Gå til innhold

Nok en slankedagbok


Arrietti

Anbefalte innlegg

Føles litt feil å velge å skrive denne på "treningsdagbok" for har ikke akkurat direkte planer om å begynne å trene, men lett mosjon må til. Liker å gå tur så det vil jeg prøve å få til flest mulig dager i uka. Jeg er lei av meg selv, lei av å gå opp og ned de samme kiloene. Lei av godteri og tv. Min livsstilsendring begynner..... som vanlig.... i morra! Haha. 22. mars er dagen, det blir bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har klart å gå ned mange kilo før, mange ganger, men det føles alltid som at jeg aldri kommer til å greie det igjen, selv om jeg vet jeg kan.... merkelig duste tanke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg🇳🇴 har slanket mg i over 1 år, det er så deilig med mindre vekt å drasse på, blitt glad i å trene igjen osv 🤩 alt er mulig må tankegangen være😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk IneT. Heier på deg også! Ja, jeg vet, tankegangen endrer seg også veldig når jeg har greid det/vært flink i en uke, men det er den kneika 

IneT skrev (1 minutt siden):

Heier på deg🇳🇴 har slanket mg i over 1 år, det er så deilig med mindre vekt å drasse på, blitt glad i å trene igjen osv 🤩 alt er mulig må tankegangen være😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrietti skrev (Akkurat nå):

Takk IneT. Heier på deg også! Ja, jeg vet, tankegangen endrer seg også veldig når jeg har greid det/vært flink i en uke, men det er den kneika 

 

Kneika er den verste ja, men når man ser resultater så gir det jo boost til å fortsette 😀 men om du har gjort det mange ganger før så hva har du tenkt å gjøre annerledes nå? Jeg følte at det er viktig at dette blir varig, går ikke på diett for jeg vil ikke opp igjen da.. så jeg teller kalorier, men spiser vanlig mat, som jg liker ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IneT skrev (5 minutter siden):

Kneika er den verste ja, men når man ser resultater så gir det jo boost til å fortsette 😀 men om du har gjort det mange ganger før så hva har du tenkt å gjøre annerledes nå? Jeg følte at det er viktig at dette blir varig, går ikke på diett for jeg vil ikke opp igjen da.. så jeg teller kalorier, men spiser vanlig mat, som jg liker ☺️

Ja, det er sant, er så motiverende når man går ned i vekt, får masse energi og føler seg topp. Denne ganga vil jeg nå mitt endelige mål. Ikke ta pauser underveis for da skeier jeg ut og blir der lenge fordi jeg gruer meg til å begynne igjen.... selvom jeg vet at godteri og overspising ikke gjør meg noe godt og at jeg føler meg super på diett. Og så må jeg finne en måte og beholde vekta på og få et sunt forhold til mat. For meg funker det best å telle kalorier og spise mat jeg liker og som jeg får mest ut av når det skal telles. Hvor mye har du gått ned på et år? Har du noen gode tips for å holde ut lenge/endre livsstil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 kg på litt over ett år nå. Det er som du skriver, spise mat man liker. Men har lært mye av dette med å telle kalorier. Spiste sunt før å jeg, men det ble alltid litt for mye tydeligvis. Mye kalorier i fisk, avokado, olje/smør til steking og baking. Og selvom jeg trener og beveger meg unner jeg meg ikke mer, jeg ligger på 1600 uansett. Liker godt en del knekkebrød, hjemmebakt brød, kalkun pålegg, kjøleskapsgrøt med chiafrø og havregryn. Dette er mat man blir mett på som holder lenge. I tillegg har jeg begynt å drikke en stor kopp grønn te hver dag, les litt om grønn te, sunt og kan hjelpe med vektnedgang. Men chiafrø har vært viktig. Det metter og er sååå sunt. Har mye omega 3 i seg, som man mister om man ikke spiser mye fet fisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IneT skrev (13 minutter siden):

24 kg på litt over ett år nå. Det er som du skriver, spise mat man liker. Men har lært mye av dette med å telle kalorier. Spiste sunt før å jeg, men det ble alltid litt for mye tydeligvis. Mye kalorier i fisk, avokado, olje/smør til steking og baking. Og selvom jeg trener og beveger meg unner jeg meg ikke mer, jeg ligger på 1600 uansett. Liker godt en del knekkebrød, hjemmebakt brød, kalkun pålegg, kjøleskapsgrøt med chiafrø og havregryn. Dette er mat man blir mett på som holder lenge. I tillegg har jeg begynt å drikke en stor kopp grønn te hver dag, les litt om grønn te, sunt og kan hjelpe med vektnedgang. Men chiafrø har vært viktig. Det metter og er sååå sunt. Har mye omega 3 i seg, som man mister om man ikke spiser mye fet fisk. 

Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit og gratulerer med dagbok :blomst:
Enig med deg, litt kjedelig at underforumet heter treningsdagbok. Jeg er også ganske ny (startet dagbok for et par måneder siden) og er så smått i gang med en livsstilsendring. Kan ikke si at jeg er noe stortrener akkurat! Men som deg begynte jeg å gå litt tur. Holde meg litt i aktivitet tenker jeg er greit.

Ønsker deg masse lykke til i din prosess! Gleder meg til å følge deg. Og husk: om du vil ha andre resultater enn du har fått til nå, må du gjøre noe annet enn det du har gjort til nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 22.3.2023 den 12.28):

Velkommen hit og gratulerer med dagbok :blomst:
Enig med deg, litt kjedelig at underforumet heter treningsdagbok. Jeg er også ganske ny (startet dagbok for et par måneder siden) og er så smått i gang med en livsstilsendring. Kan ikke si at jeg er noe stortrener akkurat! Men som deg begynte jeg å gå litt tur. Holde meg litt i aktivitet tenker jeg er greit.

Ønsker deg masse lykke til i din prosess! Gleder meg til å følge deg. Og husk: om du vil ha andre resultater enn du har fått til nå, må du gjøre noe annet enn det du har gjort til nå :) 

Tusen takk. Masse lykke til til deg å! Ja, du har rett. Er så lei av å bruke så mye tid på å tenke på mat, hva jeg vil spise, hva jeg ikke vil spise, føle på dårlig samvittighet osv. Jeg må gjøre noe annerledes....... Jeg har tenkt å nå målet mitt før august i år, for da blir jeg 30 og da vil jeg aldri mer på slankekur igjen, bare jobbe med å opprettholde den vekta jeg vet jeg er fornøyd med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sliter jeg med tanken at det snart er påske og vi skal på hyttetur med noen som ikke spiser sunt, det er alltid sånt som dette som får meg til å gi opp/utsette... men jeg er lei, holdt på i flere år sånn her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrietti skrev (31 minutter siden):

Akkurat nå sliter jeg med tanken at det snart er påske og vi skal på hyttetur med noen som ikke spiser sunt, det er alltid sånt som dette som får meg til å gi opp/utsette... men jeg er lei, holdt på i flere år sånn her 

Den kjenner jeg meg veldig igjen i... Hvis dere ikke allerede skal stå for litt innkjøp, kan det være en idè å si at dere gjerne vil bidra med det? Da kan du gjøre litt sunnere valg mtp. brød og pålegg. Kan jo slenge med litt sjokolade og potetgull for syns skyld og heller velge å ikke spise så mye av det. Men nå det er sagt så husk at det ikke er selve høytiden som definerer deg og dine valg - det er den resterende tiden rundt. Hvis du tar gode valg nå i forkant, og går på riktig sti rett etterpå så tenker jeg det er innafor å spise det man får servert på påsketur med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IneT skrev (På 21.3.2023 den 20.36):

24 kg på litt over ett år nå. Det er som du skriver, spise mat man liker. Men har lært mye av dette med å telle kalorier. Spiste sunt før å jeg, men det ble alltid litt for mye tydeligvis. Mye kalorier i fisk, avokado, olje/smør til steking og baking. Og selvom jeg trener og beveger meg unner jeg meg ikke mer, jeg ligger på 1600 uansett. Liker godt en del knekkebrød, hjemmebakt brød, kalkun pålegg, kjøleskapsgrøt med chiafrø og havregryn. Dette er mat man blir mett på som holder lenge. I tillegg har jeg begynt å drikke en stor kopp grønn te hver dag, les litt om grønn te, sunt og kan hjelpe med vektnedgang. Men chiafrø har vært viktig. Det metter og er sååå sunt. Har mye omega 3 i seg, som man mister om man ikke spiser mye fet fisk. 

Forresten, veldig veldig bra jobba! Du har vært så flink og dedikert. Aplaus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arrietti skrev (59 minutter siden):

Forresten, veldig veldig bra jobba! Du har vært så flink og dedikert. Aplaus :D

Takk 🤩 det er og har vært en kamp, i allefall rundt høytider å. Ser du sliter litt med påske, skjønner det, det er tungt. Jeg prøver nå å være dødsflink før påske så jeg kan ta litt pause i påska, men planlegging er vel det som er viktigst når det gjelder denna maten for å lykkes ja. Om man ikke kan planlegge alle måltidene i påska så ta i allefall de du kan, ha egen frokost, lunsj osv.. men skjønner du blir lei og sliten, jeg har hatt noen dager der jeg skeier ut plutselig, men jeg prøver å hente meg inn igjen dagen etter, sånn at det ikke blir mange dager for da er det vanskeligere å fortsette som før.. tror det viktigst er at ikke være for streng med seg selv dé dagene det går dritt, men heller bare glemme det så tilbake til normalen så fort som mulig.. vi er bare mennesker og mennesker gjør feil og må kose seg litt innimellom 😀 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...