Gå til innhold

Stønad til bil?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Man kan få en god bruktbil for 25k. En 15 år gammel Toyota eller lignende. Den bør vare et par år. 

Anonymkode: ced20...33d

Men hvor skal jeg få 25k fra?

Kunne kjøpt en bil til 10k også jeg, hadde jeg bare hatt pengene 😅

er ikke kravstor, er bare det at jeg ikke har noe å stille opp med til ny bil.. 

Anonymkode: 971d4...2c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er for løsninger jeg, men jeg ser ingen andre løsninger😅

Hadde jeg tenkt at nav er en enkel løsning, hadde jeg gjort det før. Men akuratt nå er det ingen annen mulighet for meg, som jeg ser i allefall.. 

Men når Nav ikke er noen løsning, så må du faktisk finne ut av det. 

Å ja, jeg er enig i at det er drøyt at noen skriver at du ikke burde fått barn, men di kan heller ikke lene deg på Nav. Du er voksen og må løse problemene som dukker opp selv. 

Anonymkode: 455a9...653

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvor skal jeg få 25k fra?

Kunne kjøpt en bil til 10k også jeg, hadde jeg bare hatt pengene 😅

er ikke kravstor, er bare det at jeg ikke har noe å stille opp med til ny bil.. 

Noen kr kan du vel få for den bile du har? Har du noen som kan hjelpe deg med nytt bilkjøp sånn at du ikke kjøper katta i sekken igjen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men når Nav ikke er noen løsning, så må du faktisk finne ut av det. 

Å ja, jeg er enig i at det er drøyt at noen skriver at du ikke burde fått barn, men di kan heller ikke lene deg på Nav. Du er voksen og må løse problemene som dukker opp selv. 

Ja, og det kommer jeg til å prøve å gjøre også.. har aldri sagt noe annet. Har bare svart på det som er uaktuelt og unødvendig å kommentere, som f.eks å flytte. Jeg har ikke råd til å bo et annet sted 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen kr kan du vel få for den bile du har? Har du noen som kan hjelpe deg med nytt bilkjøp sånn at du ikke kjøper katta i sekken igjen?

Ja, har tenkt til å selge den. Men må egentlig ha ny bil før jeg kan selge.. 

har dessverre ikke det🥲 dette er den dyreste bilen jeg har kjøpt noengang også (30k), og det gikk jo mildt sagt rett i dass 🥲

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er for løsninger jeg, men jeg ser ingen andre løsninger😅

Hadde jeg tenkt at nav er en enkel løsning, hadde jeg gjort det før. Men akuratt nå er det ingen annen mulighet for meg, som jeg ser i allefall.. 

Så løsningen er at NAV fikser noe for deg, ikke at du f.eks. må vurdere å flytte?

Anonymkode: df44a...d6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lat som du er ukrainer. Da får du alt kastet etter deg helt gratis.

Anonymkode: f3994...1e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, og det kommer jeg til å prøve å gjøre også.. har aldri sagt noe annet. Har bare svart på det som er uaktuelt og unødvendig å kommentere, som f.eks å flytte. Jeg har ikke råd til å bo et annet sted 😅

Men du kan vel strengt talt ikke bli boende der du bor nå hvis dere ikke kommer noen sted uten bil, og du ikke har råd til bil. Hvis du kontakter Nav, så kan det hende at du får beskjed om å flytte mer sentralt. 

AnonymBruker
Skrevet

Så løsningen er at NAV fikser noe for deg, ikke at du f.eks. må vurdere å flytte?

I dette tilfellet er nav mer aktuelt i et engangstilfelle, enn å flytte ja. 
jeg har nettopp flyttet et sted som er overkommelig pris for leie, for jeg har ikke råd til all verden. Bil er jeg avhengig av enten jeg har angst eller ei, jeg har to små barn, er ikke bare bare å ta kollektivt med de heller. 
jeg skjønner ikke hvorfor folk har så problemer av at man tenker at nav er en løsning?….er ikke nav for å hjelpe de som er i en sårbar situasjon? Eller er det feil av meg, siden jeg «bare» har psykiske lidelser? Ikke meningen å være krass, jeg bare syntes det blir litt mye nå.. se for dere selv i situasjonen…

AnonymBruker
Skrevet

jeg har nettopp flyttet et sted som er overkommelig pris for leie, for jeg har ikke råd til all verden. Bil er jeg avhengig av enten jeg har angst eller ei, jeg har to små barn, er ikke bare bare å ta kollektivt med de heller. 
jeg skjønner ikke hvorfor folk har så problemer av at man tenker at nav er en løsning?….er ikke nav for å hjelpe de som er i en sårbar situasjon? Eller er det feil av meg, siden jeg «bare» har psykiske lidelser? Ikke meningen å være krass, jeg bare syntes det blir litt mye nå.. se for dere selv i situasjonen…

NAV er et sikkerhetsnett, ikke en løsning fordi det er ubeleilig, upraktisk osv. for deg å ikke ha bil. Tror du virkelig at andre med små barn ikke tar kollektivt?

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg har nettopp flyttet et sted som er overkommelig pris for leie, for jeg har ikke råd til all verden. Bil er jeg avhengig av enten jeg har angst eller ei, jeg har to små barn, er ikke bare bare å ta kollektivt med de heller

Man må ikke ha bil for å komme seg rundt med barn. Hva tror du folk som ikke har bil gjør? Å hvis angsten hemmer deg i hverdagen så du har problemer med å være blant andre, så burde du ihvertfall bo mer sentralt m.t.p ungene, at de har andre unger i gå avstand og muligheter til aktiviteter. Disse behovene blir større jo eldre barna blir. Hvis du har det best hjemme med din sosiale angst, så må i det minste barna få mulighet til sosail omgang med andre, hvis ikke så kan de også utvikle sosial angst når de ikke er vant til å omgås andre. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

En ting til... Du skriver at du nylig har flyttet pga. leiepriser. Det virker ikke som at du i denne beslutingen tok i bekraktning at du er avhengig av bil? Kanskje hadde det vært lurere å bo et sted hvor du ikke er avhengig av bil. Det du hadde brukt på bil kunne du brukt til å dekke inn for noe høyere husleie.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen svar var kanskje litt drøye, men du virker ikke interessert i en løsning på situasjonen, utover å få støtte til bil. Da blir en del svar deretter.

Svarene er ikke litt drøye, de er veldig drøye. TS spør et ganske konkret spørsmål, da er det dette spørsmålet hun ønsker svar på. Ikke forslag til alternative løsninger som hun selv allerede har vurdert og forkastet for lenge siden. Ikke avsporinger om flytting, hvor hun har eller ikke har fått sparepenger fra, at hun må være idiot som ikke vet alt om hvordan NAV fungerer eller om hun burde tenkt seg om før hun fikk barn. Når jeg leser denne tråden skjønner jeg hvorfor KG har et dårlig rykte. Fy faen.

Anonymkode: 6ef68...b86

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg trenger barnehage plass for muligheten til lege, egentid osv. jeg har 0 nettverk rundt meg til barnevakt i helger osv. så den egen tiden må jeg ha…

Støtter deg, vært i samme sutuasjon og den lille egentida man får, trenger man.

Anonymkode: aac37...558

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Støtter deg, vært i samme sutuasjon og den lille egentida man får, trenger man.

Anonymkode: aac37...558

Greit med egentid, men det skal da ikke betales av fellesskapet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Svarene er ikke litt drøye, de er veldig drøye. TS spør et ganske konkret spørsmål, da er det dette spørsmålet hun ønsker svar på. Ikke forslag til alternative løsninger som hun selv allerede har vurdert og forkastet for lenge siden. Ikke avsporinger om flytting, hvor hun har eller ikke har fått sparepenger fra, at hun må være idiot som ikke vet alt om hvordan NAV fungerer eller om hun burde tenkt seg om før hun fikk barn. Når jeg leser denne tråden skjønner jeg hvorfor KG har et dårlig rykte. Fy faen.

Vel, når TS skriver ting som det under, blir svarene deretter.

Når det er sagt, dette er et diskusjonsforum. Det betyr at man bør regne med at folk diskuterer problemstillingen og ikke bare svaret på "bestillingen" fra TS. Jeg synes også det er rimelig at helt urealistiske forventinger til det offentlige nyanseres og korrigeres.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fellesskapet bidrar til så mye annet tull, så en bil for en enslig mor burde vel ikke bære store problemet 😅

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, når TS skriver ting som det under, blir svarene deretter.

Når det er sagt, dette er et diskusjonsforum. Det betyr at man bør regne med at folk diskuterer problemstillingen og ikke bare svaret på "bestillingen" fra TS. Jeg synes også det er rimelig at helt urealistiske forventinger til det offentlige nyanseres og korrigeres.

Det du siterer er spøk/flås fra TS sin side, det ser du på smilefjeset hun brukte på slutten.

Det er et diskusjonsforum, men man kan la være å tråkke på den som ligger nede og bruke alminnelig folkeskikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det du siterer er spøk/flås fra TS sin side, det ser du på smilefjeset hun brukte på slutten.

Det er et diskusjonsforum, men man kan la være å tråkke på den som ligger nede og bruke alminnelig folkeskikk.

Tolker det også som at du mener det. Hun spør vitterlig om hun kan få støtte av NAV til bil fordi det ikke er bare bare å ta kollektivt med små barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tolker det også som at du mener det. Hun spør vitterlig om hun kan få støtte av NAV til bil fordi det ikke er bare bare å ta kollektivt med små barn.

I tillegg så har ts tatt to dårlige valg som hun mener at fellesskapet skal ta regningen for. Hun har flyttet til et sted uten kollektiv tilbud og hun har kjøpt katta i sekken, også kalt bilen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Man må ikke ha bil for å komme seg rundt med barn. Hva tror du folk som ikke har bil gjør? Å hvis angsten hemmer deg i hverdagen så du har problemer med å være blant andre, så burde du ihvertfall bo mer sentralt m.t.p ungene, at de har andre unger i gå avstand og muligheter til aktiviteter. Disse behovene blir større jo eldre barna blir. Hvis du har det best hjemme med din sosiale angst, så må i det minste barna få mulighet til sosail omgang med andre, hvis ikke så kan de også utvikle sosial angst når de ikke er vant til å omgås andre. 

Du vet ingen ting om hvordan problemer jeg har, og hvordan det hemmer min hverdag. 

og til dere som sier jeg skal flytte nærmere kollektivt tilbud. Her jeg bor og her jeg tilhører, da må jeg regne med å flytte minst 2 timer unna. Skal jeg flytte vekk fra vennene og det kjente for barna mine? 
jeg har fint mulighet til å ha og eie en bil, bare IKKE AKURATT NÅ. 
Vil ikke synke like lavt som dere å slenge dritt, men Fyf i h for noen drittfolk det er her inne som bare tar seg friheten til å tenke for andres liv og tror de vet alt om en person av et lite avsnitt inne her.. 

og en ting til, så svarer jeg på deres spørsmål, som dere vrir og vrenger på til at jeg svarer andre ting. Her kommer jeg med ET simpelt spørsmål, og får en hel Haug av folk etter meg som om jeg skulle vært anmeldt for noe: 

Og for deres del, så bryr jeg meg lite om «felleskapet», dere eier jo ikke respekt, så håper det er nettopp deres lomme jeg får penger av om jeg får penger til bil.

takk for meg igjen😂

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...