AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #21 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det synes jeg var betryggende å lese faktisk. Fint at de tar selvmordsinnlegg på alvor. Det kan forhindre selvmord. Og hvis det ikke var selvmordsfare, så lærer personen at man ikke skal skremme andre med slikt Anonymkode: 260f8...e12 Så du tenker at det fungerte som en lærepenge, eller noe sånt? Så velkomne ikke skal plage andre med sin psykiske helse, for det er så ubehagelig for alle andre? Er du seriøs nå? Anonymkode: c4844...66c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #22 Del Skrevet 17. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser til stadighet at flere kommenterer «der var du igjen» eller «dette skriver du om hele tiden» og lignende. Men hvordan kan man se at samme anonyme bruker skriver flere ulike innlegg? Hvis alle innlegg kan spores kan man jo lett legge to og to sammen og etterhvert gjenkjenne vedkommende! Da er anonym bruker egentlig ikke så anonym likevel..!?? Eller er det noe jeg ikke forstår her? Anonymkode: c769b...81b Bruker man nok tid her inne legger man merke til kjennetegn. Jeg vil påstå at jeg vet hvem de fleste anonyme her inne er. Anonymkode: 3d7f2...d33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #23 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker man nok tid her inne legger man merke til kjennetegn. Jeg vil påstå at jeg vet hvem de fleste anonyme her inne er. Anonymkode: 3d7f2...d33 Hvem er jeg? Anonymkode: c4844...66c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #24 Del Skrevet 17. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Så du tenker at det fungerte som en lærepenge, eller noe sånt? Så velkomne ikke skal plage andre med sin psykiske helse, for det er så ubehagelig for alle andre? Er du seriøs nå? Anonymkode: c4844...66c Hun eller han fikk jo helt sikkert tilbud om hjelp. Og ja, jeg mener faktisk at man ikke kan skrive om selvmordsplaner uten at noen tar affære. Ingenting revolusjonerende eller negativt ved det. Det er omsorg å bli tatt på alvor Anonymkode: 260f8...e12 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #25 Del Skrevet 17. mars 2023 Det er vel hva man selv legger ut som avgjør om man er anonym eller ikke. Jeg bruker aldri faktaopplysninger om meg selv, uansett om jeg skriver med nick eller som anonym, nettopp for at ingen skal kjenne meg igjen. Så jeg kan nok fremstå som både barnløs, 5-barnsmor, nyskilt eller nygift alt ettersom det passer i diskusjonen. Alt jeg skriver er stort sett sant, men om det betyr i dag eller for 20 år siden har liten betydning for diskusjonen. Skriver man som anonym og med nick er det forresten ikke så vanskelig å koble de to sammen dersom man gjør det med kort mellomrom. Da er det bare å telle seg bakover i innleggene. Ikke at jeg har noen interesse av det, men det er ikke akkurat rakettforskning. Anonymkode: 8394b...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #26 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel hva man selv legger ut som avgjør om man er anonym eller ikke. Jeg bruker aldri faktaopplysninger om meg selv, uansett om jeg skriver med nick eller som anonym, nettopp for at ingen skal kjenne meg igjen. Så jeg kan nok fremstå som både barnløs, 5-barnsmor, nyskilt eller nygift alt ettersom det passer i diskusjonen. Alt jeg skriver er stort sett sant, men om det betyr i dag eller for 20 år siden har liten betydning for diskusjonen. Skriver man som anonym og med nick er det forresten ikke så vanskelig å koble de to sammen dersom man gjør det med kort mellomrom. Da er det bare å telle seg bakover i innleggene. Ikke at jeg har noen interesse av det, men det er ikke akkurat rakettforskning. Anonymkode: 8394b...30a Hilsen mann 43 🙃 Anonymkode: 8394b...30a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #27 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du tenker at det fungerte som en lærepenge, eller noe sånt? Så velkomne ikke skal plage andre med sin psykiske helse, for det er så ubehagelig for alle andre? Er du seriøs nå? Anonymkode: c4844...66c "Så du tenker"-innlegg er verdiløse. Anonymkode: 0a058...e68 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #28 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun eller han fikk jo helt sikkert tilbud om hjelp. Og ja, jeg mener faktisk at man ikke kan skrive om selvmordsplaner uten at noen tar affære. Ingenting revolusjonerende eller negativt ved det. Det er omsorg å bli tatt på alvor Anonymkode: 260f8...e12 Du skrev: Og hvis det ikke var selvmordsfare, så lærer personen at man ikke skal skremme andre med slikt Det ligger ikke mye omsorg i den uttalelsen... Anonymkode: c4844...66c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #29 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bruker man nok tid her inne legger man merke til kjennetegn. Jeg vil påstå at jeg vet hvem de fleste anonyme her inne er. Anonymkode: 3d7f2...d33 Såpass... Så av tusenvis klarer du å skille alle anonyme fra hverandre? Det vil jeg påstå er temmelig umulig. Uansett om man har et liv utenom her eller ikke. Anonymkode: 4d829...4da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 17. mars 2023 #30 Del Skrevet 17. mars 2023 bryr meg ikke om noen irl vet det er meg eller om noen kjenner meg igjen på skrivemetoden. i de tilfellene jeg bruker ab knappen er det når jeg svarer i tema som noen faste her på kg alltid er raskt ute med personangrep i. kverulerer med meg fordi de ikke liker mine meninger generelt. eks klima innvandring ol. derfor bruker jeg f.eks ab om jeg har en mening som jeg ikke har phd i argument som forsvarer meningen min ang temaet. jeg orker rett og slett ikke sitte og diskutere med folk som krever kilder for min subjektive mening. eller som kverulerer fordi jeg ikke er god i norsk skriftlig osv. er ytterst sjelden jeg bruker ab men innimellom må man bare for å slippe slike folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #31 Del Skrevet 17. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du skrev: Og hvis det ikke var selvmordsfare, så lærer personen at man ikke skal skremme andre med slikt Det ligger ikke mye omsorg i den uttalelsen... Anonymkode: c4844...66c Jo, det er det. Men du vil tolke alt negativt. Å skrive om selvmord er skremmende for andre. I hvert fall når vi andre brukere ikke har noen mulighet til å gjøre noe med det. Så det er fint at politiet sjekker dette ut. For alle Anonymkode: 260f8...e12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #32 Del Skrevet 17. mars 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Det synes jeg var betryggende å lese faktisk. Fint at de tar selvmordsinnlegg på alvor. Det kan forhindre selvmord. Og hvis det ikke var selvmordsfare, så lærer personen at man ikke skal skremme andre med slikt Anonymkode: 260f8...e12 Enig! Jeg kan kjenne igjen folk på skrivemåten, enkelte har veldig spesielle skrivefeil etc. Noen bruker snedige formuleringer. Jeg har kjent igjen folk ja, både tidligere kollegaer og venner. Anonymkode: 2e160...dab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsmann70 Skrevet 17. mars 2023 #33 Del Skrevet 17. mars 2023 Skjønner meg ikke helt på at alt skal være anonymt, vært på forumet noen uker. Foreløpig har jeg en anonym profil med brukernavn. Ok, alle ser at det er Friluftsmannen som har skrevet, men er det ikke ok, at en ser hvilke bruker det er som skriver? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #34 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ble en gang sporet pga uttalelser om selvmord… fikk to bekymrede politi på døra dagen etter 🫣🫣🫣 Anonymkode: ad426...f39 Det tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 1ce38...850 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #35 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er vel hva man selv legger ut som avgjør om man er anonym eller ikke. Jeg bruker aldri faktaopplysninger om meg selv, uansett om jeg skriver med nick eller som anonym, nettopp for at ingen skal kjenne meg igjen. Så jeg kan nok fremstå som både barnløs, 5-barnsmor, nyskilt eller nygift alt ettersom det passer i diskusjonen. Alt jeg skriver er stort sett sant, men om det betyr i dag eller for 20 år siden har liten betydning for diskusjonen. Skriver man som anonym og med nick er det forresten ikke så vanskelig å koble de to sammen dersom man gjør det med kort mellomrom. Da er det bare å telle seg bakover i innleggene. Ikke at jeg har noen interesse av det, men det er ikke akkurat rakettforskning. Anonymkode: 8394b...30a Det ødelegger forumet når barnløse presenterer seg som fembarnsmor o.l. Anonymkode: 1ce38...850 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #36 Del Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg ble en gang sporet pga uttalelser om selvmord… fikk to bekymrede politi på døra dagen etter 🫣🫣🫣 Anonymkode: ad426...f39 de som styrer og steller med forumet her kan jo selvfølgelig se hva slags brukernavn som har skrevet ting. Uansett om man skriver under "anonym bruker" eller ikke. og så kan de sende over IP-adressen og alt sånn til politiet, og så kan politiet få tak i navn og adresse til den som sitter på den aktuelle IP-adressen. Ikke særlig "hokus pokus" akkurat. Anonymkode: 7e159...f30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 18. mars 2023 #37 Del Skrevet 18. mars 2023 De fleste har nok ikke kompetanse til å spore anonyme brukere, men enkelte har en temmelig karakteristisk adferd og skrivemåte og er i tillegg svært opptatt av å fortelle om seg selv, uavhengig av relevans, og da er det klart en blir relativt gjenkjennbar. Om du eksempelvis skriver likt, har de samme standpunktene og gjentatte ganger demonstrerer helt like tankefeil og mindre rasjonell oppførsel tegner dette et gjenkjennbart mønster, og legger en på personlige detaljer har en plutselig utlevert seg selv mer enn en kanskje hadde tenkt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #38 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 14.06): Det synes jeg var betryggende å lese faktisk. Fint at de tar selvmordsinnlegg på alvor. Det kan forhindre selvmord. Og hvis det ikke var selvmordsfare, så lærer personen at man ikke skal skremme andre med slikt Anonymkode: 260f8...e12 😳😳 Anonymkode: c946d...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #39 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 11.58): de som styrer og steller med forumet her kan jo selvfølgelig se hva slags brukernavn som har skrevet ting. Uansett om man skriver under "anonym bruker" eller ikke. og så kan de sende over IP-adressen og alt sånn til politiet, og så kan politiet få tak i navn og adresse til den som sitter på den aktuelle IP-adressen. Ikke særlig "hokus pokus" akkurat. Anonymkode: 7e159...f30 Det er nok ikke så enkelt, du. Anonymkode: 0a058...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 7. april 2023 #40 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 14.20): Du skrev: Og hvis det ikke var selvmordsfare, så lærer personen at man ikke skal skremme andre med slikt Det ligger ikke mye omsorg i den uttalelsen... Jo, det gjør det faktisk. Trusler om selvmord skal alltid tas på alvor, så det rapporterer jeg konsekvent. Har berga to og mista en... Er det reelt så skal vedkommende ha hjelp, og er det et rop om oppmerksomhet så får man jo det også. Det er et faktum at enkelte bruker trusler om selvmord for å manipulere andre, når de er fortvila, og de må lære seg andre handlingsstrategier. Oftest trenger de hjelp om de ikke er direkte suicidale også. Skriver folk med sitt egentlige navn i sosiale medier, så varsler jeg lokal legevakt. Skriver folk med nick så varsler jeg admin, som kan oppgi kontaktinfo på bruker til alarmsentralen. De kan spore f.eks. mailadresser. Grensen for rett til anonymitet går ved fare for liv og helse, enten folk truer seg selv eller andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå