Gå til innhold

Tips til hunderase med små barn i hus..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville ikke kjøpt hund med så lite barn i hus. Jeg ville ventet til barnet var minst 5-6 år gammelt. Husk at ingen rase er «trygg», og det er heller ingen hund. Vent til barnet ditt er så gammelt at hen skjønner at valpen er en baby, og at hen klarer å adlyde dine instrukser angående hvordan hen skal behandle hunden. 

Anonymkode: b00c7...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avent skrev (På 17.3.2023 den 18.09):

Labrador, de er fine førstegangs hunder. Lettlærte, vennlige og elsker alle. Eneste er at de trenger en del aktiviteter som turer og hjernetrim.

Oh dear. Ville aldri skaffet labrador som førstegangshund. De er store, sterke, har enormt med energi og blir i beste fall voksne i hodet når de er 3-4 år. De krever mye! 

Anonymkode: b00c7...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 15.06):

Hadde aldri valgt en liten gneldrebikkje. Velg såpass stor hund at den ikke har «small dog syndrome»  

Anonymkode: e22df...fca

small dog syndrome handler vel litt ig om hundens naturlige gemytt og ikke kun str?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rase som er trygg å ha i hus" ... Jeg vil bare poengtere at en hund av hvilken som helst hunderase kan bite, bjeffe eller gjøre ting som gjør at du føler den ikke er trygg å ha i hus. Det som avgjør det er oppdretten, hvordan hunden har hatt det i tidligere hjem, altså om tidligere eiere har behandlet den godt og trent den. OG om dere som foreldre er flinke til å oppdra ungen deres til å behandle dyr fint. Min mor har et søskenbarn og hun lar datteren gjøre hva som helst hun vil hele tiden. Husker hun alltid hadde så lyst til å hilse på min hund (liten hund, chihuahua)  når hun var på besøk. Men jeg plukket opp hunden min, holdt henne i armene mine og nektet jenta å få borti henne. Fordi jeg var mye mer redd for hva den ungen kunne gjøre med hunden min. Jeg visste at denne ungen behandlet dyr som leketøy dvs. dro de i halen, "klappet" de hardt og slo av og til...

Anonymkode: 0fd46...cd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...