Gå til innhold

ER det kjerring å bruke veske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hæ? Skal si jeg er tidlig 20-årene og absolutt alle mine venninner har med veske overalt. Kjerring? Nei, praktisk ja. Skjønner ikke hvor du har det fra en gang.

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er kjerring, så kan jeg leve med det. 

Anonymkode: 83d3e...e5d

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis det er LV, Gucci, Hermes og Birkin. 

Anonymkode: 2c379...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo mer voksent ut enn å ha lommene fulle, så hvis det er alternativet, så står det altså mellom fjortis og kjerring. Da tar jeg kjerring, så jakka kan henge pent.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke hvis det er LV, Gucci, Hermes og Birkin. 

Anonymkode: 2c379...8ca

Dette er definisjonen av kjerring wannabe-vesker, spør du meg,

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (3 minutter siden):

Dette er definisjonen av kjerring wannabe-vesker, spør du meg,

Så hvilke merker er ikke-kjerring?

Anonymkode: 2c379...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (Akkurat nå):

Dette er definisjonen av kjerring wannabe-vesker, spør du meg,

Agreed! Jeg anser folk som bruker penger på å vise at de har penger som litt tilbakestående.
Ei stor solid skulderveske med plass til bok og pc er ikke kjerring, syns jeg. Men disse medium for telefon, sminke, briller, mixmaster og chihuahua - de er kjerring.

Som tenåring og ungdom ville jeg heller ha dødd enn å gå med veske. Heller cash i bh-en enn håndveske 🥳
Nå har jeg jo blitt kjerring, så nå bruker jeg håndveske i situasjoner hvor jeg må ha med meg mye, men til hverdags er kortet i brystlomma og telefonen i baklomma - og veska er ikke med.

Til pent kan jeg til nød bruke clutch, men jeg foretrekker kjoler med lommer eller å ha kort i bh-en.

Hipp hurra for klær med lommer.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (6 minutter siden):

Dette er definisjonen av kjerring wannabe-vesker, spør du meg,

Vedkommende vet tydeligvis ikke a Birkin er Hermes. Så her er det bare slengt ut noen «high end» merker 🤣

Anonymkode: a3d21...c62

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så hvilke merker er ikke-kjerring?

Anonymkode: 2c379...8ca

Alt som ikke lyser "jeg har dyr veske og null sans for stil, kler meg som om jeg er 40 selv om jeg er 23".

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (2 minutter siden):

Alt som ikke lyser "jeg har dyr veske og null sans for stil, kler meg som om jeg er 40 selv om jeg er 23".

 

Eller…"jeg driter i hva vesken koster fordi jeg har råd til det. Og vet at vesken er håndlaget i Italia eller Frankrike av fagorganiserte arbeidere som får akseptabel lønn for å lage kvalitetsvarer som varer i mange mange år?"
Eller vil du helst kjøpe den billigvesken som er laget i en sweatshop i Kina…?

Anonymkode: 2c379...8ca

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! De fleste jenter fra 12 år bruker veske

Anonymkode: cc675...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller…"jeg driter i hva vesken koster fordi jeg har råd til det. Og vet at vesken er håndlaget i Italia eller Frankrike av fagorganiserte arbeidere som får akseptabel lønn for å lage kvalitetsvarer som varer i mange mange år?"
Eller vil du helst kjøpe den billigvesken som er laget i en sweatshop i Kina…?

Anonymkode: 2c379...8ca

gaaaaaanske sikker på at det er mulig å finne en mellomting her. Hva er greia med disse ekstremene???

Det er fullt mulig å finne en fin veske av god kvalitet som ikke er produsert i en sweatshop, uten å være henvist til luksussegmentet.

Anonymkode: d30c9...846

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

gaaaaaanske sikker på at det er mulig å finne en mellomting her. Hva er greia med disse ekstremene???

Det er fullt mulig å finne en fin veske av god kvalitet som ikke er produsert i en sweatshop, uten å være henvist til luksussegmentet.

Anonymkode: d30c9...846

Ok. Noen tips.

Anonymkode: 2c379...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt kjærring å bruke veske. 🤐🫣

Lovis Fenja skrev (2 timer siden):

Det ser jo mer voksent ut enn å ha lommene fulle, så hvis det er alternativet, så står det altså mellom fjortis og kjerring. Da tar jeg kjerring, så jakka kan henge pent.

Hva i alle dager er det du behøver å ha med deg rundt omkring, som fyller lommene såpass at jakka ikke henger pent? :klo:

De fleste av oss behøver vel som oftest ikke ha med oss mer enn mobilen, som får plass i lomma. 🤷‍♀️

(Unntaket er selvsagt jobb-PC)

Anonymkode: 7094f...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er litt kjærring å bruke veske. 🤐🫣

Hva i alle dager er det du behøver å ha med deg rundt omkring, som fyller lommene såpass at jakka ikke henger pent? :klo:

De fleste av oss behøver vel som oftest ikke ha med oss mer enn mobilen, som får plass i lomma. 🤷‍♀️

(Unntaket er selvsagt jobb-PC)

Anonymkode: 7094f...8df

mobil, kortholder, leppestift, briller, solbriller, bilnøkkel, batteriet til elsykkelen, sykkelhjelm, en bok, strikketøy, bleier, smokk, telefonlader, vannflaske.

Anonymkode: d30c9...846

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det er litt kjærring å bruke veske. 🤐🫣

Hva i alle dager er det du behøver å ha med deg rundt omkring, som fyller lommene såpass at jakka ikke henger pent? :klo:

De fleste av oss behøver vel som oftest ikke ha med oss mer enn mobilen, som får plass i lomma. 🤷‍♀️

(Unntaket er selvsagt jobb-PC)

Anonymkode: 7094f...8df

Mobil, lommebok, håndkrem, lypsyl, vannflaske, børste, solbriller og nøkler er minimum det jeg går ut døra med.

Anonymkode: 5f65e...a9d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er kjerring med veske, tanken har aldri slått meg at det er noe som har med alder å gjøre. Synes jeg ser masse yngre folk med vesker på armen?

Jeg er i femtiårene og bruker ytterst sjelden veske når jeg skal noe sted. Kort i lomma, mobil i lomma, nøkler i lomma. Og så må jeg ha med lepomaden da, men den får plass i bukselomma foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...