Gå til innhold

Varighet på en visning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge pleier en visning å vare? 

Vurderer å melde meg på en som går i dag. Den har 8 oppsatte tider med 15 min visninger ila 2 timer. Fem stk kan delta på en gruppe, og den ene gruppen har en ledig plass. 

Altså, er ikke 15 min litt lite tid til å se og vurdere 140 kvm hus med hage, som man vurderer å bruke en "hel livslønn" på? 

Hva skjer om jeg vil være der i 30 min? Blir jeg kastet ut? Ber de meg om å gå? Svarer de ikke på spørsmålene mine? 

Må melde seg på ett klokkeslett, noe jeg synes er en uting. Megler er også treg på å svare på spm jeg har hatt i forkant, så føler jeg har mye som jeg lurer på. Vet ikke om 15 min er nok... Sendte melding med spm forrige onsdag og har enda ikke fått svar. 

Det er nok litt interesse for boligen, men ikke ekstremt mye. Er ikke akkurat Oslo. 

Noen som vet hvorfor man plutselig må melde seg på visninger, og hvorfor visninger har gått fra å være åpne i 2 timer til en varighet på 15 min? 

Anonymkode: e1808...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Påmelding til visning kom under Covid pga begrensninger i antall mennesker som kunne være samlet. Og så har noen meglere funnet ut at det visst nok er en god måte å "ta vare på" interessentene, når det er færre å hjelpe/snakke med/overtale underveis.

Personlig hadde jeg bare møtt opp. Om selger faktisk er interessert i å selge, og megler er interessert i flest mulig interessenter til å by på boligen, så bør døren stå på vid gap - påmeldt eller ikke.

Anonymkode: a3c33...3b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg kan du be om en privatvisning senere, om du skulle være interessert.

Anonymkode: eb7f8...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke kastet ut om du vil være der lengre. De fleste bruker max 5-10 min. Kun veldig interesserte som ikke har lest salgsoppgaven blir lenge. Jo lengre du blir jo mer interessert tror megler at du er og vil forsøke å presse deg til å by mer i budrunde. 

 

Anonymkode: 7106e...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig lite ut. Var på visning her om dagen og vi brukte en time. 

Anonymkode: ea04c...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...