AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Et nabo-par gikk i fjor i fra hverandre og mannen flyttet ut like før jul. Jeg har vært litt sammen dem sosialt, og stopper alltid opp for å pratet med begge to. Snakket og forholdt meg mest damen av de to og hun har jeg fortsatt god kontakt med. Mannen har flyttet til et annet område i samme bydel. Nå har mannen begynt å sende meldinger til meg på messenger. Det har vært helt uskyldige ting der han spør hvordan det går og at han savner det gode nabolaget osv. På siste melding spør han om jeg har lyst å gå en tur med han. Jeg gikk riktignok på tur med både han og damen når de bodde her, men gikk flere turer med hun enn med de to sammen. Jeg synes kanskje det blir litt rart å gå på tur med han alene 🤔 har fortsatt en del kontakt med "nabodamen", og føler det blir å gå bak hennes rygg om jeg gjør det. Ønsker heller ikke å være avvisende ovenfor nabomannen som har flyttet. Er jo ingenting som tilsier at han er interessert i noe annet enn et vennskap 😣 han har aldri sagt eller gjort noe upassende. Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 18953...51c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 Du må selvfølgelig si fra til henne og spør hva hun syns. Det er det viktigste. Da er det ingen som trenger gå bak noens rygg. Anonymkode: afe4d...c0a 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 Sagt at det ikke føles komfortabelt siden du har så god kontakt med henne. Anonymkode: 7bca6...01a 15 5
Hulderen Skrevet 19. mars 2023 #7 Skrevet 19. mars 2023 Enten vil han sjekke opp deg, eller så vil han ha deg til å overvåke exen. Styr unna! 22 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Et nabo-par gikk i fjor i fra hverandre og mannen flyttet ut like før jul. Jeg har vært litt sammen dem sosialt, og stopper alltid opp for å pratet med begge to. Snakket og forholdt meg mest damen av de to og hun har jeg fortsatt god kontakt med. Mannen har flyttet til et annet område i samme bydel. Nå har mannen begynt å sende meldinger til meg på messenger. Det har vært helt uskyldige ting der han spør hvordan det går og at han savner det gode nabolaget osv. På siste melding spør han om jeg har lyst å gå en tur med han. Jeg gikk riktignok på tur med både han og damen når de bodde her, men gikk flere turer med hun enn med de to sammen. Jeg synes kanskje det blir litt rart å gå på tur med han alene 🤔 har fortsatt en del kontakt med "nabodamen", og føler det blir å gå bak hennes rygg om jeg gjør det. Ønsker heller ikke å være avvisende ovenfor nabomannen som har flyttet. Er jo ingenting som tilsier at han er interessert i noe annet enn et vennskap 😣 han har aldri sagt eller gjort noe upassende. Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 18953...51c Jeg hadde nok sagt nei takk og at jeg foretrekker å gå tur med andre damer. Anonymkode: 36179...733 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #9 Skrevet 19. mars 2023 Kanskje han synes du er pen og at det er derfor de gikk ifra hverandre? Altså at han sikla på de single naboene. Anonymkode: a3a86...2af
Gliffy Skrevet 19. mars 2023 #10 Skrevet 19. mars 2023 Høres ut som han er interessert i deg. Det er også sånn at menn ofte ikke har så mange andre enn partneren sin, så de blir fort ensomme når det blir slutt. Kan hende ham bare trenger noen å henge med. 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #11 Skrevet 19. mars 2023 Gliffy skrev (10 minutter siden): Høres ut som han er interessert i deg. Det er også sånn at menn ofte ikke har så mange andre enn partneren sin, så de blir fort ensomme når det blir slutt. Kan hende ham bare trenger noen å henge med. Aner ikke. Har aldri følt at han lagt an på meg på noen måte. Kan godt stemme at han ikke har så mange venner og han har nok mistet mye av omgangskretsen sin når han flyttet. Ekstra vanskelig å være avvisende mot en som kanskje har det skikkelig dritt nå 😔 går jo eventuelt an å treffe han og heller si i fra dersom jeg merker at han har andre intensjoner 🤔 Anonymkode: 18953...51c 3 1 2
Friluftsmann70 Skrevet 19. mars 2023 #12 Skrevet 19. mars 2023 Du oppleves som en trygg og god person som han kan ha behov for å prate med. Menn har gjerne ikke så lett å prate om vanskelig ting med venner. Du er kanskje en person han trenger for å lufte tankene. Han har det kanskje vondt. Jeg ville sagt ja til å gå tur, du skriver at det ikke er noe som tilsier han er interessert. Fint å kunne være en god støtte i vanskelig tid. 6 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Skrevet 19. mars 2023 Friluftsmann70 skrev (6 minutter siden): Du oppleves som en trygg og god person som han kan ha behov for å prate med. Menn har gjerne ikke så lett å prate om vanskelig ting med venner. Du er kanskje en person han trenger for å lufte tankene. Han har det kanskje vondt. Jeg ville sagt ja til å gå tur, du skriver at det ikke er noe som tilsier han er interessert. Fint å kunne være en god støtte i vanskelig tid. Ja 😊 det kan nok stemme. Men veldig usikker på om jeg bør spørre "nabodamen" om hun synes det er greit først 🤔 eller om jeg bare skal fortelle det til henne eller bare la være å si noe i det hele tatt dersom jeg takker ja? Jeg er nok mest redd for hvordan hun vil reagere på dette 😅 Anonymkode: 18953...51c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han vil pule… Anonymkode: 7939b...e79 Hva får deg til å tro det? 🤨 Anonymkode: 18953...51c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #16 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et nabo-par gikk i fjor i fra hverandre og mannen flyttet ut like før jul. Jeg har vært litt sammen dem sosialt, og stopper alltid opp for å pratet med begge to. Snakket og forholdt meg mest damen av de to og hun har jeg fortsatt god kontakt med. Mannen har flyttet til et annet område i samme bydel. Nå har mannen begynt å sende meldinger til meg på messenger. Det har vært helt uskyldige ting der han spør hvordan det går og at han savner det gode nabolaget osv. På siste melding spør han om jeg har lyst å gå en tur med han. Jeg gikk riktignok på tur med både han og damen når de bodde her, men gikk flere turer med hun enn med de to sammen. Jeg synes kanskje det blir litt rart å gå på tur med han alene 🤔 har fortsatt en del kontakt med "nabodamen", og føler det blir å gå bak hennes rygg om jeg gjør det. Ønsker heller ikke å være avvisende ovenfor nabomannen som har flyttet. Er jo ingenting som tilsier at han er interessert i noe annet enn et vennskap 😣 han har aldri sagt eller gjort noe upassende. Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 18953...51c Mitt tips er å si nei tur alene med han. Det kommer garantert til å bli drama ut av det. Eksen hans kommer til bli sur på deg, slutte og snakke med deg selv om du tenker det er uskyldig. Tror jeg ville sluttet å svare på meldingene også. Anonymkode: 69050...506 8 4
Friluftsmann70 Skrevet 19. mars 2023 #17 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja 😊 det kan nok stemme. Men veldig usikker på om jeg bør spørre "nabodamen" om hun synes det er greit først 🤔 eller om jeg bare skal fortelle det til henne eller bare la være å si noe i det hele tatt dersom jeg takker ja? Jeg er nok mest redd for hvordan hun vil reagere på dette 😅 Anonymkode: 18953...51c De er begge venner av dere, kan bare nevne det til henne at du har hatt en spasertur med hennes eks. Det er jo ikke slik at vi må velge den ene eller andre, dersom vennepar splitter lag. Vet noen som har sagt ar dere får velge han/hun eller meg. Det er ikke et godt utgangspunkt, og ikke akseptabel måte å være på. 6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #18 Skrevet 19. mars 2023 Hvis han tror at du er singel ville jeg tolket det som forsøk på sjekking, eller hvertfall at han sjekker om det er noen interesse der fra din side før han begynner med mer direkte sjekking. Anonymkode: 46d51...bd3 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #19 Skrevet 19. mars 2023 Jeg hadde, hvis det er god tone mellom dere (altså normalt god, ikke romantisk) takket ja, og hvis han viste interesse så hadde jeg sagt pent nei og lagt ballen død, og kanskje fortalt det til ekskonen med påtrykk om at du IKKE la opp til noe og at du takket ja på bakgrunn av tidligere gåturer og ville holde god tone. Jeg hadde ikke sagt det til eksen -før- bare fordi det blir å rote i maurtua. Trekantdrama er det siste jeg orker, liksom. Men jeg er enormt konfliktsky, så det er bare meg altså. Hadde jeg vært litt tøffere hadde jeg nok takket nei til turen som andre her skriver, men det er kanskje også litt sånn at jeg tror som andre skriver at han muligens er litt ensom? Medfølelse, med andre ord. Anonymkode: fc999...c15 2
Anonym90059005 Skrevet 19. mars 2023 #20 Skrevet 19. mars 2023 Har du lyst å gå tur med han da? Hva er din motivasjon her, få en ny/nærmere venn? 99/100 tilfeller så er mannen i dette tilfellet interessert i deg. Beklager å si det, sjelden ute etter en turvenn/sjelevenn. 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå