Gå til innhold

Tilvenning til egen seng, erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår lille tuppe på 14 mnd skal nå i egen seng. Kjenner meg absolutt demotivert for prosessen, og det kjennes nesten helt unaturlig å ikke lenger skulle legge henne inntil meg i sengen å kose på til hun sovner.. så hva gjorde dere? Hva funket best for dere? I kveld har jeg lagt henne i bedside’n, og kost på henne til hun sovnet. Det er jo forsåvidt et fremskritt siden den ikke er særlig brukt.. føler litt på at hvis dette skal i havn må hun ha en egen seng som ikke står klin inntil min, da føler jeg litt at «vi ikke kommer noen vei».. 

Anonymkode: dc883...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vår lille tuppe på 14 mnd skal nå i egen seng. Kjenner meg absolutt demotivert for prosessen, og det kjennes nesten helt unaturlig å ikke lenger skulle legge henne inntil meg i sengen å kose på til hun sovner.. så hva gjorde dere? Hva funket best for dere? I kveld har jeg lagt henne i bedside’n, og kost på henne til hun sovnet. Det er jo forsåvidt et fremskritt siden den ikke er særlig brukt.. føler litt på at hvis dette skal i havn må hun ha en egen seng som ikke står klin inntil min, da føler jeg litt at «vi ikke kommer noen vei».. 

Anonymkode: dc883...69f

Hvorfor skal du ha henne i egen seng hvis du ikke ønsker det selv?🙄 

Har ingen erfaring med det. Samsover enda med 2 åringen og kommer til å gjøre det en god stund til❤️ 

Anonymkode: 6e469...16e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor skal du ha henne i egen seng hvis du ikke ønsker det selv?🙄 

Har ingen erfaring med det. Samsover enda med 2 åringen og kommer til å gjøre det en god stund til❤️ 

Anonymkode: 6e469...16e

fordi hun har en storebror på 2,5 år, som he sovet med oss til rett før jul - og når jeg har levd så lenge med 2 barn i senga er jeg på en måte litt «mett»(eller jeg savner å være kjærester i sengen) samtidig som at det er vemodig å sende henne i egen seng. Og jeg skal snart begynne med kveldsturnus, og da synes jeg det er greit at begge barna sover i egen seng. Blir litt lettere for han som skal legge de to da jeg er på jobb😋

Anonymkode: dc883...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde først med sprinkelseng. Han sovnet da på fanget  vårt i stolen og så løftet vi han over med dyna rundt. Det funket ikke i lengden. Til slutt begynte vi med en stor seng/floorbed. Da kan vi ligge ved siden av ved behov. Per nå sitter vi ved siden av til han sovner (kan ta alt fra to min til en time eller mer) men målet er at han skal sovne selv etter hvert. Han kommer inn til oss rundt 12-1 på natten

Anonymkode: 30eb9...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lengre man venter jo vanskeligere blir det tenker jeg🧐

Begge barna ble lagt i egen seng (sprinkelseng) fra rundt 4 mnd. I starten ble det kun første del av natten, men fra rundt 8 mnd da vi kuttet nattamming var det hele natten.

Hvis dere har en på 2,5 år så har dere gjort det før; så kanskje prøve det samme?

Her er det amming i stol på rommet med litt svakt lys, nattasang påmfanget og legge ned, noen ganger holde en hånd på brystet for å roe ned, sette på musikkuro og gå ut

Anonymkode: 4df02...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jo lengre man venter jo vanskeligere blir det tenker jeg🧐

Begge barna ble lagt i egen seng (sprinkelseng) fra rundt 4 mnd. I starten ble det kun første del av natten, men fra rundt 8 mnd da vi kuttet nattamming var det hele natten.

Hvis dere har en på 2,5 år så har dere gjort det før; så kanskje prøve det samme?

Her er det amming i stol på rommet med litt svakt lys, nattasang påmfanget og legge ned, noen ganger holde en hånd på brystet for å roe ned, sette på musikkuro og gå ut

Anonymkode: 4df02...c13

Storebror sover i en lav voksenseng på eget rom, han er jo litt mer selvstendig og kan fint ta seg opp og ned fra sengen selv. Og det er ikke fare for at han faller ut. Minstemann er ikke helt der enda, og går gjerne ut av sengen med nesen først, samtidig som at huk søker etter meg i søvne. Derfor må vi finne en annen løsning😅

Anonymkode: dc883...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi la begge våre i «fiskekassa» på barsel, og fortsatte med sprinkelseng når vi kom hjem, har aldri hatt behov for å ha ungene i vår seng. Mulig vi bare har hatt flaks da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sov i vår seng, men mest i bedside første året. På sommerferie da han var rundt 1 år måtte vi legge han i en reiseseng på rommet på hytta, da det bare er enkeltsenger der. Og det funka helt supert. Da vi kom hjem fra ferie ble han lagt i sprinkelseng på eget rom første natta. Var aldri et problem. Er det ikke bare å prøve å legge i sprinkelseng på eget rom, se hvordan det går og ta det derfra?

Anonymkode: 5cef5...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla2 skrev (1 time siden):

Vi la begge våre i «fiskekassa» på barsel, og fortsatte med sprinkelseng når vi kom hjem, har aldri hatt behov for å ha ungene i vår seng. Mulig vi bare har hatt flaks da .

Var vel strengt tatt ikke helt det jeg spurte om, men takk for at du deler.

Anonymkode: dc883...69f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vår lille tuppe på 14 mnd skal nå i egen seng. Kjenner meg absolutt demotivert for prosessen, og det kjennes nesten helt unaturlig å ikke lenger skulle legge henne inntil meg i sengen å kose på til hun sovner.. så hva gjorde dere? Hva funket best for dere? I kveld har jeg lagt henne i bedside’n, og kost på henne til hun sovnet. Det er jo forsåvidt et fremskritt siden den ikke er særlig brukt.. føler litt på at hvis dette skal i havn må hun ha en egen seng som ikke står klin inntil min, da føler jeg litt at «vi ikke kommer noen vei».. 

Anonymkode: dc883...69f

Ja her tok det over 3,5år men da gikk det av seg selv, sengen er rett ved siden av min da.. 

Anonymkode: 7fba8...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla2 skrev (2 timer siden):

Vi la begge våre i «fiskekassa» på barsel, og fortsatte med sprinkelseng når vi kom hjem, har aldri hatt behov for å ha ungene i vår seng. Mulig vi bare har hatt flaks da .

Bare flaks. Brukte også den kassa på sykehuset og bedside crib hjemme de første 6 ukene, men da snudde det plutselig og ungen godtok kun å sove i samme seng ;)

Nå er jo heller ikke det akkurat tips til TS som har barn på over ett år heller. 

Anonymkode: a887c...42f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor madrass på gulvet sånn at dere kan ligge ved siden av i begynnelsen. Vi hadde 120x200cm. Ammet i søvn liggende sammen på madrassen. Snek meg ut når han hadde sovna. 

 

Anonymkode: 8e436...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...