Gå til innhold

Sandra Lyng


MyMichelle

Anbefalte innlegg

Liker dere Sandra Lyng? Jeg synes hun er flink å synge.

Har noen prøvd selvutviklingskurset hennes? Hjalp det? Det heter «Indre styrketrening» og koster 4997,- Så får man bonus/rabatt på andre kurs etter det. Jeg synes Sandra snakker om psykiske problemer hver gang hun lar seg intervjue, eller er på TV. Ok, hun har hatt mange problemer. Men hva med å gå videre i livet uten å dra det fram hele tiden. Så jeg skjønner ikke hvordan hun kan være den rette til å veilede andre, hun har jo ikke kompetanse til det.

Mulig jeg er fordomsfull mot Sandra, for en venninne bombarderer meg med sitater etc. Jeg er drittlei. Det er greit hun har Sandra som «guru», men alle sitatene er jo bare slikt som er i «all» selvhjelpslitteratur for damer. «Elsk deg selv, du er verdifull» visualisering og manifestasjoner. Slikt som Sophie Elise også skriver om i sin manifestasjonsbok.

Og jeg føler jeg er stygg mot Sandra når jeg skriver dette innlegget. Så skriv gjerne noe positivt om henne dere. Så får jeg kanskje løst opp noen fordommer.

 

 

Endret av MyMichelle
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ville du hun skulle snakket om istedenfor? Virker jo som psykisk helse er en veldig stor del av livet hennes.

Jeg følger ikke så veldig med, men jeg liker at hun er anti-filter og snakker om det på sosiale medier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel valgt å tene penger på sine tidligere psykiske problemer.

 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun får alt til å handle om seg selv og gjør seg selv til et offer hele tiden. Derfor er det slitsomt å høre på henne synes jeg…

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt jente. Men som deg, så orker jeg ikke å sånt. Så derfor følger jeg sånne kontoer som typ henne og Belinda Jackobsen.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kan sikkert slås sammen med en eksisterende tråd. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel vanlig at når folk har "sett lyset" så vil de misjonere/hjelpe andre. 

For meg personlig blir det hun deler litt i overkant enkelt og banalt, men jeg håper at noen får noe positivt ut av å følge henne. Jeg har egentlig veldig sansen for henne, hun virker som en både hyggelig og oppegående person, selv om jeg ikke er i målgruppen for dette budskapet hennes. 

Det er såpass mange som sliter at jeg tror det er viktig med representasjon og at folk med en offentlig stemme er en motsats til det stadig økende presset. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå jenta snakke om psykisk sykdom. 

Det er ikke mye vettugt som kommer fra influsere/kjendiser om dagen. Det er tema som er viktig ta opp. Flere og flere sliter med psyikisk sykdom. De yngre er en stor del av den kaka. Da kan det være fint at det er et talerør med en noenlunde oppegående person som står for det. 

Den tid hun ble kjent via Idol var det ganske åpenlyst at hun var ung, usikker på seg selv i en alder av 17(?) år. Tipper hun har opplevd en god del gjennom bransjen som ikke har gitt henne gode vibber, men heller til tider blitt utnyttet. Da ofte av eldre menn med bart som så sitt snitt utnytte ei ung jente i en sårbar situasjon. 

Hun kan få være et forbilde for de yngre som sliter. Hva kurset dere prater på handler om egger jeg meg ikke borti. Da jeg ikke aner hva det går ut på. 


 

Endret av MannenMedBart
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan hive seg på skolebenken og studere psykisk helse. Det ville vært bra. Hadde aldri betalt 5000 kr til en influencer/artist for å få bedre psyke. Alt hun sier kan man google seg til, men faglig dybde må de med riktig utdanning ta seg av. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ramser bare opp enkle selvfølgeligheter. Men folk vil bedras så hun selger vel dette "kurset" sitt i bøtter og spann til folk som lar seg inspirere av sitater på Facebook.

Hun virker ikke spesielt dyp eller reflektert.

Sikkert søt som person, sikkert en god venn. Men uten utdannelse innefor det hun skal hjelpe andre med og det er veldig tydelig.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg … Hun lot seg avbilde lettkledd i noen år etter idoltiden og hadde veldig fokus på kropp. Så ble hun samboere med minst to mye eldre menn med meget god økonomi. Med ham siste bodde hun i LA og tok sangundervisning etc. Har alltid snakket om psykisk sykdom i 20 år minst. Bortsett fra da hun bodde med de mye eldre mennene. Men hun hadde fått overraskende god stemme i Stjernekamp 👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker veldig overfladisk. Jeg for min del tror det er mulig å ha det bra selv om man ikke våkner hver dag sprudlende og simpelthen elsker livet 🤪

 

Virker som det er målet her, og det er en ganske heftig lovnad for et kurs, egentlig. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (26 minutter siden):

Virker veldig overfladisk. Jeg for min del tror det er mulig å ha det bra selv om man ikke våkner hver dag sprudlende og simpelthen elsker livet 🤪

 

Virker som det er målet her, og det er en ganske heftig lovnad for et kurs, egentlig. 

Det er naturlig å veksle i humøret, så det høres ganske urealistisk ut. 

 

Så litt på kurset og det er mye fine ord. Jobber med mye av det samme gjennom det offentlige og heier jo på at mennesker skal få hjelp til å ha det bedre. Håper bare Sandra forstår at selv om hun har vært utbrent og deprimert, så kan det spille seg ut forskjellig til hvert eneste menneske. Det som funker for henne, behøver ikke funke for nestemann. Også er det så mye mer i livet som påvirker hvordan vi har det enn oss selv. Relasjoner og livssituasjon. Men ja, lykke til :)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har minst en ex som selv sier han har drevet med illegale rusmidler. Illegale rusmidler fører til human trafficing.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står hun frem med at hun har/ fikk vaginisme etter overgrep.

Ikke mye som blir holdt privat der i gården, men hun ønsker vel å dele alt vondt hun har opplevd i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (4 timer siden):

Nå står hun frem med at hun har/ fikk vaginisme etter overgrep.

Ikke mye som blir holdt privat der i gården, men hun ønsker vel å dele alt vondt hun har opplevd i livet.

Hun har tidligere vært åpen om seksuelle overgrep, og jeg synes ikke det er noe galt i å dele det,  det er utrolig mange kvinner som har opplevd det.

Da Maria Stavang (og nå Sandra?) sto fram med vaginisme tenkte jeg at det var litt intimitetstyranni, men det kan sikkert hjelpe andre som sliter med det.

Men - Sandra Lyng Haugen har opplevd overgrep, og har eller har hatt spiseforstyrrelser. Det samme har jeg. Hun markersfører ikke kurset mot folk som har så alvorlig problematikk, men det kan kanskje lokke til seg noen med den bagasjen, også pga Sandras åpenhet. Det synes jeg er bittelitt problematisk, for hvis man har (kompleks) PTSD og spiseforstyrrelser kan sannsynligvis ikke noen enkle mentale teknikker og verktøy få en til å våkne sprudlende hver morgen. Man blir sliten av det. Og det er lov og naturlig. Jeg lever ganske godt med mine traumer etter mye behandling, men jeg har også noen ganske grusomme dager og perioder. Hadde jeg trodd kurset til Sandra kunne ta vekk dem, hadde jeg gladelig betalt 5000 eller hva det nå koster. Jeg vet ikke om hun er tydelig på dette, men et nettkurs kan selvsagt ikke kurere alvorlige psykiske problemer. Og Sandra Lyng Haugen har nok også fått skikkelig behandling for traumene sine.

Det sagt kan mange få noe ut av mental trening og å endre fokus, og hvis man har råd til det, er det fint å ha det samlet på et nettsted ledet av en person man ser opp til.

Men jeg håper hun er tydelig på tre ting:

1) Dette er ikke behandling for alvorlige psykiske lidelser.

2) Livet er ikke fantastisk bestandig, ikke for noen. Og det bør ikke være målet.

3) Man er ikke mislykket om man fortsatt våkner ganske mange morgener og føler at alt er dritt, også etter endt kurs. Kanskje er det er bedre mål å akseptere og være litt snill mot seg selv på disse dritt-dagene, og se at man ikke er alene om dem og at dette også er livet.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Skjør som et aspeløv, der hun lite overbevisende gir livsstiltips til folk på SOME.

Komisk for min del.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...