Gå til innhold

Sandra Lyng

MyMichelle

Anbefalte innlegg

Sjekket faktisk ut dette femdagerskurset hennes, da jeg syntes konseptet hørtes interessant ut. Men jeg ombestemte meg etter å ha sett presentasjonsvideoen. 

Jeg klarer bare ikke ta noen som kaller oss hun snakker til for "vakre sjæl" og "kjære". Det er som de falske emailene du får fra svindlere. Blir så falskt synes jeg. Jeg blir ikke motivert av at en fremmed dame avslutter hver setning med "kjære". Men for all del sikkert mange andre som synes dette er helt topp. 

Endret av non_stop
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun fikk spm om hun hadde utdannelse i dette og hun svarte hun hadde kurser og selvlært, egen erfaring. Dette må jo være tull. Gå til profesjonelle hvis psyken er dårlig. Det er en grunn til at de har 6 års utdannelse. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Sandra virker både klok og oppegående. Hadde jeg hatt tid , kunne jeg gjerne funnet på å tatt kurset hennes

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillia skrev (Akkurat nå):

Syns Sandra virker både klok og oppegående. Hadde jeg hatt tid , kunne jeg gjerne funnet på å tatt kurset hennes

Håper du spøker nå.

Hun er jo en komedie der hun skal være livsstilcoach.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (På 30.6.2023 den 0.10):

Hun fikk spm om hun hadde utdannelse i dette og hun svarte hun hadde kurser og selvlært, egen erfaring. Dette må jo være tull. Gå til profesjonelle hvis psyken er dårlig. Det er en grunn til at de har 6 års utdannelse. 

Joda, - hvis tegn på alvorlig psykisk lidelse. Men helsevesenet har ikke plass til forebygging og selvutvikling - som jo er det hun driver med. Jeg forstår det hvertfall som at hun ikke flagger å skulle hjelpe alvorlig psykisk syke - men hjelp til selvhjelp og inspirasjon til selvutvikling for hvermansen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til henne fra hjemstedet/oppveksten. Hadde aldri kjøpt denne tjenesten kurs av henne.

Relativt enkel dame :)

Men jeg er ikke helt typen til å bruke coacher heller. Forholder meg heller til fagfolk.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xstrella skrev (På 30.6.2023 den 0.10):

Mange av det som kaller seg coacher etc har ingen utdannelse rundt dette. Dette går uansett på personlige egenskaper og erfaringer i livet, du kan være et ekstremt klokt menneske uten noen utdannelse.

Så for min del er ikke utdannelsen viktig, men heller personen....så da faller Sandra helt utenfor i mine øyne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara

Jobber selv med psykisk helse og bli trist av at hun(og andre) skal sko seg på at folk har det vanskelig. Det er en grunn for at det kreves minimun 3-årig høyskole for å være terapeut(og helst også minimum 2 årig videreutdanning etter det igjen). Det er mye som kan gå galt. Ikke minst det ansvaret som man forvalter ved å gi andre råd.

I min praksis gir jeg ikke råd. Jeg jobber for å hjelpe de jeg møter å finne frem sine egne ressurser. Det er mange veier til Rom og jeg vil hevde at noe av det viktigste i terapi, er alliansen og tillitt. Jeg ser det har vært skrevet om at mange som er profesjonelt utdannet ikke opptrer på beste måte, og det er også mitt inntrykk. Mange som sitter i terapeutiske posisjoner, passer kanskje ikke til det. Det er leit, men en kjennesgjerning. Det er også slik at det tar tid å skape endringer i psykisk helsearbeid. Men det jobbes mot utvikling på mange områder, f.eks med å tilføre mer fokus på livstyrking og å se mennesker i en større helhet. Gå vekk fra diagnoser og medisinbruk som behandling. Mye spennende skjer, men det tar tid. Sandra er en stemme for en mer fremtidsrettet måte å behandle mennesker på. Det store problemet er at hun ikke har faglig kompetanse og kommer til kort ganske raskt. Som det også er påpekt, så har hun egen erfaring, men mennesker er individer og har alle ulike opplevelser og erfaringer. Det som virker for henne, virker ikke nødvendigvis for naboen, selv om mye av lidelsen og utfordringen kan være likt. 

Til slutt, så er endring noe av det vanskeligste et menneske kan jobbe med. Vi er så dypt rotet i rutiner, ritualer og vaner. Det er tøft arbeid å jobbe med endring. Og i tillegg må motivasjonen avklares. Hvem eier motivasjonen? Tror desverre mange av Sandras kunder er de som håper på en "quick fix". Og den finnes sjelden. Det er hardt arbeid og kontinuitet som skaper endring. Det som skjer i samtalen er en mini bit i endringen. Jobben gjøres i mellom, hjemme, i hverdagen. Der skapes endring. Der skapes refleksjoner, som kan bidra til endring. 

Mye av mitt arbeid foregår med mennesker som har diagnose PTSD. Det er arbeid som er krevende, psykisk tøft og påvirker gjerne mange deler av et menneskes liv. Det er iallefall ingen "quick fix". En av de jeg har samtaler med fortalte at den hadde sett reklamen for Sandras kurs og tenkte å hake på. Det gjør meg trist at det er mennesker som strever sånn i sitt liv, og blir så desperate at de bruker sine sårt tiltrengte penger på det Sandra tilbyr. Og i etterkant fortalte vedkommende at det ikke ga noe nytt den ikke alt visste. Tragisk rett og slett. Håper på en form av regulering. Vi har jo kvakksalveloven fortsatt? (eller, nå ble jeg faktisk usikker på akkurat det) Som en regulator til å motvirke mennesker å gi råd som kan være skadelige. Allikevel tror jeg de fleste som selger disse kursene er så kyniske at de klarer å omgå lovverket og sikre seg juridisk. Meget problematisk spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandra er ei fantastisk dame. Hun har mye egen erfaring, og tatt utdannelse og kurs for å kunne hjelpe andre til å få det bedre. Hun er med på å bryte ned tabuer rundt psykisk helse og holder masse foredrag. 
Ikke uttal dere om sendte uten å ha satt dere skikkelig inn i hva hun driver med. 
Å bruke det vonde hun har opplevd for å hjelpe andre er en stor ressurs! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara
Sunnys skrev (2 minutter siden):

Sandra er ei fantastisk dame. Hun har mye egen erfaring, og tatt utdannelse og kurs for å kunne hjelpe andre til å få det bedre. Hun er med på å bryte ned tabuer rundt psykisk helse og holder masse foredrag. 
Ikke uttal dere om sendte uten å ha satt dere skikkelig inn i hva hun driver med. 

Det er fint med åpenhet og å bryte tabuer. Helt klart. Men problematisk å lage business av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (Akkurat nå):

Det er fint med åpenhet og å bryte tabuer. Helt klart. Men problematisk å lage business av det

Det er ingen som legger ned så mye jobb gratis. Hun har gode samarbeidspartnere og psykologer hun jobber tett sammen med. 
Rådene hun gir er til vanlige friske mennesker som kan få enda mer ut av livet sitt. Hun sikter seg ikke inn mot en spesiell målgruppe. Så er det jo opp til hver enkelt om en vil prøve noen tips. 
Hele nettet florerer av slike som Sandra, og folk må selv ta valg som er best for seg selv 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnys skrev (32 minutter siden):

Hvilken utdanning har hun tatt da mener du?

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnys skrev (46 minutter siden):

Det er ingen som legger ned så mye jobb gratis. Hun har gode samarbeidspartnere og psykologer hun jobber tett sammen med. 
Rådene hun gir er til vanlige friske mennesker som kan få enda mer ut av livet sitt. Hun sikter seg ikke inn mot en spesiell målgruppe. Så er det jo opp til hver enkelt om en vil prøve noen tips. 
Hele nettet florerer av slike som Sandra, og folk må selv ta valg som er best for seg selv 

"Vanlige friske mennesker" går vel ikke rundt og kjenner på angst og lavt selvbilde som Sandra snakker om?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klatremusa skrev (21 minutter siden):

Hvilken utdanning har hun tatt da mener du?

Usikker på hva hun har studert, men hun har studert noe. Hun jobber ikke som behandler eller terapeut, hun er mental trener og coach. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

"Vanlige friske mennesker" går vel ikke rundt og kjenner på angst og lavt selvbilde som Sandra snakker om?

Hun retter seg ikke inn mot de som har alvorlige diagnoser, men lettere plager som indre uro og lavt selvbilde. Noe de aller fleste kjenner på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Sunnys said:

Usikker på hva hun har studert, men hun har studert noe. Hun jobber ikke som behandler eller terapeut, hun er mental trener og coach. 

Ingenting, med andre ord.

Hun kan vel ikke ha studert så mye, hun mangler jo studiekompetanse. 

Noen kurs her og der. Ingenting på høyere nivå.

Endret av Xan
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 3/29/2023 at 12:47 PM, Majer said:

Hun har minst en ex som selv sier han har drevet med illegale rusmidler. Illegale rusmidler fører til human trafficing.

Goddag mann økseskaft.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnys skrev (7 timer siden):

Nei. Hun får sette seg på skolebenken og studere faget da. Absolutt ikke enig med deg. Utdanning er viktig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (9 timer siden):

Jobber selv med psykisk helse og bli trist av at hun(og andre) skal sko seg på at folk har det vanskelig. Det er en grunn for at det kreves minimun 3-årig høyskole for å være terapeut(og helst også minimum 2 årig videreutdanning etter det igjen). Det er mye som kan gå galt. Ikke minst det ansvaret som man forvalter ved å gi andre råd.

I min praksis gir jeg ikke råd. Jeg jobber for å hjelpe de jeg møter å finne frem sine egne ressurser. Det er mange veier til Rom og jeg vil hevde at noe av det viktigste i terapi, er alliansen og tillitt. Jeg ser det har vært skrevet om at mange som er profesjonelt utdannet ikke opptrer på beste måte, og det er også mitt inntrykk. Mange som sitter i terapeutiske posisjoner, passer kanskje ikke til det. Det er leit, men en kjennesgjerning. Det er også slik at det tar tid å skape endringer i psykisk helsearbeid. Men det jobbes mot utvikling på mange områder, f.eks med å tilføre mer fokus på livstyrking og å se mennesker i en større helhet. Gå vekk fra diagnoser og medisinbruk som behandling. Mye spennende skjer, men det tar tid. Sandra er en stemme for en mer fremtidsrettet måte å behandle mennesker på. Det store problemet er at hun ikke har faglig kompetanse og kommer til kort ganske raskt. Som det også er påpekt, så har hun egen erfaring, men mennesker er individer og har alle ulike opplevelser og erfaringer. Det som virker for henne, virker ikke nødvendigvis for naboen, selv om mye av lidelsen og utfordringen kan være likt. 

Til slutt, så er endring noe av det vanskeligste et menneske kan jobbe med. Vi er så dypt rotet i rutiner, ritualer og vaner. Det er tøft arbeid å jobbe med endring. Og i tillegg må motivasjonen avklares. Hvem eier motivasjonen? Tror desverre mange av Sandras kunder er de som håper på en "quick fix". Og den finnes sjelden. Det er hardt arbeid og kontinuitet som skaper endring. Det som skjer i samtalen er en mini bit i endringen. Jobben gjøres i mellom, hjemme, i hverdagen. Der skapes endring. Der skapes refleksjoner, som kan bidra til endring. 

Mye av mitt arbeid foregår med mennesker som har diagnose PTSD. Det er arbeid som er krevende, psykisk tøft og påvirker gjerne mange deler av et menneskes liv. Det er iallefall ingen "quick fix". En av de jeg har samtaler med fortalte at den hadde sett reklamen for Sandras kurs og tenkte å hake på. Det gjør meg trist at det er mennesker som strever sånn i sitt liv, og blir så desperate at de bruker sine sårt tiltrengte penger på det Sandra tilbyr. Og i etterkant fortalte vedkommende at det ikke ga noe nytt den ikke alt visste. Tragisk rett og slett. Håper på en form av regulering. Vi har jo kvakksalveloven fortsatt? (eller, nå ble jeg faktisk usikker på akkurat det) Som en regulator til å motvirke mennesker å gi råd som kan være skadelige. Allikevel tror jeg de fleste som selger disse kursene er så kyniske at de klarer å omgå lovverket og sikre seg juridisk. Meget problematisk spør du meg.

Det heter at behandling for PTsD er hva enn som får pasienten til å regulere seg selv bedre:) i så måte så kan Sandras kurs, hennes ig-konto eller hva enn det måtte være , funke som et fin del av behandlingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (8 timer siden):

Jo det tror jeg er ganske menneskelig. Er vel kulturen og da spesielt ungdomskulturen det må ses litt nøyere på dersom det å ha lavt selvbilde (til tider.. selvbildet svinger vel for oss alle..) angst og depressive tanker skal diagnostiseres som sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...