Urwa Skrevet 26. mars 2023 #81 Del Skrevet 26. mars 2023 (endret) Capitan Fracassa skrev (5 timer siden): Dette er jo en samling vage uttalelser som hvis man tror veldig, veldig sterkt allerede, og tolker veldig, veldig fritt, så ligner uttalelsene litt på det vi nå vet fra moderne vitenskap. Det er jo ikke ett eneste sitat der som er så tydelig at muslimer kunne bruke dette til å slå fast vitenskapelige fakta før vitenskapen oppdaget dem, eller så fantastisk at Muhammed ikke kan ha funnet på det på naturlig vis, og om det var, så beviser det da på ingen måte at det var Allah som fortalte han det. Jeg skjønner jo at du tror, og skal ikke forsøke å ta fra deg det, men sitatene du lenker til, gir virkelig ingen grunn til å hevde at du vet. Det er masse mer,men lissom litt vanskelig å formidle alt på et forum. F.eks i quran vers nr: @Mahad: Qur'an 55:19-21 He has made the two seas to flow freely (so that) they meet together. (19) Between them is a barrier which they cannot pass. (20) Dette kan du nå goolge. Dette vannet finnes. Men i quranen var den nevnt for mange hundre år siden. IMG_7449.MOV Endret 26. mars 2023 av Urwa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #82 Del Skrevet 26. mars 2023 Urwa skrev (11 minutter siden): Det er masse mer,men lissom litt vanskelig å formidle alt på et forum. F.eks i quran vers nr: @Mahad: Qur'an 55:19-21 He has made the two seas to flow freely (so that) they meet together. (19) Between them is a barrier which they cannot pass. (20) Dette kan du nå goolge. Dette vannet finnes. Men i quranen var den nevnt for mange hundre år siden. IMG_7449.MOV 3.7 MB · 0 Nedlastninger Aristoteles nevnte dette, lenge før Koranen engang var påtenkt. Mennesket har navigert på sjøen i minst tre tusen år, trolig opp mot fen tusen år. Noen, i løpet av de årene, la nok mekre til dette (som jo Aristoteles bekrefter). Et hav med et skille som dette var altså ikke ukjent. Anonymkode: 9a2a8...84b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 26. mars 2023 #83 Del Skrevet 26. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Aristoteles nevnte dette, lenge før Koranen engang var påtenkt. Mennesket har navigert på sjøen i minst tre tusen år, trolig opp mot fen tusen år. Noen, i løpet av de årene, la nok mekre til dette (som jo Aristoteles bekrefter). Et hav med et skille som dette var altså ikke ukjent. Anonymkode: 9a2a8...84b Takk for svar. Som jeg skrev tidligere, det er mye mye mer. Men vanskelig å formidle dette her. Og til syvende og sist blir som det står i Koranen som han britiske millionæren Alfi nevner i innlegget sitt etter at han konverterte. Et annet tips er jo å studere Koranen selv. Mange anti Islamic personer konverterte etter det. Som f.eks tyske Arthur Wagner og Joram van Klaveren. Australske Shermon Burgess. Endret 26. mars 2023 av Urwa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 26. mars 2023 #84 Del Skrevet 26. mars 2023 Urwa skrev (1 time siden): Det er masse mer,men lissom litt vanskelig å formidle alt på et forum. F.eks i quran vers nr: En annen har allerede svart på det verset, så jeg svarer heller generelt: Det er da virkelig ikke merkelig at når millioner av troende muslimer leter etter alle setninger de kan tolke til å ligne bittelitt på vitenskap, så finner de også en god del som går an å tolke slik hvis man legger all godvilje til Men en haug av sitater hvor du må skjele hardt for at de skal ligne bittelitt, blir ikke ett godt bevis. Sitat Takk for svar. Som jeg skrev tidligere, det er mye mye mer. Men vanskelig å formidle dette her. At det er mange, er ikke imponerende hvis ingen av dem er virkelig gode. Så hva med å vise til minst ett eneste eksempel som er så fantastisk at Gud er den eneste, eller i det minste den mest sannsynlig forklaringen på hvordan Muhammed kan ha funnet på å skrive det? De du har vist til så langt er da helt trivielle. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #85 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 23.01): Jeg er ikke religiøs. Tror på vitenskapen og evolusjonen. Men jeg er på grunn av erfaring og opplevelser 100% sikker på at vi har en sjel. Jeg tror også på gud/noe større. Anonymkode: 1b01b...0e8 Er du ikke religiøs tror du ikke på vitenskapen, og om du tror på evolusjonen det finnes null bevis for. Anonymkode: 03cc8...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 26. mars 2023 #86 Del Skrevet 26. mars 2023 (endret) Capitan Fracassa skrev (På 26.3.2023 den 23.00): En annen har allerede svart på det verset, så jeg svarer heller generelt: Det er da virkelig ikke merkelig at når millioner av troende muslimer leter etter alle setninger de kan tolke til å ligne bittelitt på vitenskap, så finner de også en god del som går an å tolke slik hvis man legger all godvilje til Men en haug av sitater hvor du må skjele hardt for at de skal ligne bittelitt, blir ikke ett godt bevis. At det er mange, er ikke imponerende hvis ingen av dem er virkelig gode. Så hva med å vise til minst ett eneste eksempel som er så fantastisk at Gud er den eneste, eller i det minste den mest sannsynlig forklaringen på hvordan Muhammed kan ha funnet på å skrive det? De du har vist til så langt er da helt trivielle. Jeg kan ikke overbevise deg. Som muslim tror jeg på at om jeg viser deg noe svart på hvitt så vil du kun se og skjønne det hvis Allah vil. Det er ikke i min makt som menneske å få deg til å innse noe som helst. Som det stod ovenfor: Who Allah guides, none can misguide. Whoever He misguides, none can guide! Men veldig hyggelig at du spurte på en fin måte. Endret 28. mars 2023 av Urwa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #87 Del Skrevet 28. mars 2023 For de som tror, er ingen beviser nødvendige. For de som IKKE tror, er ingen beviser tilstrekkelig for å virkelig overbevise dem... Anonymkode: 1a9cc...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #88 Del Skrevet 28. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: For de som tror, er ingen beviser nødvendige. For de som IKKE tror, er ingen beviser tilstrekkelig for å virkelig overbevise dem... Anonymkode: 1a9cc...292 Det stemmer godt. Men mange ateister ser også ut til å mene at troende må gi opp troen sin hvis de ikke har bevis. Anonymkode: 5e7cf...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 28. mars 2023 #89 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): For de som tror, er ingen beviser nødvendige. Det er da mange som tror, men tviler. Og mange ateister som tidligere var troende, slutter å tro først og fremst på grunn av mangelen på bevis, og da særlig mangelen på tegn fra Gud. Så det du påstår stemmer helt sikkert for noen, men er en helt gal generalisering. Sitat For de som IKKE tror, er ingen beviser tilstrekkelig for å virkelig overbevise dem... Anonymkode: 1a9cc...292 Dette er også helt feil. Jeg vil selvsagt begynne å tro igjen hvis jeg får bevis som tilsvarer påstanden om at Gud finnes. Dessuten er det da mange eksempler på mennesker som har gått fra å være ateist til å bli troende, og det motbeviser jo påstanden din. Jeg vil påstå at du er en elendig menneskekjenner. AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det stemmer godt. Men mange ateister ser også ut til å mene at troende må gi opp troen sin hvis de ikke har bevis. Anonymkode: 5e7cf...e3c Enten det, eller så mistolker du. Jeg mener at troende bør kunne begrunne påstandene sine når de kommer med påstander av typen «Gud er vitenskapelig bevist», eller «det er åpenbart at Gud finnes». Men jeg respekterer i høy grad at andre mennesker tror, og har da ingen grunn til å mene at de skal gi opp denne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå