Andro Skrevet 19. mars 2023 #21 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje ta bachelor først, så ta masteren på deltid mens man har kommet i arbeid. Det er en god plan!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #22 Skrevet 19. mars 2023 Dytter, har søkt meg inn på Oslomet men vil ikke måtte ta master, det holder vel med bachelor før regelen trer i kraft i 2031 tenker jeg. Noen som vet hvordan arbeidsmuligheten er? Er det lett å få jobb etter endt studie? Spesielt i Oslo Anonymkode: cb04b...ef1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #23 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dytter, har søkt meg inn på Oslomet men vil ikke måtte ta master, det holder vel med bachelor før regelen trer i kraft i 2031 tenker jeg. Noen som vet hvordan arbeidsmuligheten er? Er det lett å få jobb etter endt studie? Spesielt i Oslo Anonymkode: cb04b...ef1 Du vil trolig slite med å få jobb som barnevernkonsulent i Oslo med bare bachelor fremover, med mindre du har relevant erfaring, på grunn av de kommende kravene. Menn og folk med etnisk minoritetsbakgrunn stiller noe sterkere enn hvite kvinner, men får heller ikke jobbene kastet etter seg. Det er vesentlig lettere å få jobb i kommunene rett utenfor Oslo, fordi lønnsnivået er lavere. Mange søker seg inn til byen når de har fått noen års erfaring. Anonymkode: c51d1...96b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #24 Skrevet 19. mars 2023 Andre utdanningstips der du kan hjelpe andre, og i tillegg ha flere muligheter, er sosionom eller vernepleier Anonymkode: 088b5...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #25 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Andre utdanningstips der du kan hjelpe andre, og i tillegg ha flere muligheter, er sosionom eller vernepleier Anonymkode: 088b5...cd1 Jeg har tenkt på disse også, men det er spesielt utsatte barn jeg har lyst til å hjelpe. Da er vel barnevernspedagog det jeg burde satse på? Anonymkode: 7f0ab...ca8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #26 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har tenkt på disse også, men det er spesielt utsatte barn jeg har lyst til å hjelpe. Da er vel barnevernspedagog det jeg burde satse på? Anonymkode: 7f0ab...ca8 Ja det er det! Anonymkode: f5aed...75a 1 1
hjärterdam Skrevet 19. mars 2023 #27 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar. Men er du sikker på at man ikke kan jobbe i kommunalt bv uten master? Når jeg ser på hvilke kvalifikasjoner som trengs på utlyste stillinger så står det 3 årig bachelor, men at man gjerne også kan ha videreutdannelse eller master, men at det ikke er krav. Er vel dette som skal endres om noen år regner jeg med? Anonymkode: 7f0ab...ca8 Kravet ligger der underordnet, som i at om du starter grunnutdanning nå er du egentlig sent ute med tanke på grunnutdanning+videreutdanning+fartstid som sidestilles med masterkravet. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har tenkt på disse også, men det er spesielt utsatte barn jeg har lyst til å hjelpe. Da er vel barnevernspedagog det jeg burde satse på? Anonymkode: 7f0ab...ca8 Jeg jobber på et middels stort kontor som kontaktperson/barnevernkonsulent/barnevernkurator. Her er vi 60/40 barnevernspedagoger/sosionomer med ulike videreutdanninger.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #28 Skrevet 19. mars 2023 hjärterdam skrev (1 minutt siden): Kravet ligger der underordnet, som i at om du starter grunnutdanning nå er du egentlig sent ute med tanke på grunnutdanning+videreutdanning+fartstid som sidestilles med masterkravet. Jeg jobber på et middels stort kontor som kontaktperson/barnevernkonsulent/barnevernkurator. Her er vi 60/40 barnevernspedagoger/sosionomer med ulike videreutdanninger. Ja. Hvis jeg er klar da juni 2027 så har jeg 3,5 år i jobb frem til 2031 da det nye kravet kommer. (Om jeg får jobb direkte). Det smarteste er kanskje da å ta bachelor, finne jobb og så ta master på deltid ved siden av jobben? Anonymkode: 7f0ab...ca8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #29 Skrevet 19. mars 2023 Finns å ta samlingsbasert har jeg sett, så da går det nok å få tatt master mens man er i arbeid. Anonymkode: 7f0ab...ca8 1
I Grosny Skrevet 19. mars 2023 #30 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 20.22): Jeg vurderer å studere for å bli barnevernspedagog på USN i Porsgrunn. Dette er en 3-årig bachelorutdanning. Jeg har ikke lyst til å jobbe som miljøterapeut på skole eller på barnevernsinstitusjon. Har lyst til å jobbe på kontor og evt reise hjem til mennesker som trenger veiledning. Hjelpe familier som har det tøft. Er jeg da NØDT til å ha masterutdanning? Vet at det kom noen nye krav/regler nå nylig, men finner ikke helt ut av det.. Dette er noe jeg brenner for og virkelig vil jobbe med, men som 32-åring vet jeg ikke om jeg vil bruke 5 hele år på en utdanning. Vil ikke heller bruke 3 år på en bachelor hvis jeg ikke får jobbet med det jeg har lyst til. Noen her som kan noe om dette? Anonymkode: 7f0ab...ca8 De som kommer seg gjennom bachelor er så flinke til å studere at de liksågodt kan fortsette med en master, og 32 er ingen alder. Du rekker og jobbe 32 år etter master før du blir pensjonist. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #31 Skrevet 19. mars 2023 hjärterdam skrev (5 minutter siden): Kravet ligger der underordnet, som i at om du starter grunnutdanning nå er du egentlig sent ute med tanke på grunnutdanning+videreutdanning+fartstid som sidestilles med masterkravet. Jeg jobber på et middels stort kontor som kontaktperson/barnevernkonsulent/barnevernkurator. Her er vi 60/40 barnevernspedagoger/sosionomer med ulike videreutdanninger. Hva er egentlig forskjellen på videreutdanningen å master? Er videreutdanningen kortere? Anonymkode: 7f0ab...ca8
I Grosny Skrevet 19. mars 2023 #32 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Andre utdanningstips der du kan hjelpe andre, og i tillegg ha flere muligheter, er sosionom eller vernepleier Anonymkode: 088b5...cd1 Det som er guffent med vernepleier er praksisperiodene, som er dobbelt så krevende å komme igjennom som vanlige studier. 1
hjärterdam Skrevet 19. mars 2023 #33 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva er egentlig forskjellen på videreutdanningen å master? Er videreutdanningen kortere? Anonymkode: 7f0ab...ca8 Videreutdanning er varierende lengder, det kan være alt fra enkeltemner til lengre studier. Det handler nok i denne sammenhengen om at master = fler studiepoeng og videreutdanning da er i kombinasjon med fire år erfaring 1
hjärterdam Skrevet 19. mars 2023 #34 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja. Hvis jeg er klar da juni 2027 så har jeg 3,5 år i jobb frem til 2031 da det nye kravet kommer. (Om jeg får jobb direkte). Det smarteste er kanskje da å ta bachelor, finne jobb og så ta master på deltid ved siden av jobben? Anonymkode: 7f0ab...ca8 Det er en mulighet, mange på min jobb som gjør det nå, både de som ellers ikke ville nådd kravet og andre, for lønna stiger en del med master, med min ansiennitet går jeg fra 580.000 til 660.000 i året med den bestått. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #35 Skrevet 19. mars 2023 hjärterdam skrev (16 minutter siden): Det er en mulighet, mange på min jobb som gjør det nå, både de som ellers ikke ville nådd kravet og andre, for lønna stiger en del med master, med min ansiennitet går jeg fra 580.000 til 660.000 i året med den bestått. Da er det verdt med en master! Hvordan er det ellers å jobbe med dette da? Har man eget kontor eller åpent landskap? Mye tid på kontoret eller mye ute å besøker mennesker også? Fast arbeidstid? Flextid? Gode kolleger? Anonymkode: 7f0ab...ca8
hjärterdam Skrevet 19. mars 2023 #36 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er det verdt med en master! Hvordan er det ellers å jobbe med dette da? Har man eget kontor eller åpent landskap? Mye tid på kontoret eller mye ute å besøker mennesker også? Fast arbeidstid? Flextid? Gode kolleger? Anonymkode: 7f0ab...ca8 Jeg stortrives, har jobbet fem år, og valgte å søke meg til samme jobb når vi nå flytter til en annen by. Jeg har kun jobbet der det er egne kontor og ønsker ikke å jobbe i åpent landskap med dette, så mye telefoner og konsentrasjonsarbeid på så alvorlige tema som vi jobber med tenker jeg er uetisk å sette i åpent landskap, selv om jeg vet at det skjer noen steder. Vi har fleksitid, som er gull for småbarnsfamilier 😍 Flere av mine kollegaer er nå mennesker jeg ser på som nære venner , men kommer tett på, og man jobber i akuttsituasjoner er man nødt til å ha tiltro og tillit til hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #37 Skrevet 19. mars 2023 hjärterdam skrev (1 minutt siden): Jeg stortrives, har jobbet fem år, og valgte å søke meg til samme jobb når vi nå flytter til en annen by. Jeg har kun jobbet der det er egne kontor og ønsker ikke å jobbe i åpent landskap med dette, så mye telefoner og konsentrasjonsarbeid på så alvorlige tema som vi jobber med tenker jeg er uetisk å sette i åpent landskap, selv om jeg vet at det skjer noen steder. Vi har fleksitid, som er gull for småbarnsfamilier 😍 Flere av mine kollegaer er nå mennesker jeg ser på som nære venner , men kommer tett på, og man jobber i akuttsituasjoner er man nødt til å ha tiltro og tillit til hverandre. Det høres virkelig bra ut! Er det da arbeidstid mellom f.eks. 7.30-15.00 med en spesiell kjernetid? Er det noe helg/kveldsjobbing eller mye overtid? Kan tenke meg at det noen ganger kan oppstå ting som gjør at man får steppe inn å jobbe litt ekstra. Godt å høre at man oftest har eget kontor! Føler du at du kan legge i fra deg jobben etter arbeidsdagen? Kan tenke meg at man ser og opplever skremmende ting enkelte ganger 😕 Andre fordeler med jobben? (Jobbmobil elr lignende?) Anonymkode: 7f0ab...ca8
hjärterdam Skrevet 19. mars 2023 #38 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres virkelig bra ut! Er det da arbeidstid mellom f.eks. 7.30-15.00 med en spesiell kjernetid? Er det noe helg/kveldsjobbing eller mye overtid? Kan tenke meg at det noen ganger kan oppstå ting som gjør at man får steppe inn å jobbe litt ekstra. Godt å høre at man oftest har eget kontor! Føler du at du kan legge i fra deg jobben etter arbeidsdagen? Kan tenke meg at man ser og opplever skremmende ting enkelte ganger 😕 Andre fordeler med jobben? (Jobbmobil elr lignende?) Anonymkode: 7f0ab...ca8 Vi har arbeidstid 0800-1530 med kjernetid 0930-1400, men hos oss er det veldig fritt med både forskyvning og avspasering, sjefen vår har stor tillitt til ansattegruppa ☺️ Arbeidstid utover vanlig arbeidstid skjer, men hvordan varierer mye, der jeg jobber nå har vi vaktuker hvor to og to bemanner vakttelefonen, mens dit jeg kommer ved flytting har vi ikke vakt utover arbeidstid da den beredskapen inngår i et interkommunalt samarbeid. Så det er vanskelig å si noe generelt, men vet at også dit jeg kommer er det arbeid utover arbeidstid om det oppstår situasjoner i arbeidstiden. Om man legger jobben fra seg? Tja, den sitter godt i og særlig når man har små barn selv og jobber i alvorlige saker med barn på omtrent samme alder , men her igjen kommer det med gode kollegaer og god ledelse inn ☺️ Jobben er jo kommunal, så det er lite frynsegoder 😅 har egen mobil til jobb men den hører til jobb, hadde aldri gjort meg tilgjengelig på den på kveldstid. Men vi har en betalt treningstime i uka, det er noe en del setter pris på (meg inkludert) 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #39 Skrevet 19. mars 2023 Jeg jobber i en bydel i Oslo - trives veldig godt. Lønn ligger fra lønnstrinn 35-44 (kr 541 800 - 634 400 pr år) hos oss. Det er definitivt foretrukket med mastergrad men det legges tilrette for å ta videreutdanning. Hos oss har vi både kontaktpersoner som kartlegger hjelpebehov (gjennomfører undersøkelser) og oppfølging av familier som har ulike hjelpetiltak, som består av samtaler med foreldre og barn og ofte kontakt med andre instanser rundt familien. Det er også mye tid som går med til dokumentasjon (skriving av referater, vurderinger og rapporter) og mange blir ofte overrasket over det. Men vi har også miljøterapeuter/familieveiledere som gjennomfører mange av tiltakene i familiene i form av ulike former for veiledning. Her krever ikke vi master men flere har master i familieterapi mens andre har ulik veiledningserfaring og er sertifisert innen ulike veiledningsmetoder. Anonymkode: d6c95...23c 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #40 Skrevet 19. mars 2023 hjärterdam skrev (11 minutter siden): Vi har arbeidstid 0800-1530 med kjernetid 0930-1400, men hos oss er det veldig fritt med både forskyvning og avspasering, sjefen vår har stor tillitt til ansattegruppa ☺️ Arbeidstid utover vanlig arbeidstid skjer, men hvordan varierer mye, der jeg jobber nå har vi vaktuker hvor to og to bemanner vakttelefonen, mens dit jeg kommer ved flytting har vi ikke vakt utover arbeidstid da den beredskapen inngår i et interkommunalt samarbeid. Så det er vanskelig å si noe generelt, men vet at også dit jeg kommer er det arbeid utover arbeidstid om det oppstår situasjoner i arbeidstiden. Om man legger jobben fra seg? Tja, den sitter godt i og særlig når man har små barn selv og jobber i alvorlige saker med barn på omtrent samme alder , men her igjen kommer det med gode kollegaer og god ledelse inn ☺️ Jobben er jo kommunal, så det er lite frynsegoder 😅 har egen mobil til jobb men den hører til jobb, hadde aldri gjort meg tilgjengelig på den på kveldstid. Men vi har en betalt treningstime i uka, det er noe en del setter pris på (meg inkludert) Takk for kjempe god informasjon om jobben! Hvis jeg ikke var sikker før, er jeg hvert fall sikker nå på at dette er rette yrket for meg Det eneste er at det blir en lang vei å gå, men jeg tror absolutt det er verdt det! Håper jeg i 2027 etter bacheloren får meg jobb i et kommunalt bv frem til jeg har fått master også. Jeg tror ikke jeg ville taklet like godt å jobbe i en bv instutisjon.. Der jeg skal ta bacheloren, så er det praksis det siste året og da helst utenlands står det. Jeg har vurdert å ta de 12 ukene i USA. Tror du det er lurt? Man kan velge andre land også, men USA er mest lokkende for meg Anonymkode: 7f0ab...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå