*Anaïs* Skrevet 30. desember 2005 #1 Skrevet 30. desember 2005 Tøyet lukter dårlig etter vask. Venninnen min påstår at det er vaskemaskinen som gjør det jeg er ikke sikker. Noen som har opplevd samme? Hva gjorde du? (ikke si bytt maskin for det har jeg ikke råd til akkurat nå )
Gjest Bellatrix Skrevet 30. desember 2005 #2 Skrevet 30. desember 2005 Jeg har hørt at vaskemaskinen bør vaskes en gang i blant, ja. Bare kjør den en runde med vaskepulver, uten klær.
Gjest Betty Boop Skrevet 30. desember 2005 #3 Skrevet 30. desember 2005 Har du muligens dratt ut pluggen i bunnen og tømt filteret? Prøv det!
Leo Skrevet 30. desember 2005 #4 Skrevet 30. desember 2005 Jeg har funnet ut at det hjelper å kjøre en tom maskin på 95 grader.
Dagoberta Skrevet 30. desember 2005 #5 Skrevet 30. desember 2005 Sikkert lurt å både tømme filter og kjøre en tom maskin. La døren til maskinen stå åpen når den ikke er i bruk, sånn at fuktigheten inni blir luftet ut, da bør ikke vond lukt dukke opp særlig ofte
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. desember 2005 #6 Skrevet 30. desember 2005 Du har fått gode råd allerede, ser jeg. Du kan også ha litt eddik i kammeret til skyllemiddelet når du kjører den tomme maskina på 95 grader, det burde fjerne det som måtte være igjen av lukt. Veldig viktig å tømme lofilteret og la døra stå åpen når du ikke bruker maskina (står faktisk i bruksanvisningen på maskina mi).
Gjest Pecado Skrevet 30. desember 2005 #7 Skrevet 30. desember 2005 Kan være lurt og tømme filteret ja. Plutseligt streiker maskina dersom det blir for fullt.
*Anaïs* Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2005 Takk for mange gode råd!! Skal prøve å kjøre en tom maskin på 95 med eddik i skyllemiddelkammeret. Lofilteret vet jeg sannelig ikke om jeg finner? Har en Indesit maskin...arvegods så jeg har hverken bruksanvisning eller mulighet til å spørre tidl. eier. Men det skal være i bunnen på vaskemaskinen? Utenpå sant, ikke inni selve trommelen vel? Få gå på lofilterjakt med en gang!
Gjest Pecado Skrevet 30. desember 2005 #9 Skrevet 30. desember 2005 Min er nede i hjørnet. Utenpå ja.
Grooo Skrevet 30. desember 2005 #10 Skrevet 30. desember 2005 Lofilteret bør tømmes ganske ofte ja... Men du, sikker på at det ikke bare er at det er for rått/kaldt der klærne tørker da, så det er derfor de blir sure?
*Anaïs* Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2005 Nei jeg tørker de på bad med varmekabler. Finner ikke lofilteret...maskinen er hel foran så det er ikke noe jeg kan åpne og ta ut der...
Dagoberta Skrevet 30. desember 2005 #12 Skrevet 30. desember 2005 På min maskin må man ta av fotlisten som er nederst på fronten av maskinen, og så må man skru ut filteret. Kanskje din også er sånn? Min fotlist er litt vanskelig å ta av, man må presse ganske hardt på begge sidene samtidig som man drar for at den skal løsne.
*Anaïs* Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2005 Nei fronten er hel. Åltså alt går i ett. Merket Indesit er vel ikke så veldig kjent (eller bra ) heller så det er vel ikke så mange her som har det..
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 30. desember 2005 #14 Skrevet 30. desember 2005 vet du hvilket nummer maskinen har? da kan jeg kansje finne ut hvor filteret er.
*Anaïs* Skrevet 31. desember 2005 Forfatter #15 Skrevet 31. desember 2005 Den heter topline og tror nummeret var 1000 xw eller wx... Det hadde vært kjempefint om du har mulighet til å finne ut hvor det er
Ladyen Skrevet 31. desember 2005 #16 Skrevet 31. desember 2005 Min eneste erfaring med vond lukt i tøyet er hvis det ble liggende litt for lenge i maskinen etter å ha vært vasket... Bare en ting å gjøre: ta det ut og henge det opp/tørke det med èn gang. Ellers ikke noe problemer med dette.
Gjest Catwoman Skrevet 31. desember 2005 #17 Skrevet 31. desember 2005 I bruksanvisningen til maskina mi står det at hvis det lukter vondt/rart er det fordi det kjøres for mye 30/40 gaders vasker, og at lukten forsvinner hvis man kjører mer 60 graders vasker. (og også enda varmere vasker selvfølgelig) Men nå skal jeg tømme lofilteret mitt jeg og, det har jeg aldri gjort før, maskina er et år og noen måneder så det er kanskje nødvendig. Du finner sikkert ut hvor lofilteret er hvis du ser i bruksanvisningn din.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 31. desember 2005 #18 Skrevet 31. desember 2005 På alle indesit vaskemaskinene jeg har sett på nå så ej filteret framme på maskinen bak en list... Men du kan se på indesit å se om der er en som ligner.
Gjest Catwoman Skrevet 2. januar 2006 #19 Skrevet 2. januar 2006 Er ikke noe lofilter på min maskin, tror jeg. Så på vedlikehold i bruksanvisningen. Der sto det at maskina er utstyrt med selvrensende pumpe, men at det er et lite filter jeg burde tømme engang i blant - kunne blant annet dette småting som mynter ol. som har forvillet seg inn i maskina nedi der. Jeg skrudde opp og inni der var det ingenting, bare litt vann som rant ut, ikke noe lo eller småting eller noe. Er det det som er lofilteret da? kan ikke skjønne det, for det så liksom ikke ut at det var en plass som lo samler seg. Er bare et lite hull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå