Gå til innhold

Er man egentlig anonym på KG?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser til stadighet at flere kommenterer «der var du igjen» eller «dette skriver du om hele tiden» og lignende. 
Men hvordan kan man se at samme anonyme bruker skriver flere ulike innlegg? 
Hvis alle innlegg kan spores kan man jo lett legge to og to sammen og etterhvert gjenkjenne vedkommende! 
Da er anonym bruker egentlig ikke så anonym likevel..!?? 
Eller er det noe jeg ikke forstår her? 

Anonymkode: c769b...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke det. Folk gjetter basert på gjentagende tema, skrivemåten etc

• Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er nok ganske trygg så lenge det ikke er noen kinesiske interesser i KG.

Anonymkode: 4c8f7...c38

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man tar opp samme problemstilling i flere tråder, så er det jo lett å kjenne igjen personen, da. Noen har også veldig spesielle holdninger, som gjør de lette å kjenne igjen. For min egen del kjenner jeg noen ganger igjen folk på språk også. Da gjerne brukere som vanligvis skriver under eget nick, men som har brukt anonymfunksjonen.

Anonymkode: c4844...66c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del personer jeg gjenkjenner på grunnlag av måten de formulerer seg på.
Noen av disse personlige scenariene som folk skildrer her vil jeg tro at deres naboer og venner gjenkjenner, om de er innom her. Enkelte gir alt for mange detaljer om seg selv til at de kan opprettholde anonymitet.
Dessverre er det også noen av brukerne her inne som jakter på enkeltpersoner, heller enn å forholde seg til innholdet i ts-er og kommentarer. De er nok her bare for å ødelegge stemninga, og får sikkert en bender om andre blir opprørt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis man henger på samme underforum over lengre tid og det kommer tråd på tråd om samme tema som har samme type ordbruk og tegnsetting da kan man tro at det er samme personen som står bak trådene. Helt 100% sikker kan man ikke være.

Anonymkode: 0b7c3...092

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjente igjen en facebookvenn/nabo her inne. Hun var veldig engasjert i en aktuell mediesak på det tidspunktet, og innleggene hennes på Fb var omtrent identiske med de brukeren skrev på KG. Da leste jeg noen av de andre innleggene brukeren hadde lagt ut og lærte veldig mye om det mennesket...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjente igjen en facebookvenn/nabo her inne. Hun var veldig engasjert i en aktuell mediesak på det tidspunktet, og innleggene hennes på Fb var omtrent identiske med de brukeren skrev på KG. Da leste jeg noen av de andre innleggene brukeren hadde lagt ut og lærte veldig mye om det mennesket...

Så det du sier er at du kunne finne flere av hennes innlegg? 
Det er kanskje dette jeg ikke helt forstår..? 
man kan altså se bakover i tid hva en annen bruker har skrevet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo riktig at man aldri kan regne med å være helt fullstendig anonym på nettet. Moderatorer eller andre som får tilgang til "KG's bakrom" kan i teorien finne ut hvem du er.

Anonymkode: 0b7c3...092

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tilfeller er skrivemåte gjenkjennelige, men i tillegg er det en generell paranoia her på KG. Folk er livredde for å fremstå som naive og lettlurte og skal være førstemann til å ferske både troll og gjengangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så det du sier er at du kunne finne flere av hennes innlegg? 
Det er kanskje dette jeg ikke helt forstår..? 
man kan altså se bakover i tid hva en annen bruker har skrevet? 

Dette var en person som skrev under nick, siden du ikke kan bruke anonymfunksjonen på den delen av forumet. Da kan man trykke på nick-et og se hvilke andre innlegg hun har skrevet. Men man får bare opp de innleggene hun har skrevet under eget nick. Men jeg klarte altså å koble hennes nick på Kvinneguiden til henne privat. Og siden hun hadde uttalt seg om veldig mye, så lærte jeg masse om hvor hun sto politisk osv.

Det som egentlig var mest ekkelt var at denne brukeren var fryktelig ufin mot andre i diskusjoner. Mye personangrep og hersketeknikker. Jeg trodde hun var en hyggelig dame, men er hun tydeligvis ikke!

Men ellers kan jeg kjenne igjen brukere fra Aktuelle saker og politikk, eller Rampelyset, i andre deler av forumet, selv om de bruker anonymfunksjonen. Noen har veldig spesifikk formuleringsevne, noen har bestemte skrivefeil som går igjen osv. Helt sikker kan jeg jo ikke være, men noen ganger konkluderer jeg for eksempel med at Atle Antonsens største forsvarer har en utro mann og står midt i en skilsmisse, fordi stavekontrollen hennes har hengt seg opp i en spesifikk stavemåte. Bare et eksempel

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt gjenkjent av en venn, fordi jeg delte for personlige opplysninger. Prøvde å anonymisere, men ble likevel gjenkjent. Ekkel følelse😔

Anonymkode: 1b4fc...463

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det finns en person som jeg kjenner igjen hver gang, pga skrivemåte og måten å se på livet på. 

Derfor er jeg meget bevisst på hva jeg legger ut her. Forandrer på detaljer som kan identifisere meg, ting jeg har sterke meninger om i rl uttaler jeg meg ikke likt om her, sier aldri hvor jeg kommer fra osv. 

Den dagen noen vet hvem jeg er så sletter jeg kg. 

Anonymkode: d3cd9...891

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble en gang sporet pga uttalelser om selvmord… fikk to bekymrede politi på døra dagen etter 🫣🫣🫣

Anonymkode: ad426...f39

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange som bare har lest noe lignende tidligere og har altfor lett for å konkludere med at det er samme personen. 

Sikkert noen som vet hvem jeg er, og så er det sikkert noen som kan se at det er meg de få gangene jeg huker av for AB. Lettere å bli kjent igjen som mann også mtp at vi er i mindretall. Jeg har skrevet alderen min en del ganger, og da er det enda lettere å legge sammen to og to om jeg skriver alderen når jeg bruker AB. 

Er ikke så farlig om noen kjenner meg igjen. Føler ikke at det er så mye å tape på det. Menn er nok langt mindre opptatt av dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ble en gang sporet pga uttalelser om selvmord… fikk to bekymrede politi på døra dagen etter 🫣🫣🫣

Oi, hvordan føltes det? Syntes du det var invaderende, eller var det litt trygt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Oi, hvordan føltes det? Syntes du det var invaderende, eller var det litt trygt?

Veldig invaderende!! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig invaderende!! 

Det skjønner jeg! Kan jeg spørre om det var lenge siden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

1 hour ago, AnonymBruker said:

Veldig invaderende!! 

Det synes jeg var betryggende å lese faktisk. Fint at de tar selvmordsinnlegg på alvor. Det kan forhindre selvmord. Og hvis det ikke var selvmordsfare, så lærer personen at man ikke skal skremme andre med slikt

Anonymkode: 260f8...e12

• Liker 8
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...