AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Hei Barna er veldig glad i vaffler og spør om å få det flere ganger i uka. Jeg tror det fort blir veldig usunt. Tenkte hvorfor ikke prøve sunn vaffeloppskrift? Har dere gode og sunne oppskrifter? Som barn også kan like? Anonymkode: f5878...eec
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Hva med å si nei? Du vet, lære barna sunne vaner slik at de ikke blir overvektige i voksen alder og sånn. Ellers er det vel ikke så fryktelig vanskelig å google, bytt ut hvetemel med havremel og kutt ned på sukkeret. Anonymkode: 78b10...bbd 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 Erstatt sukker med banan, og siktet hvetemel med grovere typer mel. Sleng i grønnsaker. Grønnsakene kan være kokt og most, eller feks bare revet. Dropp salt. Anonymkode: 2a0ea...9c1 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 Lager innimellom til kveldskos. Har lite sukker i røren, blander i havregryn/grovere mel sammen med hvetemel. Tar bare på øyemål, men ca. 40/60. Masse egg oppi. Vil påstå det er mye næring i dette. Går også ann å ha oppi most banan om du har noen som begynner å bli brune. Anonymkode: 9d19f...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 Jeg bruker ganske lite smør og sukker, og bytter ut halvparten av melet med sammalt hvetemel (fint). Noen ganger blander jeg inn revet gulrot eller squash. Squash er hvitt og syns ikke i de ferdige vaflene. Noen blander inn moste erter eller linser også, men det har jeg ikke prøvd. Anonymkode: 627ea...210 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 Sammalt mel istedet for siktet mel, gjerne en blanding av sammalt hvete, havremel og byggmel. Bare bittelitt sukker, ellers egg og lettmelk og litt vaniljesukker eller kardemomme. Bruker lite fett, ca. en spiseskje smeltet smør i røra. Anonymkode: 344f7...d68
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Hei Barna er veldig glad i vaffler og spør om å få det flere ganger i uka. Jeg tror det fort blir veldig usunt. Tenkte hvorfor ikke prøve sunn vaffeloppskrift? Har dere gode og sunne oppskrifter? Som barn også kan like? Anonymkode: f5878...eec Bytt ut 75% av hvetemelet med havremel og dropp sukkeret. I stedet for syltetøy, kok opp en pakke frosne jordbær, kjør i blender med 2 bananer, så har man sundt syltetøy til. Server med drømmelett og brunost Anonymkode: 55f01...858 1
Januar2 Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 (endret) Jeg bruker aldri sukker i vaflene, bytt ut hvetemel med urkorn, evt bruk grovt mel, revet gulrot/eple, hjemmelaget usøtet syltetøy, mostebær selvplukket, https://www.norskurkorn.no/om-oss/ Endret 18. mars 2023 av Januar2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå