Gå til innhold

Stønad til bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke hvilket emne jeg skulle legge dette under, men prøver her.

jeg er uføretrygdet pga sosial angst ++. Jeg er avhengig av bil da det er 30 min kjøretid til barnehage for barna mine, kollektivt går det ikke her uansett. Og bilen min synger på siste verset. 
 

det jeg lurer på, kan man søke nav om støtte til bil? 😅

jeg har ikke mulighet til å kjøpe selv da jeg sliter som det er økonomisk for tiden, og jeg kan i allefall ikke ta meg et lån… jeg er enslig med to barn..

Anonymkode: 971d4...2c4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Evt om noen har noen annen ide 😅

 

Anonymkode: 971d4...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde søke om det en gang, men endte opp med å kjøpe en billig bil til 7000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ufør og kjører barna 30 min til barnehagen? 
Ta barna ut av barnehagen og kjøp ny bil for pengene du sparer på transport til og fra, pluss barnehagen. 

Anonymkode: a1285...1f5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har billeie/bildeling, kanskje det er noe for deg?

 

Anonymkode: 43fd1...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det beste er å flytte å bo litt mer sentralt, eller i det minste der det er et kollektiv tilbud. Barna begynner etterhvert på skolen, hva tenker du og gjøre da? Det er ihvertfall ikke fellesskapet sitt ansvar og sørge for at du kommer deg fra A-B. 

Anonymkode: 455a9...653

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje det beste er å flytte å bo litt mer sentralt, eller i det minste der det er et kollektiv tilbud. Barna begynner etterhvert på skolen, hva tenker du og gjøre da? Det er ihvertfall ikke fellesskapet sitt ansvar og sørge for at du kommer deg fra A-B. 

Anonymkode: 455a9...653

Vil også nevne at jo mer barna vokser til, jo mer kjøring blir det, så dette er noe du burde tenke på å løse uten at fellesskapet skal være bidragsytere. 

Anonymkode: 455a9...653

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du er ufør og kjører barna 30 min til barnehagen? 
Ta barna ut av barnehagen og kjøp ny bil for pengene du sparer på transport til og fra, pluss barnehagen. 

Anonymkode: a1285...1f5

Jeg trenger barnehage plass for muligheten til lege, egentid osv. jeg har 0 nettverk rundt meg til barnevakt i helger osv. så den egen tiden må jeg ha…

Anonymkode: 971d4...2c4

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vil også nevne at jo mer barna vokser til, jo mer kjøring blir det, så dette er noe du burde tenke på å løse uten at fellesskapet skal være bidragsytere. 

Anonymkode: 455a9...653

Jeg bor egentlig ganske sentralt, 15 min unna senter, og i et stort fint nabolag. Men det gå kun skolebuss her. Så skole ordner seg.. :) 

Spurte om det var mulighet for stønad, ikke hjelp til hva jeg skal gjøre med livet..

Anonymkode: 971d4...2c4

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen ordninger for at en som har en psykisk lidelse kan kjøpe bil. Den må du finansiere selv.
Du får sikkert billån, om bilen er billig nok.

Hva kan barnas far bidra med? Er han et normalt oppegående menneske har han vel interesse av at barna kommer seg til og fra barnehagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du er ufør og kjører barna 30 min til barnehagen? 
Ta barna ut av barnehagen og kjøp ny bil for pengene du sparer på transport til og fra, pluss barnehagen. 

Det er en dårlig ide. Det er en grunn til at folk er uføre. Det er også gode grunner til at barnehage er fint for barn.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Visste ikke hvilket emne jeg skulle legge dette under, men prøver her.

jeg er uføretrygdet pga sosial angst ++. Jeg er avhengig av bil da det er 30 min kjøretid til barnehage for barna mine, kollektivt går det ikke her uansett. Og bilen min synger på siste verset. 
 

det jeg lurer på, kan man søke nav om støtte til bil? 😅

jeg har ikke mulighet til å kjøpe selv da jeg sliter som det er økonomisk for tiden, og jeg kan i allefall ikke ta meg et lån… jeg er enslig med to barn..

Anonymkode: 971d4...2c4

Ja man kan søke. Jeg kan ikke ta offentlig transport pga allergi / overfølsomhetssykdom (jeg kan i verste fall dø av det). Jeg fikk avslag på bil fra NAV.

Jeg tviler på at du på ditt grunnlag får innvilgelse av bil.

Anonymkode: b2b71...3a8

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en med sosial angst, som fikk 50 000 kr i lån fra Nav til å kjøpe bil. Så kontakt Nav, og hør hva mulighetene dine er.

Anonymkode: a798a...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med nav i kommunen min om dette. De sa at de i noen tilfeller kan gi lån, men at det er svært strenge krav til dette. Men du kan jo høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Andro skrev (3 timer siden):

Det finnes ingen ordninger for at en som har en psykisk lidelse kan kjøpe bil. Den må du finansiere selv.
Du får sikkert billån, om bilen er billig nok.

Hva kan barnas far bidra med? Er han et normalt oppegående menneske har han vel interesse av at barna kommer seg til og fra barnehagen.

Billån har jeg ikke kapasitet til å ha..er så vidt jeg klarer å få ting til å gå rundt nå.. 

 

Faren har ikke penger til seg selv engang.. :) 

Anonymkode: 971d4...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ser at jeg bare får kontakte nav kontoret og høre og krysse fingrene for at de kanskje kan hjelpe litt.. :) 

 

Anonymkode: 971d4...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Billån har jeg ikke kapasitet til å ha..er så vidt jeg klarer å få ting til å gå rundt nå.. 

 

Faren har ikke penger til seg selv engang.. :) 

Anonymkode: 971d4...2c4

Men det er da ikke fellesskapet sitt ansvar å sørge for at du kommer deg rundt. Du får spare sånn at du får råd til en billig bil. Får du igjen på skatten f.eks?

Anonymkode: 455a9...653

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er da ikke fellesskapet sitt ansvar å sørge for at du kommer deg rundt. Du får spare sånn at du får råd til en billig bil. Får du igjen på skatten f.eks?

Anonymkode: 455a9...653

Fellesskapet bidrar til så mye annet tull, så en bil for en enslig mor burde vel ikke bære store problemet 😅

Anonymkode: 971d4...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...