Tillia Skrevet 7. juli 2023 #41 Del Skrevet 7. juli 2023 Bulsara skrev (9 timer siden): Jobber selv med psykisk helse og bli trist av at hun(og andre) skal sko seg på at folk har det vanskelig. Det er en grunn for at det kreves minimun 3-årig høyskole for å være terapeut(og helst også minimum 2 årig videreutdanning etter det igjen). Det er mye som kan gå galt. Ikke minst det ansvaret som man forvalter ved å gi andre råd. I min praksis gir jeg ikke råd. Jeg jobber for å hjelpe de jeg møter å finne frem sine egne ressurser. Det er mange veier til Rom og jeg vil hevde at noe av det viktigste i terapi, er alliansen og tillitt. Jeg ser det har vært skrevet om at mange som er profesjonelt utdannet ikke opptrer på beste måte, og det er også mitt inntrykk. Mange som sitter i terapeutiske posisjoner, passer kanskje ikke til det. Det er leit, men en kjennesgjerning. Det er også slik at det tar tid å skape endringer i psykisk helsearbeid. Men det jobbes mot utvikling på mange områder, f.eks med å tilføre mer fokus på livstyrking og å se mennesker i en større helhet. Gå vekk fra diagnoser og medisinbruk som behandling. Mye spennende skjer, men det tar tid. Sandra er en stemme for en mer fremtidsrettet måte å behandle mennesker på. Det store problemet er at hun ikke har faglig kompetanse og kommer til kort ganske raskt. Som det også er påpekt, så har hun egen erfaring, men mennesker er individer og har alle ulike opplevelser og erfaringer. Det som virker for henne, virker ikke nødvendigvis for naboen, selv om mye av lidelsen og utfordringen kan være likt. Til slutt, så er endring noe av det vanskeligste et menneske kan jobbe med. Vi er så dypt rotet i rutiner, ritualer og vaner. Det er tøft arbeid å jobbe med endring. Og i tillegg må motivasjonen avklares. Hvem eier motivasjonen? Tror desverre mange av Sandras kunder er de som håper på en "quick fix". Og den finnes sjelden. Det er hardt arbeid og kontinuitet som skaper endring. Det som skjer i samtalen er en mini bit i endringen. Jobben gjøres i mellom, hjemme, i hverdagen. Der skapes endring. Der skapes refleksjoner, som kan bidra til endring. Mye av mitt arbeid foregår med mennesker som har diagnose PTSD. Det er arbeid som er krevende, psykisk tøft og påvirker gjerne mange deler av et menneskes liv. Det er iallefall ingen "quick fix". En av de jeg har samtaler med fortalte at den hadde sett reklamen for Sandras kurs og tenkte å hake på. Det gjør meg trist at det er mennesker som strever sånn i sitt liv, og blir så desperate at de bruker sine sårt tiltrengte penger på det Sandra tilbyr. Og i etterkant fortalte vedkommende at det ikke ga noe nytt den ikke alt visste. Tragisk rett og slett. Håper på en form av regulering. Vi har jo kvakksalveloven fortsatt? (eller, nå ble jeg faktisk usikker på akkurat det) Som en regulator til å motvirke mennesker å gi råd som kan være skadelige. Allikevel tror jeg de fleste som selger disse kursene er så kyniske at de klarer å omgå lovverket og sikre seg juridisk. Meget problematisk spør du meg. Er jo ganske mange som oppsøker psykolog, lege og helsevesen som er ute etter en quick fix også da..:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 7. juli 2023 #42 Del Skrevet 7. juli 2023 On 3/19/2023 at 10:47 PM, MyMichelle said: Har noen prøvd selvutviklingskurset hennes? Hjalp det? Det heter «Indre styrketrening» og koster 4997,- Så får man bonus/rabatt på andre kurs etter det. Har man problemer snakker man med sakkyndige. Hva slags kvalifikasjoner har Sandra utover å ha vært deltager i Idol og kjendis? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 7. juli 2023 #43 Del Skrevet 7. juli 2023 Tillia skrev (1 time siden): Er jo ganske mange som oppsøker psykolog, lege og helsevesen som er ute etter en quick fix også da..:) Selvsagt. Men som regel er det ingen quick fix. Jeg synes det er problematisk at hun selger noe som fremstår som nettopp det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 7. juli 2023 #44 Del Skrevet 7. juli 2023 Xan skrev (6 timer siden): Ingenting, med andre ord. Hun kan vel ikke ha studert så mye, hun mangler jo studiekompetanse. Noen kurs her og der. Ingenting på høyere nivå. Hun er heller ikke ansatt som helsearbeider. Hun deler av sine egne