AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #41 Skrevet 19. mars 2023 En siste ting jeg lurer på. Jeg har fritak fra sidemål fordi jeg har gått på ungdomsskole i et annet land. Er det krav om å ha karakterer i sidemål for å jobbe i det kommunale barnevernet? Vet at man er nødt til å kunne skrive på sidemål for å jobbe i enkelte offentlige virksomheter. Anonymkode: 7f0ab...ca8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #42 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 20.31): Tusen takk for svar. Jeg vil begynne utdanningen neste år (2024) og vil da være klar med bacheloren i 2027. Vil det si da at jeg kan fortsatt ha mulighet til å få den jobben jeg ønsker uten master? Og så ta en videreutdanning i 2031? Anonymkode: 7f0ab...ca8 Du vil få muligheten til å få jobb med bachelor, men stille 10 ganger sterkere i jobbsøkeprosessen med master. Er det mulighet for å få jobb etter endte tre år med bachelor, og studere master på deltid? Anonymkode: 9f029...851 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #43 Skrevet 19. mars 2023 Regnes all tidligere jobberfaring med når annsienitet regnes ut? Vet at det gjør det for sykepleiere hvert fall. La oss si at jeg har 10 års arbeidsliv bak meg, men innen et annet yrke. Havner jeg på 10 års annsienitet da? Anonymkode: 7f0ab...ca8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #44 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): En siste ting jeg lurer på. Jeg har fritak fra sidemål fordi jeg har gått på ungdomsskole i et annet land. Er det krav om å ha karakterer i sidemål for å jobbe i det kommunale barnevernet? Vet at man er nødt til å kunne skrive på sidemål for å jobbe i enkelte offentlige virksomheter. Anonymkode: 7f0ab...ca8 Lurer også på dette! ^^ Anonymkode: 7f0ab...ca8
hjärterdam Skrevet 20. mars 2023 #46 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): En siste ting jeg lurer på. Jeg har fritak fra sidemål fordi jeg har gått på ungdomsskole i et annet land. Er det krav om å ha karakterer i sidemål for å jobbe i det kommunale barnevernet? Vet at man er nødt til å kunne skrive på sidemål for å jobbe i enkelte offentlige virksomheter. Anonymkode: 7f0ab...ca8 Jeg vet ikke hundre prosent sikkert, men så lenge du kommer inn på studiet skal ikke sidemål ha noe å si i jobbsammenheng senere. Jeg går fra en bokmålskommune til en nynorskkommune nå, var tydelig på at jeg har ikke skrevet et ord nynorsk siden vgs, altså tyve år, og jeg fikk nå jobben 🙃
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #47 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 20.25): Skal du jobbe i barnevernet blir det krav om master i 2031, eller bachelor med relevant videreutdanning på minimum 30 stp og 4 års arbeidserfaring. Anonymkode: daef6...a7d Helt riktig. Og yrkeserfaringen må være innen barnevern. Anonymkode: 598ac...87c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #48 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 21.22): Finns å ta samlingsbasert har jeg sett, så da går det nok å få tatt master mens man er i arbeid. Anonymkode: 7f0ab...ca8 Ja, de som tar master ved min arbeidsplass nå tar det samlingsbasert. Tror de tar det over 4 år, istedenfor 2 år. Men veldig greit å kunne jobbe samtidig som master, og at arbeidsplassen betaler. Angrer litt på at jeg ikke gjorde det samme selv. Anonymkode: ec949...5f4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #49 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, de som tar master ved min arbeidsplass nå tar det samlingsbasert. Tror de tar det over 4 år, istedenfor 2 år. Men veldig greit å kunne jobbe samtidig som master, og at arbeidsplassen betaler. Angrer litt på at jeg ikke gjorde det samme selv. Anonymkode: ec949...5f4 Får man altså betalt for å ta masteren hvis man tar det samlingsbasert? Anonymkode: 7f0ab...ca8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #50 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Får man altså betalt for å ta masteren hvis man tar det samlingsbasert? Anonymkode: 7f0ab...ca8 Det varierer. Jeg holder på med master på deltid nå. På kullet mitt er vi mange som er i jobb, og ordningene de ulike arbeidsstedene tilbyr varierer fra absolutt ingen støtte og studiesamlinger må du ta på fritiden til at enkelte får tilskudd fra jobben til litteratur og reise, samt lønnet fri til studiesamlinger. Det vanligste er en mellomting - der man får lønnet fri til samlinger og eksamen, men også må forventes å ha like mange saker som man ellers har. De fleste arbeidsstedene gir ikke støtte til reise og litteratur, men mange søker noe av dette dekket fra f.eks fagforening. Anonymkode: c51d1...96b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå