Gå til innhold

Hvorfor tror folk ennå på Gud når han ikke gjør noe med alt det gale i verden.?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (2 timer siden):

Okei, så mener du, eller mener du ikke at Satan lurer mennesker? Eller mener du at Satan lurer andre mennesker, men ikke deg? 

Satan lurer alle mennesker som ikke blir ledet av den hellige ånd. Mottar du den hellige ånd åpner han øynene dine du ser igjennom jesus kristus sine øyner på en supernaturlig måte og føler hans følelser. Han leder deg og forteller deg hva som skal skje. Da ser su ondskapen og satan klart der du trodde det aldri var og hvordan du blir angrepet hvert eneste sekund hver dag av satan. Men jesus beskytter. Så ja alle som ikke har hans ånd blir blindet og lurt. Jeg håper du er villig en dag til å omvende deg og be jesus om å motta hans ånd sånn han kan veilede deg og åpne dine øyner. Når du først opplever det kan du aldri glemme det og vil ikke begjære verdslige ting lenger. Å oppleve jesus er supernaturlig det er forbi våres mennesker logikk. Så sånn sett kan ikke jeg finne vitenskapelig bevis harde fakta og logisk svar til deg. Det er ikke meningen t vi skal forstå hvert adam gud har skapt, supernaturlige fenomener, vår logikk er bare 1% av himmelens logikk. Vi visste ikke hva som var i havet før vi ble kjent og utforsket havet. Det er det vi må gjøre med den hellige ånd som er en levende person som ikke synes men som er villig til å vise seg for den som lærer å elske han.

Anonymkode: 42e72...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Satan lurer alle mennesker som ikke blir ledet av den hellige ånd. Mottar du den hellige ånd åpner han øynene dine du ser igjennom jesus kristus sine øyner på en supernaturlig måte og føler hans følelser.

Men hvordan vet du at du har mottatt den hellige ånd, og ikke bare er lurt av Satan til å tro det, mens Satan egentlig manipulerer deg?

Mener du at Satan allikevel ikke er mektig nok til å lure mennesker slik?

Sitat

Han leder deg og forteller deg hva som skal skje. Da ser su ondskapen og satan klart der du trodde det aldri var og hvordan du blir angrepet hvert eneste sekund hver dag av satan. Men jesus beskytter. Så ja alle som ikke har hans ånd blir blindet og lurt.

Så det betyr at du kan være blindet og lurt til å tro at du er beskyttet av Jesus, mens du egentlig følger Satan, ikke sant?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å oppleve jesus er supernaturlig det er forbi våres mennesker logikk. Så sånn sett kan ikke jeg finne vitenskapelig bevis harde fakta og logisk svar til deg.

Jeg har heller ikke bedt om vitenskapelige bevis. Det jeg ber om, er at dine påstander ikke skal motsi hverandre. Enten er Satan mektig nok til å lure ethvert menneske, eller så er han ikke. Både og gir ikke mening.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (2 minutter siden):

Men hvordan vet du at du har mottatt den hellige ånd, og ikke bare er lurt av Satan til å tro det, mens Satan egentlig manipulerer deg?

Så det betyr at du kan være blindet og lurt til å tro at du er beskyttet av Jesus, mens du egentlig følger Satan, ikke sant?

Jeg har heller ikke bedt om vitenskapelige bevis. Det jeg ber om, er at dine påstander ikke skal motsi hverandre. Enten er Satan mektig nok til å lure ethvert menneske, eller så er han ikke. Både og gir ikke mening.

Jeg sier igjenn å motta hans ånd er en supernaturlig opplevelse som folk ikke tror på. Noe du aldri glemmer. Veldig fysisk. Han åpner øynene dine helbreder deg trøster deg fysisk. Du kjenner en kraft som sklår deg i bakken fra toppen av hodet gjennom føttene og hele deg forandres! Tro det eller ei! han viser seg for deg. Ahh gud er så utrolig god!🥰 Jeg vil at du skal få  se han også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (5 minutter siden):

Nå må jeg si det igjenn. Ingen bedre svar over eller under. Som sagt før satan lurer alle som ikke lir ledet av den hellige ånd. Tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor spør mennesker? Gud forteller jo deg i bibelen hvordan du kan få oppleve han. Han lover deg så lenge du gjør din del så viser han seg for deg. Hvorfor vil du ikke prøve å se om det er sant da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nå må jeg si det igjenn. Ingen bedre svar over eller under. Som sagt før satan lurer alle som ikke lir ledet av den hellige ånd. Tro det eller ei.

Jeg tror det jo ikke, men la oss anta at du har rett. I så fall kan jo Satan lure meg til å tro at jeg følger Jesus og er ledet av den Hellige Ånd, mens jeg egentlig følger Satan. Eller hva?

I så fall, så vil både du og jeg oppriktig tro at vi følger Jesus og er ledet av Den Hellige Ånd, mens en av oss i virkeligheten følger Satan og gjør det motsatte av det Gud ønsker.

Da er spørsmålet til deg: Hvordan vet vi at det er jeg og ikke du som er lurt av Satan? 

Eller mener du at Satan kan lure oss litt, men ikke så mye?

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg sier igjenn å motta hans ånd er en supernaturlig opplevelse som folk ikke tror på. Noe du aldri glemmer. Veldig fysisk. Han åpner øynene dine helbreder deg trøster deg fysisk.

Og dette klarer ikke Satan å lure mennesker til å tro? Hvor går grensene for hva Satan klarer å lure en person som ikke har mottatt Den Hellige Ånd, til å tro?

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hvorfor spør mennesker? Gud forteller jo deg i bibelen hvordan du kan få oppleve han.

Bibelen forteller det. Men du må tro at Bibelen er Guds ord for å tro at Gud forteller deg hvordan du kan oppleve han. Så dette er et argument som kun er gyldig for de som allerede tror.

Sitat

Han lover deg så lenge du gjør din del så viser han seg for deg. Hvorfor vil du ikke prøve å se om det er sant da? 

Hvordan vet du at jeg ikke har prøvd? Jeg har faktisk. Jeg var oppdratt kristent og regnet meg som kristen fram til jeg var rundt 20 år. Jeg gikk på søndagsskole i mange år, var på kristen sommerleir flere år, bad aftenbønn fast i 15 år (og en gang i blant ellers), men aldri, aldri sett snurten av at Gud har vist seg for meg.

Og før du antar (mange kristne gjør det): Nei, jeg er ikke sint på Gud. Jeg synes jo at mye av det som står om Gud i særlig GT (men også deler av NT) er hårreisende og forteller om en Gud jeg ikke vil være på lag med.

Men jeg har aldri hatt noen negative opplevelser når det gjelder min tro, jeg bare fant ut at den eneste grunnen til at jeg trodde var at jeg var opplært til det, og at jeg ikke hadde noen gode nok bevis til å fortsette å tro.

Endret av Capitan Fracassa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det jo ikke, men la oss anta at du har rett. I så fall kan jo Satan lure meg til å tro at jeg følger Jesus og er ledet av den Hellige Ånd, mens jeg egentlig følger Satan. Eller hva?

I så fall, så vil både du og jeg oppriktig tro at vi følger Jesus og er ledet av Den Hellige Ånd, mens en av oss i virkeligheten følger Satan og gjør det motsatte av det Gud ønsker.

Da er spørsmålet til deg: Hvordan vet vi at det er jeg og ikke du som er lurt av Satan? 

Og dette klarer ikke Satan å lure mennesker til å tro? Hvor går grensene for hva Satan klarer å lure en person som ikke har mottatt Den Hellige Ånd, til å tro?

Bibelen forteller det. Men du må tro at Bibelen er Guds ord for å tro at Gud forteller deg hvordan du kan oppleve han. Så dette er et argument som kun er gyldig for de som allerede tror.

Hvordan vet du at jeg ikke har prøvd? Jeg har faktisk. Jeg var oppdratt kristent og regnet meg som kristen fram til jeg var rundt 20 år. Jeg gikk på søndagsskole i mange år, var på kristen sommerleir flere år, bad aftenbønn fast i 15 år (og en gang i blant ellers), men aldri, aldri sett snurten av at Gud har vist seg for meg.

Du må omvende deg fra all synd bli døpt med den hellige ånd. Gjør det jesus sier du skal gjøre. Ikke gå i kirka og bare be en aftenbønn.... Jesus sier ikke vi skal gå i kirka han sier ikke at vi bare skal be litt. Vi skal omvende oss og stole på hans løfter. Satan styrer kirka prestene er hyklere fleste kristne er hyklere som jesus sier. Det er en smal vei. Følger du den brede veien fleste såkalte kristne går du ikke den smale veien. Han sier det er mangen troende få skal komme til himmelen. Han sier ved mindre du omvender deg og blir døpt etter omvendelse kommer du ikke til himmelen. Stol bare på jesus..... Ikke bli lurt av hyklere. Ikke ta mine ord for ord ta jesus ord for ord. Jeg synes det er veldig trist du måtte gå igjennom det og skulle ønske du ble lært av folk som trodde på jesus ord. Kirken og prester tror ikke engang på jesus sine kommander. Kommander er kommander. Gud er serriøs men samtidig kjærlig hvis du bare tror på jesus sine løfter og kommander ikke idoliser prester og kirka og tro på dem tro på JESUS!🙌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (8 minutter siden):

Hvordan vet du at jeg ikke har prøvd? Jeg har faktisk. Jeg var oppdratt kristent og regnet meg som kristen fram til jeg var rundt 20 år. Jeg gikk på søndagsskole i mange år, var på kristen sommerleir flere år, bad aftenbønn fast i 15 år (og en gang i blant ellers), men aldri, aldri sett snurten av at Gud har vist seg for meg

Du har blitt lurt av folk til å tro noe som ikke er sant og ikke har blitt lært den sanne gospelen og at jesus sine kommander må man holde og døpes av den hellige ånd. Jeg forstår du er bitter!  Se hvor mangen som blir lurt av disse megakirkene og kjendisprestene! Den smale vei. Den stille stemmen. Satan viser deg den brede vei og roper til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søk opp

Capitan Fracassa skrev (12 minutter siden):

Søk opp mikayla kooper på youtube destroying the lies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Søk opp

Søk opp mikayla kooper på youtube destroying the lies.

Okei, så du ønsker ikke å diskutere motsigelsen i det du påstår eller forklare hvorfor du ikke motsier deg selv. Du ønsker tilsynelatende bare å komme med uimotsagte påstander. Da skal jeg respektere det og droppe debatten. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (3 minutter siden):

Okei, så du ønsker ikke å diskutere motsigelsen i det du påstår eller forklare hvorfor du ikke motsier deg selv. Du ønsker tilsynelatende bare å komme med uimotsagte påstander. Da skal jeg respektere det og droppe debatten. 😊

Jeg er ikke ute etter debatt. Jeg bryr meg om deg♥️ vær så snill å hør bare 5 minutter av denne videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 22.05):

Hvordan kan folk tro blindt på Gud når han ikke gjør noe for å stoppe all ondskap og galt som skjer på jorda?

Anonymkode: 0cbd6...0b3

Ondskapen som utføres er menneskers handlinger, ikke Gud`s - mennesker har fått fri vilje til å tro eller la være.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg er ikke ute etter debatt. Jeg bryr meg om deg♥️ vær så snill å hør bare 5 minutter av denne videoen.

Okei, jeg skal se (minst) 5 minutter av videoen (jeg har søkt den opp), men så åpent sinn jeg klarer. Men forstår jeg deg rett at du ikke er interessert i å høre om jeg har innvendinger?

Carrot skrev (37 minutter siden):

Ondskapen som utføres er menneskers handlinger, ikke Gud`s - mennesker har fått fri vilje til å tro eller la være.. 

Si det til Anonymkode: 42e72...9a5 som jeg har diskutert fram og tilbake med i dag. I følge hen, skyldes det at Satan lurer oss. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (6 minutter siden):

Okei, jeg skal se (minst) 5 minutter av videoen (jeg har søkt den opp), men så åpent sinn jeg klarer. Men forstår jeg deg rett at du ikke er interessert i å høre om jeg har innvendinger?

Si det til Anonymkode: 42e72...9a5 som jeg har diskutert fram og tilbake med i dag. I følge hen, skyldes det at Satan lurer oss. 😊

Ja satan lurer oss ril å tro at ondt er godt vi har fri vilje til å velge kunnskap sannhet og jesus eller satans løgner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

Jeg skjønner poenget ditt. Hvis man er lurt av satan så vil man ikke gjøre Guds vilje som er å være god mot mennesker, tilgi hverandre, sette andre forran seg selv osv. Hvis man sier man følger Gud og ikke etterstreber å leve etter hans vilje så er man forført. Har man den hellige ånd så rettleder Han deg. Og da alltid i samsvar med sitt ord. Hvis man sier man har den hellige ånd og er slem og synder med god samvittighet så er man lurt. Så enkelt er det å vite om det er ekte. Et nøkkelord er synd. Kristne kan også feile og synde, men da vil den hellige ånd rettlede til omvendelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange land så gir religion de et håp. Vi kan se at i de fleste fattige land med dårlig økonomi, lav levealder, lav standard på livet og mye annet relatert er de også ofte mye mer religiøse enn i rike land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja satan lurer oss ril å tro at ondt er godt vi har fri vilje til å velge kunnskap sannhet og jesus eller satans løgner.

Anonymkode: 42e72...9a5alle 

Alle vet også at det di gjør er ondt men lager unskyldninger av satan ja vi har fri vilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solflekken skrev (1 minutt siden):

I mange land så gir religion de et håp. Vi kan se at i de fleste fattige land med dårlig økonomi, lav levealder, lav standard på livet og mye annet relatert er de også ofte mye mer religiøse enn i rike land

Enig med solflekken^ Det har mye med utgangspunkt å gjøre, ja. 

-Glenda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
solflekken skrev (1 minutt siden):

Alle kristne land har klart seg best. Det finnes bare en gud jesus.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle hørt på Gud så hadde ikke onde ting skjedd, enkelt og greit. Men når vi ikke gjør det, men fyller oss med ondskap, synd og egoisme jager etter makt og penger så skjer onde ting. Gud hjelper deg i din situasjon hvis du følger han og stoler på ham. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...