erfaringer og hva som hjelper henne. Det er tusenvis av mennesker som holder foredrag om selvopplevde opplevelser og hvordan de kom seg videre. Og det er helt frivillig å betale for slike ting. En kan få en million slanketips og historier og dietter på nett, der du betaler for slanke program, men har folk helseplager er det fastlegen en må starte med, så velger man selv hvor mye en vil ta inn fra influensere og andre som driver på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helsport Skrevet 8. juli 2023 #45 Del Skrevet 8. juli 2023 Tillia skrev (18 timer siden): Er jo ganske mange som oppsøker psykolog, lege og helsevesen som er ute etter en quick fix også da..:) Psykologer går jo også til psykologer... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 8. juli 2023 #46 Del Skrevet 8. juli 2023 Uansett synes jeg det er feil å henge ut Sandra på et offentlig medium. Hun er kun snill og god og vil bare hjelpe andre. Det er helt frivillig å følge hennes råd. Sandra er ei nydelig jente og kun god 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 8. juli 2023 #47 Del Skrevet 8. juli 2023 Sunnys skrev (2 timer siden): Uansett synes jeg det er feil å henge ut Sandra på et offentlig medium. Hun er kun snill og god og vil bare hjelpe andre. Det er helt frivillig å følge hennes råd. Sandra er ei nydelig jente og kun god Å du kjenner hub privat? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 10. juli 2023 #48 Del Skrevet 10. juli 2023 Sunnys skrev (På 8.7.2023 den 17.47): Uansett synes jeg det er feil å henge ut Sandra på et offentlig medium. Hun er kun snill og god og vil bare hjelpe andre. Det er helt frivillig å følge hennes råd. Sandra er ei nydelig jente og kun god Ingen som henger henne ut. Ingen har sagt noe slemt om henne, men å bruke sin rolle som kjendis til å fronte psykisk helse kun på et kurs blir fullstendig feil. Utdanning er viktig og vi trenger folk går på skole. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatthaler Skrevet 10. juli 2023 #49 Del Skrevet 10. juli 2023 000VF000 skrev (På 7.7.2023 den 18.01): Har man problemer snakker man med sakkyndige. Hva slags kvalifikasjoner har Sandra utover å ha vært deltager i Idol og kjendis? Enig. Ville heller "undervises" av en psykolog eller annen person utdannet på området, og skulle jeg først lyttet til livserfaring og livsråd fra en kjendis, er det mange andre jeg hadde valgt fremfor Sandra. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 15. september 2023 #50 Del Skrevet 15. september 2023 https://www.instagram.com/reel/CxOOA1UqEjG/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== 😂😂😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 18. september 2023 #51 Del Skrevet 18. september 2023 Maskopi skrev (På 15.9.2023 den 20.25): https://www.instagram.com/reel/CxOOA1UqEjG/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== 😂😂😂 Fantastisk. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leofighter Skrevet 22. september 2023 #52 Del Skrevet 22. september 2023 Lenelarsen skrev (På 6.6.2023 den 8.59): Skjør som et aspeløv, der hun lite overbevisende gir livsstiltips til folk på SOME. Komisk for min del. Hei. Har du sett kurset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leofighter Skrevet 23. september 2023 #53 Del Skrevet 23. september 2023 Sunnys skrev (På 8.7.2023 den 17.47): Uansett synes jeg det er feil å henge ut Sandra på et offentlig medium. Hun er kun snill og god og vil bare hjelpe andre. Det er helt frivillig å følge hennes råd. Sandra er ei nydelig jente og kun god Helt enig med deg! Jeg synes at det er veldig fint av Sandra å bidra med å ha fokus på mental helse og bruke kjendis statusen sin på det, enn hva mange andre influnsere driver med. Man skal ikke kimse av Sandra. Hun er ikke 16 år lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. september 2023 #54 Del Skrevet 23. september 2023 Sunnys skrev (På 8.7.2023 den 17.47): Uansett synes jeg det er feil å henge ut Sandra på et offentlig medium. Hun er kun snill og god og vil bare hjelpe andre. Det er helt frivillig å følge hennes råd. Sandra er ei nydelig jente og kun god For 5000 spenn kan jeg og prate med deg oppbyggende et par ganger. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå