Gå til innhold

Klikk på Finn-annonse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal selge i et noe seigt marked, og jeg sjekker statistikken på Finn mere enn hva som er sunt 😅

Leiligheten ble lagt ut fredag, og har nå 2000 klikk… 

Noen med erfaring? 

Anonymkode: 32d4a...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har inne varsler på til salgs i utvalgte områder og til diverse kriterier. Det er veldig mange av varslene jeg går inn på kun for å gjøre meg kjent med områder og sånt. Ofte vet jeg allerede utifra prisen på forsiden at det ikke er noe av interesse, men liker å holde meg oppdatert. Blant annet reagerer jeg om veldig mye er til salgs i et lite område. Da vet jeg at noe sikkert er på gang. På denne måten føler jeg at jeg kjenner markedet veldig godt i områdene jeg er interessert i. Man lærer mye av det.

Så jeg vil si at 99 av 100 ganger jeg klikker meg inn på en annonse, så er det ikke nødvendigvis med tanke på å kjøpe.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge gangene jeg har solgt opplevde jeg at tallene ble veldig misledende. Da vi solgte i Oslo fikk annonsen over 15 tusen klikk den uken før visning. Kom 5 stykker og fikk solgt på prisantydning. Er i salgsprosess nå og hatt langt over forventet i klikk men kom kun 1 på visning. 

Anonymkode: 5a47d...f79

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De tallene er helt meningsløse. Antall klikk på annonsen sier ingenting. Folk klikker innom uten at de vurderer å kjøpe. Mange er nysgjerrige naboer og venner.

"Vurderer å gå på visning ". Denne er verst. Tallet er totalt feil. De som faktisk kommer, kan være flere eller færre. Bare man kommer borti den knappen, øker tallet. Prøv selv. Andre ganger står det stille selv om folk melder seg på. Husk at mange melder seg på via meglerhusets nettside også. Det gjelder de som får opp annonsen på Facebook og Instagram. 

Markert med hjerte: dette er totalt tull og tøys. Folk markerer med hjerte over en lav sko. Eller så har de vært borti knappen ved feil.

Denne statistikken er ubrukelig og tjener til ETT formål: økt stress og angst. Jeg er midt i boligsalg og har blokkert den siden. Den gjorde meg sprø. Husk at folk solgte hus FØR den statistikken ble oppfunnet også.

Anonymkode: 72dd8...447

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser på boliger for å orientere meg i markedet. Jeg kommer ikke til å kjøpe med det første, men sitter på finn blant annet for å drømme meg bort.

Anonymkode: 28fa9...27f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova

Det er masse bots ute der også, som leter. Hobbyspekulanter bruker disse til å lage egen statistikk osv.

Ingen vits å se på disse tallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror det er mange som meg- som er inne på annonsen av helt andre grunner til at de vil kjøpe bolig. En periode tittet jeg på spesielle områder for å finne ut når det lønte seg for meg å selge min egen leilighet og for å se an markedet. Senere for å få inspirasjon til styling. Nå kan jeg fint gå inn og titte på boliger i områder jeg enten har bodd eller kunne tenkt meg å bo, men jeg har likevel ingen planer om å kjøpe. Tallene er misvisende. Det samme med de som melder seg på visning. 

Anonymkode: eec81...4ea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke planer om å selge eller kjøpe før om noen år, men klikker på boliger i området jeg bor i for å ha et visst bilde av hva som selges, og på boliger i områder jeg kan tenke meg å flytte til for å få et inntrykk av hvor ofte boliger som kan være aktuelle, kommer for salg.

Anonymkode: ecb00...e8f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...