Gå til innhold

Dere som er religiøse....


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan hende de har opplevd ting som får dem til å tro. Kanskje de har fått hjelp i livet når det har vært vanskelig eller hørt noen snakke til dem. 

Anonymkode: 20208...3ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan hende de har opplevd ting som får dem til å tro. Kanskje de har fått hjelp i livet når det har vært vanskelig eller hørt noen snakke til dem. 

Anonymkode: 20208...3ed

Hvis de har hørt noen snakke til dem uten at det har vært personer til stede så er en avtale med nærmeste DPS sterkt å anbefale...

Anonymkode: 029dc...f2f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje de har fått hjelp i livet når det har vært vanskelig

Anonymkode: 20208...3ed

Fått hjelp av mennesker, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (6 minutter siden):

Fått hjelp av mennesker, ja

Hvorfor spør du i det hele tatt da?

Anonymkode: 20208...3ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (11 minutter siden):

Vet dere at Gud eksisterer, eller bare tror dere? Noen religiøse virker veldig overbevist

Vi vet, basert på vitenskaplige bevis.

Anonymkode: 03cc8...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet. Akkurat som jeg vet at fugler eksisterer. Gud kan snakker til deg jdsus viser seg for deg.prøv å få ået forhold til jesus. Han lever han er ekte.

Anonymkode: 6d021...3c8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi vet, basert på vitenskaplige bevis.

Anonymkode: 03cc8...9e6

Guder har aldri vært vitenskapelige, og de vil aldri bli det heller.
Hva mener du med det du sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sterk tro/overbevisning, men vil ikke si at jeg vet. Alt vi vet er egentlig hvor lite vi vet. 

Anonymkode: 5e7cf...e3c

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som brukeren over meg, jeg tror men er fullt klar over at det ikke finnes bevis som jeg kan legge frem for andre. Jeg må tro på mye i livet, tro på at jeg blir frisk, tro på at det går bra med barna, verden, krigen i Ukraina men jeg vet ikke. Uten tro forsvinner meningen med mye.

Anonymkode: 7bf4b...ecb

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei. Dette er bare et debattinnlegg og ingen bevis på noe som helst. 

Anonymkode: 029dc...f2f

Det er ikke det, innlegget har grunnlag i seriøs vitenskaplig forskning. 

"Michael R. Egnor, MD, is a Professor of Neurosurgery and Pediatrics at State University of New York, Stony Brook, has served as the Director of Pediatric Neurosurgery, and award-winning brain surgeon. He was named one of New York’s best doctors by the New York Magazine in 2005."

Anonymkode: 03cc8...9e6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jo, Gud er for lengst bevist av vitenskapen: https://mindmatters.ai/2020/03/gods-existence-is-proven-by-science/

 

Anonymkode: 03cc8...9e6

Det er jo ikke vitenskapen som påstår det, men en tilfeldig kristen apoleget som påstår det. Hvis det faktisk var sant at det var bevist av vitenskapen ville det jo finnes vitenskapelige avhandlinger om dette, og ikke bare påstander fra kristne ikke-vitenskapsfolk.

Dette blir like dumt som om jeg skulle si at Kristendommen har bevist at Islam er sann, og bruke en lenke fra en Islamsk fundamentalist som kilde.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke det, innlegget har grunnlag i seriøs vitenskaplig forskning. 

"Michael R. Egnor, MD, is a Professor of Neurosurgery and Pediatrics at State University of New York, Stony Brook, has served as the Director of Pediatric Neurosurgery, and award-winning brain surgeon. He was named one of New York’s best doctors by the New York Magazine in 2005."

Anonymkode: 03cc8...9e6

Igjen, dette er kun meningen til en kristen fyr, som tilfeldigvis også er lege... betyr absolutt ingenting.

Anonymkode: 029dc...f2f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Capitan Fracassa skrev (7 minutter siden):

Det er jo ikke vitenskapen som påstår det, men en tilfeldig kristen apoleget som påstår det. Hvis det faktisk var sant at det var bevist av vitenskapen ville det jo finnes vitenskapelige avhandlinger om dette, og ikke bare påstander fra kristne ikke-vitenskapsfolk.

Dette blir like dumt som om jeg skulle si at Kristendommen har bevist at Islam er sann, og bruke en lenke fra en Islamsk fundamentalist som kilde.

Innlegget hans har grunnlag i vitenskapen, at du ikke forstod det er ikke overraskende ut ifra andre innlegg jeg har sett fra deg.

Anonymkode: 03cc8...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Igjen, dette er kun meningen til en kristen fyr, som tilfeldigvis også er lege... betyr absolutt ingenting.

Anonymkode: 029dc...f2f

Et vitenskaplig innlegg med solid forskning bak det,

Anonymkode: 03cc8...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gnostisk buddhist. Jeg tror. 

Det viktigste for meg er å følge troen, og praksisen, ikke om det jeg tror viser seg å være feil eller stemme. 

Anonymkode: ff314...587

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jamt kontakt med pendelen min.  Jeg har snakket med vår herre Gud, og mine åndsarvingene og mennesker fra åndsrike. Jeg har aldri vært religiøs! Mine åndsarvingene sa nylig til meg  «Vår herre gud vil jeg skal styrke min tro på alltid å være meg selv og vår herre gud» 🥰🦋🦋

Anonymkode: d71e7...4a6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...