beskjed om man ikke kommer hos oss. Anonymkode: a5eae...fcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #9 Del Skrevet 21. mars 2023 Jeg har akkurat opplevd det samme. Neste gang skal jeg skrive at jeg ønsker svar innen en viss dato. Fire dager før besøket hadde fire stk svart at de kunne komme. Jeg tenkte jeg var glad det var en treårsdag og hun ikke er veldig klar over hvem som skjer. Dagen før fikk jeg svar av flere om at de kom. Så det endte med 11 gjester. Det var kaos, for jeg hadde kjøpt inn til godtepose til 5 og slikt. Så mitt tips er å ha S.U innen noen dager før, så vet man hvor mye man må handle. Anonymkode: 15199...377 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #10 Del Skrevet 21. mars 2023 Min erfaring er at de som ikke gir beskjed, pleier å komme. Jeg skjønner frykten din for at ingen skal komme, jeg kjente på det hver gang, men som sagt så kom stort sett alle. Anonymkode: e8472...bad 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #11 Del Skrevet 21. mars 2023 Takk gud. Ingen fortjener at ingen kommer Anonymkode: 49fff...94b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #12 Del Skrevet 21. mars 2023 Fra Bergen her, og i barnehagen vår er det praksis at man gir beskjed hvis barnet IKKE kan komme. Anonymkode: a9769...dab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #13 Del Skrevet 22. mars 2023 Ts, slapp av. Dette skjer hos oss hver eneste bursdag. Foreldre er trege med å svare eller tror de kun trenger å gi beskjed om de ikke kommer. Aner ikke hvor den ‘regelen’ kommer fra og hvorfor den så ofte tas for gitt. Jeg har siste årene begynt å skrive ‘gi beskjed om du kommer eller ikke. Men til og med da misforstår foreldre og lar være å svare at barnet skal komme. Husker ett av de første årene, så fikk vi kun 2 tilbakemeldinger og hold på å avlyse/utsette bursdagesfesten. Valgte å holde festen likevel og inviterte da ett par nabounger og søskenbarn i tillegg. Ble nokså paffe da vi så fikk tilbakemeldinger fra 6 foreldre om at barna kom dagen før og til og med samme dag. Og da dagen var der kom ALLE fra barnehage gruppa😅 Ble ikke nok godteposer til alle for å si det slik😆 Løste det med å legge alt godteriet i skåler heller. Helt kaos🙃 Så igjen ts, slapp av. Det kommer flere unger. Og skulle det mot formodning være svært mange som ikke kan, så kommer barnet garantert til å storkose seg på bursdagen sin likevel☺️ 3 år er veldig tidlig å begynne å feire bursdagen sin og barna vet ikke en gang ordentlig hva det får i enda. Det kommer for fullt ved 4-årsalderen er min erfaring🙂 Anonymkode: 2412e...cdd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #14 Del Skrevet 22. mars 2023 Må alltid skrive: gi beskjed innen xx.x hvis du ikke kan komme. Anonymkode: ea92d...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #15 Del Skrevet 22. mars 2023 Her er det vanlig at folk gir beskjed hvis de ikke kommer. Anonymkode: d5a6a...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #16 Del Skrevet 22. mars 2023 Vanligst å gi beskjed om man ikke kommer 😊 jeg blir også ganske stresset av sånne ting så skriver gjerne på invitasjon at tilbakemelding om de som er invitert kommer eller ikke kommer ønskes innen da og da på telefonnummer Anonymkode: e1711...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 22. mars 2023 #17 Del Skrevet 22. mars 2023 Nei, nei, man må skrive: Gi beskjed innen ...om du kommer. Da blir det deres problem om de er sløve, siden det går ut over deres barn som da ikke kan komme i bursdag. Gjør du det motsatt blir det jo ditt (for da tror du de kommer og så har de kanskje glemt det helt). Man må gjøre regning med at folk er 100% sløve, og ikke forvente noe men sikre seg best mulig. Avtal at to bestevenner helt sikker kommer, så er stort sett jubilanten fornøyd uansett hvem som ellers viser seg å komme til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 22. mars 2023 #18 Del Skrevet 22. mars 2023 Folk MÅ ha beskjed om å gi beskjed. Det er jo også best for den som inviterer. Skjønner ikke helt hvorfor dere arrangerer et ekstra selskap for en på 3. 😇 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #19 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Datteren min skal feire bursdag i barnehagen nå i helga. Vi har lite familie og venner og tenkte å invitere venner i barnehagen. Datteren vår er godt likt og er 3 år, det har ellerede vært en bursdag i barnehagen i avdelingen og da kom mange. Vi fikk låne barnehagen og inviterte alle 14 i avdelingen, Det er 5 dager til bursdag og kun to stk har svart at de kommer, og to har svart at de ikke kommer. På invitasjon skrev jeg ikke at jeg måtte ha svar, men gikk ut i fra at folk svarer.. Jeg leverte invitasjoner og skrev mobilnummeret mitt på kortet. Er livredd for at ingen kommer å er superstressa nå. Har i tillegg spurt på Messenger om de kommer men bare en har svart.. Er superstresset! Anonymkode: 49fff...94b Du må ikke gå ut i fra noe, så lenge du ikke påpeker det i invitasjonen. Neste gang skriver du at ønsker svar innenfor en gitt dato. Barnet blir nok storfornøyd enten det kommer 3 eller 10, men av praktiske årsaker som innkjøp er det veldig greit å vite hvor mange det må handles inn til. Anonymkode: 1678d...445 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #20 Del Skrevet 22. mars 2023 3 år? Anonymkode: b1cab...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå