Gå til innhold

Langhåret tovet katt!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten vår har har fått store harde tover i pelsen. Det vises ikke men når vi tar i katten er "innerpelsen" helt hard! Får helt vondt, dette kan jo ikke være godt. Noen gode råd? Tenker på å ta henne til dyrlegen og fåhenne barbert. 

Anonymkode: 40b74...2e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta henne med til dyrlegen og få henne barbert, deretter blir dere flinkere med pelsstell når det vokser ut. 

Anonymkode: c61e7...4fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dyreplageri og la katten gå med tover. Det lugger veldig hele tiden.  Dere må raskt få fjernet disse og sørge for at det aldri skjer igjen. Til dyrlegen NÅÅÅ

Anonymkode: 04ee4...aed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Katten har vært borte i lang tid. Ble oppdaget nå når hun kom inn. Men ja fullstendig klarover det, er derfor jeg spør. Takk for svar🙂

Anonymkode: 40b74...2e5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, det er bare veldig vondt for

katten😢

Anonymkode: 04ee4...aed

AnonymBruker
Skrevet

Barbere ja. Må gjøre det minst en gang i året med vår. Har aldri hatt katt med så vanskelig pels før. Alternativet er å holde han inne, men han er altfor glad i utelivet. Så holder han kort på undersiden så langt det lar seg gjøre, får vi det ikke til blir det klipp hos dyrlegen. 

Anonymkode: e79e3...725

Skrevet

Jeg har langhåret katt, som er mye ute. Jeg klipper og børster hele tiden. Hatt en tur til dyrlege, da jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle få dem bort. 

På magen der han er hvit, ser det ut som bomull etter jeg har klart og få klippa dem av. Stor katt som ligger i ro, flaks for meg at da kommer jeg mer til.

Kjøp sånn børste som tar underpelsen. Ikke vanlig børste liksom, men en som er tett og med mer "kvasse" Børst på. Knotete forklart. Bruker du saks, så vær sykt forsiktig. Finnes også sånn egen sak for floker, har dog en dyr og dårlig erfaring med den. 😬 Da er en liten saks bedre for min del. 

Børst hver gang katten kommer inn og fjern floker underveis - hver gang - hver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...