Gå til innhold

Hva drikker og spiser du ikke under graviditeten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe du ikke klarer tanken på å spise/drikke? Eller noe du også ikke føler deg helt trygg på å putte i deg..? Og noe du har helt dilla på?🙈 Jeg klarer ikke spise sjokolade, blir kvalm bare av tanken - og reker🤢 og når jeg går forbi gatekjøkken å kjenner lukta av maten der så blir jeg skikkelig uvel😅 så har jeg helt dilla på mango og blåbær🥭🍇 

Anonymkode: c3f03...59c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stekt fisk lukt😫

Sterk mat🥵

Kullsyre🫧

Så alt det gravide anbefales holde seg unna! 

Anonymkode: 7353c...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Maten kommer om 9 måneder.

Anonymkode: 0ebbc...3d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det noe du ikke klarer tanken på å spise/drikke? Eller noe du også ikke føler deg helt trygg på å putte i deg..? Og noe du har helt dilla på?🙈 Jeg klarer ikke spise sjokolade, blir kvalm bare av tanken - og reker🤢 og når jeg går forbi gatekjøkken å kjenner lukta av maten der så blir jeg skikkelig uvel😅 så har jeg helt dilla på mango og blåbær🥭🍇 

Anonymkode: c3f03...59c

Lot være å spise lakris og typ frarådet mat som spekemat , diverse oster osv. Ellers spiste jeg stort sett det jeg hadde lyst på, når jeg hadde lyst på det 😆 

Anonymkode: 29c1e...4f6

Skrevet

lukten av stekt noen typer stekt mat gjør meg uvel, f.eks lukten av bacon, stekte pølser etc. Har ingen kravings, men prøver ¨spise sundt, drikker ikke brus, men innimellom vann med kullsyre.

AnonymBruker
Skrevet

Peanøtter (type polly). Samboer åpnet en sånn pose ved siden av meg en gang, jeg trodde jeg skulle spy, den lukta er det mest vemmelige jeg har vært borti. Å jeg spiser det gjerne til vanlig 🙈 

hadde fullstendig dilla på smågodt (da gjerne speilegg og syrlige kastanjer), og iiiiiskaldt vann (takk og lov for at vannet vårt blir ubehagelig kaldt når det får renne litt). 

ellers fulgte jeg helsedirektoratets anbefalinger for hva jeg ikke burde spise. 

Anonymkode: 8c656...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke klart å spise kylling i hele svangerskapet, blir kvalm bare av tanken

Curry og mat som lukter mye

Jeg klarer ikke "sjokoladeplate-sjokolade", nå liker jeg tydeligvis bare sjokolade med banan, troika og hobby.

Foretrekker egentlig kald mat og drømmer urovekkende mye om burger. 

Anonymkode: ff5a1...20e

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått noen endringer i smakspreferansene. Men jeg spiser ikke spekemat og røkelaks. Ikke tunfisk, og jeg drikker ikke alkohol. Ellers spiser jeg som før.

Anonymkode: f0468...082

AnonymBruker
Skrevet

Spiser ingenting av det som er frarådet av myndighetene. Drikker ikke kaffe og holder meg jevnt over unna koffein. Ellers spiser jeg som normalt 

Klarer ikke lukten av gatekjøkkenmat🤮

Anonymkode: 97465...7e5

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Spiser ingenting av det som er frarådet av myndighetene. Drikker ikke kaffe og holder meg jevnt over unna koffein. Ellers spiser jeg som normalt 

Klarer ikke lukten av gatekjøkkenmat🤮

Anonymkode: 97465...7e5

Man kan drikke et par kopper kaffe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har ikke fått noen endringer i smakspreferansene. Men jeg spiser ikke spekemat og røkelaks. Ikke tunfisk, og jeg drikker ikke alkohol. Ellers spiser jeg som før.

Anonymkode: f0468...082

Røkelaks kan du spise så lenge det er en nyåpnet pakke

Skrevet

Drikker ikke kaffe, mistet helt lysten på det ganske tidlig.

AnonymBruker
Skrevet

Første trimester orket jeg nesten ikke noe med sukker/sjokolade og heller ikke kjøtt. Var veldig kvalm. Drakk mye iskaldt vann.

Andre trimester orket jeg litt kjøtt men ikke så mye og ikke svinekjøtt, bare litt kjøttdeig og kylling og slikt. 

Tredje semester cravet jeg enormt med sjokolade og bakst.

Fulgte ellers kostholsråd fra helsedirektoratet, droppet spekeskinker og sånt. Kuttet og veldig ned på kaffe- og energidrikkinntaket (jeg drakk ganske mye mer enn det som er anbefalt for gravide før jeg ble gravid). En periode kuttet jeg nok mer ned enn anbefalingene sier man "må".

Anonymkode: ac498...37c

AnonymBruker
Skrevet

Mistet totalt lysten på kaffe. Men det var jo like greit, så kunne jeg få drikke litt pmax i stedet. Hadde vært vanskelig å holde meg under anbefalt mengde koffein med lyst på begge deler😂

Ellers spiste jeg ikke det som helsevesenet ikke anbefaler 😊

Anonymkode: c803b...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...