AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Har kjøpt ferdig paideig og ønsker vegetarpai. Har aldri laget pai før. Noen som har tips? Jeg har matfløte, cottage cheese, mozzarella, kremosten og annen guloster. Har feks hvitløk, vanlig løk, vårløk, brokkoli, gulrot, paprika, mais, kikerter, linser osv. Mye annet. Noen som har forslag til innhold og fremgangsmåte? Anonymkode: 4a907...feb
Frøkenfryden Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Lager denne mye https://oda.com/no/recipes/2095-spoon-vegetarpai-med-lok-og-tomat/
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 Frøkenfryden skrev (6 minutter siden): Lager denne mye https://oda.com/no/recipes/2095-spoon-vegetarpai-med-lok-og-tomat/ Takk! Har ikke kremfløte, men matfløte, kan det brukes? Har ikke tomater... Kunne det vært godt å tørrstekt litt kikerter med krydder i en panne og så hatt det i paien, eller blir det bare soggy? Ts Anonymkode: 4a907...feb
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Har ikke kremfløte, men matfløte, kan det brukes? Har ikke tomater... Kunne det vært godt å tørrstekt litt kikerter med krydder i en panne og så hatt det i paien, eller blir det bare soggy? Ts Anonymkode: 4a907...feb Og feks paprika og brokkoli? Anonymkode: 4a907...feb
Frøkenfryden Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Har ikke kremfløte, men matfløte, kan det brukes? Har ikke tomater... Kunne det vært godt å tørrstekt litt kikerter med krydder i en panne og så hatt det i paien, eller blir det bare soggy? Ts Anonymkode: 4a907...feb Tomater pleier jeg droppe, null problem. Matfløte går nok bra men kanskje litt mindre fløte og mer ost eventuelt. Jeg ville ikke tilsatt noe annet egentlig fordi den har så fine løksmaker, jeg ikke ville rotet til. Pass på væskemengd hvis du justerer oppskrift, må ikke komme over kanten. 👍
Frøkenfryden Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og feks paprika og brokkoli? Anonymkode: 4a907...feb Det meste er godt i pai egentlig👍
Elle Melle Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 Det er også veldig godt med stekt sopp, purre og ost (i eggeblandingen).
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 Elle Melle skrev (3 minutter siden): Det er også veldig godt med stekt sopp, purre og ost (i eggeblandingen). Jeg har frossen sopp i fryseren. Har ikke purre, men vårløk, gul løk, rødløk og hvitløk. Av oster har jeg cottage cheese, Fersk mozzarella, revet mozzarella, revet gulost og cheddar, fetaost, kremost naturell og kremost urter. Hva ville dere valgt 😅 Takker for alle innspill 👍 Ts Anonymkode: 4a907...feb
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 Det meste er godt. Brokkoli, paprika og fetaost, f.eks. Særlig godt blir det med grillet paprika. Jeg foretrekker oster med mye smak, men det er jo forskjellige fra person til person. Rødløk er sikkert også godt i. Ville ha stekt den litt først. Matfløte går bra. Selv bruker jeg ofte kesam. Anonymkode: 0da0c...6c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå