Gå til innhold

Er barn nr 2 alltid drittungen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får inntrykk av at unge nr 2 ofte er en liten dritt. Selvfølgelig ikke alle , så ikke la dere påvirke av overskriften. Men ofte at nr 1 er den enklere og nr 2 mer utfordrende, mer masete, mer klengete, krevende osv. 

Dette ser jeg på venners barn og når jeg tenker tilbake på barndommen. 

Flere som har det inntrykket? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss var nr. 2 den snilleste. Nr. 1 var den vanskeligste tror jeg, og jeg som var nr. 3 var kanskje dritten:laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: de515...f50

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer hos søsteren min. Nr 2 er bortskjemt, blir behandlet og oppfører seg  som en baby enda h*n er 9 år.  

Anonymkode: 6bf7d...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen er nummer to i søskenflokken, og vi var definitivt de roligste og mest medgjørlige av alle (både som barn og tenåringer). :ler:

Anonymkode: 07bda...102

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at "dritten i midten" er den enkleste av de tre jeg har. Jeg er selv eldst og er har absolutt vært den mest krevende. 

Anonymkode: 00639...c3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er eldste mest krevende, snart 9 år, og kan være veldig krevende til tider. Minste er helt annerledes, og har frem til nå vært ett veldig enkelt barn. Nå er trassalderen her, så det begynner å bli mer krevende 😅 Men fortsatt liten flau vind sammenlignet med eldste tornadoen 😅

Anonymkode: 4bfe5...441

AnonymBruker
Skrevet

Eldste er pliktoppfyllende, snill, skoleflink, vittig og smart. 

Mellomste er en liten j!#€%. Du piller ikke han på nesa. Streetsmart, tøff (og krevende på sin egen måte). Godhjertet, så lenge du er på hans side. 

Minstemann er bortskjemt (drittunge om du spør søsken). Klengete og krevende.. typisk minstemann. Tror heller det er typisk sistemann, enn nr 2. 

Anonymkode: 90704...793

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eldste er veldig krevende, men også pliktoppfyllende, skoleflink, omsorgsfull og smart. Et lite mareritt å ha i hus, en drøm ute ifølge andre. 

Mellomste er blid som dagen er lang, positiv, sta, morsom, omsorgsfull og pliktoppfyllende hjemme. En drøm å ha i hus og en til en, et krevende barn ifølge noen.

Minste er positiv, kosete, blid, egen, sta, temperamentsfull og smart.

Alle nydelige på sin måte og alle sine laster, men den eldste er absolutt den mest krevende. 

Anonymkode: 89420...2f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mandremann er ikke en dritt, mEn hen er litt rampete, tøffere og lar seg ikke pille på nesen. Kanskje er det fordi det alltid har vært en utfordrer (søsken) der?

Anonymkode: 7151f...d75

AnonymBruker
Skrevet
kaleidoskop skrev (8 timer siden):

Jeg får inntrykk av at unge nr 2 ofte er en liten dritt. Selvfølgelig ikke alle , så ikke la dere påvirke av overskriften. Men ofte at nr 1 er den enklere og nr 2 mer utfordrende, mer masete, mer klengete, krevende osv. 

Stemmer overhodet ikke her.

Anonymkode: aefd3...75b

AnonymBruker
Skrevet

I vår søskenflokk er det den eldste som har vært verst.

Jeg er nummer to av fire, og har alltid fått høre at jeg har vært den minst krevende av oss. Følgelig har jeg også fått mindre støtte, både materielt og emosjonelt. Drittforeldre.

Anonymkode: 389f7...ba3

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer alt for ofte i min krets, inkludert eget barn. Mye mer styr på skole med nr. 2. Hen gir meg grått hår,  (og masse kjærlighet)

Anonymkode: 4e2dd...f32

AnonymBruker
Skrevet

Ofte er nummer tre den bortskjemte dritten synes nå jeg. Men nummer to får ofte dårligest oppfølging og går for lit og kaldt vann. Nr 1 får ofte for mye ansvar og det forventes mer av den enn de andre.

Anonymkode: 9b3d1...259

Skrevet
kaleidoskop skrev (8 timer siden):

Men ofte at nr 1 er den enklere og nr 2 mer utfordrende, mer masete, mer klengete, krevende osv. 

Ikke min erfaring i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke med de anekdotiske bevisene jeg har i min familie og omgangskrets i hvert fall. Selv om det varierer selvsagt. F.eks. har jeg hørt mange ganger at jeg var et veldig vanskelig barn, så de skulle egentlig ikke ha flere, men så kom broren min likevel, og det var noe helt annet. Min eldste datter er også vanskeligere å oppdra for meg enn min yngste datter er. Den eldste er omsorgsfull, følsom, herlig, sta, aktiv, utålmodig og reagerer med å ikke samarbeide når hun har vonde følelser. Den yngste er rolig, tålmodig, mer robust og snill og god. Hun tramper i bakken og roper "jeg er så sint!" når hun blir sint, og er generelt bedre på å sette ord på og regulerer følelser selv om hun er yngre. 

Anonymkode: f05cf...b31

Skrevet
13 hours ago, kaleidoskop said:

Nei, men det yngste barnet er jo som regel mer bortskjemt.

AnonymBruker
Skrevet
kaleidoskop skrev (13 timer siden):

Storebroren min var en energibunt som alltid var i farta, krevde mye oppmerksomhet og rotet seg borti ting. Jeg som nr 2 var den rolige, introverte og smått nevrotiske ungen som helst satt alene på rommet og lekte i ro med dukkene mine. Foreldrene mine merket knapt at jeg var der.
Ingen av oss var drittunger, men ingen tvil om at nr 1 var den som krevde mest i huset vårt.

Jeg har ikke noe inntrykk av at oppførselen til ungene kan knyttes til hvilket nummer de er i ungeflokken.

Anonymkode: 4aaf5...ab0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nr 2, og tror vi var like rampete/snille hele gjengen 😂

Har 3 barn selv. Ingen er drittunger, men nr 3 er den som har krevd mest oppfølging på noen måter, og nr 2 på andre måter. Men alt er innenfor normalen, og de er ganske greie, og det er helt normalt å teste grenser og grise på kjøkkenet før de har lært seg skikkelig å vaske etter seg.

Anonymkode: 4ddd6...dd1

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har en lillebror og han var ikke sånn, og jeg har to ung voksne sønner, der eldsten er helt fin men vil gå veldig egne veier mens minsten er det perfekte barnet ,har alltid vært.  Rolig,snill, arbeidsom, høflig, ordentlig med gode verdier. 

Eldsten er også fin men mere opprørsk . Jeg liker begge veldig godt på hver sin måte

Anonymkode: b177c...d13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...