visp Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Jeg har sett endel oppskrifter på Creme Brulee hvor det benyttes brunt sukker for karamellisering. Brunt sukker er alltid godt det altså, men hos meg tar det alltid fyr. Dette skjer aldri med hvitt sukker. Det er ikke noe stort problem da jeg syns det går helt greit med hvitt sukker, men lurer på om det er noe triks for at det ikke skal begynne å brenne?
Kinder Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 De eneste gangene jeg har opplevd at sukkeret tar fyr, er når jeg har gassbrenneren for nærme sukkeret. Så prøv litt større avstand neste gang, og se om det hjelper.
visp Skrevet 19. mars 2023 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2023 Kinder skrev (7 minutter siden): De eneste gangene jeg har opplevd at sukkeret tar fyr, er når jeg har gassbrenneren for nærme sukkeret. Så prøv litt større avstand neste gang, og se om det hjelper. Ja, får prøve det. Har samme avstand til hvitt som til brunt sukker, men brunt antennes sikkert fortere. Tusen takk:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå