Gå til innhold

Angst etter dødsfall

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nettopp opplevd å miste et barn i nær familie i en ulykke. 
Jeg er i sjokk, sorg, og høy angst. 
Er det vanlig å få så sterk angst? 
Det var en tragisk ulykke og hun var et barn. Jeg er knust og alt føles surrealistisk og uvirkelig nå. 
Jeg får sobril for å roe ned angsten. 
blir det bedre og når? 
får hjelp av kriseteam 

Anonymkode: e287e...727

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fint at du får hjelp!

Sjokket er det eneste jeg med sikkerhet kan si går over, men det andre må jobbes med. Bedre å jobbe med det nå, slik at man får sortert følelser og tanker på best mulig måte. 

Det blir ofte ikke bedre, men man blir mer vandt til det. Høres kanskje grusomt ut å si, men man må lære seg å leve videre (men det betyr ikke at man må glemme heller). Men du står midt i det og er i sjokk, så det er vanskelig å tenke sånn. Jeg forstår det er hardt. 

Angst er faktisk et viktig overlevelses instinkt. Det er et sunt instinkt. Med god støtte og gode verktøy rundt seg, så vil ikke angsten bli like skummel lenger. Det er bra at du får hjelp nå, så du lærer deg sunne måter å håndtere dette på, slik at det ikke ender opp i en ond spiral man drar med seg videre. 

Sjokk er også naturlig. Prøver ikke å si at det er null stress, det er veldig viktig å lytte til kroppen. Noe veldig traumatisk har skjedd - din kropp gjør det riktige med å reagere

Anonymkode: 68f7f...170

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...