Gå til innhold

Studenter- hvor mye penger har dere i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli student etter jul. Skal søke fullt stipend og lån, og jobbel itt ved siden av. Men jeg lurer på, hva mottar du i støtte, og hvor mye tjener du ved siden av? Hva slags utgifter har du?

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal gå på en skole som koster 72000 kr, og da er jo hele lånet spist opp, og jeg lurer på om jeg kan klare dette!!! Må jo betale regninger og husleie ved siden av også...

Håper noen kan hjelpe meg her...Tusen takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerer på BI og må betale ca 22000 kr i semesteret i skolepenger. Vi får ca 50000 i halvåret som fordeles hver mnd, ca 26000 første mnd og så 6000 de andre mnd'ene.

Jeg jobber ved ekstra i klesbutikk, og får utbetalt mellom 3000 og 5000 i mnd. Lever greit på det, selv om det kan bli trangt noen måneder(særlig når man skal spare til bryllup i tilleg :roll: ) Før var det jo sånn at man ikke kunne tjene mer enn 5200 før skatt i mnd, men dette er forandret nå. Nå kan man tjene 100000 i året, uten at det går utover stipendet.. :lol:

Skrevet

Hvis du ikke har forsørgeransvar får du 80 000 kroner i året i lån og stipend, du kan få tillegg for skolepenger hvis utdanningen er godkjent, men bare 20 860 kroner i året.

Mer info finner du på lånekassens nettsider: http://www.lanekassen.no/

Skrevet

Hei Linnie!

Jeg har rundt 5-6000 kr i måneden (lønn og lån..) og må vel si at jeg lever ganske godt :)

Klems,

Julie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...