Gjest Lilleulv Skrevet 29. desember 2005 #1 Skrevet 29. desember 2005 (endret) Faren til kjæresten min flytter ned til Malaysia over nyttår. Han skal bo i Kuala Lumpur. Og han har allerede invitert oss ned Noen som har vært i Kuala Lumpur som kan fortelle litt om sine opplevelser? Hvordan er det å være turist i Malaysia? Jeg har bare lest et par tragiske historier om folk som har fått putta narkotika i kofferten, som har fått fatale følger jeg, så ser for meg at jeg kommer til å være litt paranoid ang sånt hvis vi reiser... Men det virker jo bare helt fantastisk flott der nede!! Endret 29. desember 2005 av Lilleulv
Gjest Aloha Skrevet 29. desember 2005 #2 Skrevet 29. desember 2005 Jeg har vært der! Men var veldig kort i KL, reiste ned et par dager i løpet av Thailand-ferien min, når jeg først var "in the neighbourhood". Fantastisk by, veldig moderne, mange stilige skyskrapere og bra shopping. Nå rakk ikke jeg å oppleve så mye av byen, eller Malaysia i seg selv, men fikk med meg en tur til Petronas Twin Towers. Suria KLCC er et meget bra shoppingsenter, ligger "under" tvillingtårnene. Er du glad i å shoppe bør du ta turen dit. Og angående narkotika, jeg var litt nervøs selv da jeg kom inn i landet...de har jo sinnssyke straffer. Det er bare å passe på bagasjen sin så går det helt fint.
Smørblomsten Skrevet 1. januar 2006 #3 Skrevet 1. januar 2006 (endret) Fantastisk kul by! Min favorittby av alle byer! Utrolig billig der! F.eks kjøpte jeg EX antall par sko til 15-20 kr paret! Billig!! Billig er det også å spise, ta taxi, reise rundt, attraksjoner osv osv osv. Vi bodde i 'The Golden District' som er business-distriktet og der alle de flotte shoppingsentrene ligger som perler på en snor. Det er faktisk billig å bo BRA i Kuala Lumpur. Så hvis man vanligvis ikke tar seg råd til å bo på 4-5-stjerners - så er dette byen du kan få gjort det til OK pris! Første (og foreløpig siste) gang jeg har bodd på 5-stjerners Westin Hotel! Batu Caves - grotter, bør besøkes! Vi tok rett og slett lokal buss dit, rett og slett for å reise litt enkelt og se lokalbefolkningen utpå bygda! 1 times busstur Vi hadde en pit-stop innom Sommerfugl-museet, høres kanskje 'døllt' ut, men det var mange tusen forskjellige sommerfugler. Petronas Twin Towers er jo et must. Møt opp når de åpner kl 08 for å være sikker på å få (gratis) billett. Bare noen hundre bill. legges ut daglig for turister. Vi spiste i restauranten i toppen av tv-tårnet, eneste sted det var dyrt, dvs norske restaurantpriser. Må booke bord. Men FOR EN UTSIKT og verdt pengene! Restauranten roterte rundt i saaakte fart, så i løpet av besøket fikk man sett utover hele KL! Tok buss videre til Penang, denne øya anbefales jeg IKKE. Men andre gjør kanskje det, men vi holdt ut i 12 timer før vi bestemte oss for å dra videre, inn i Thailand...Men på de 12 t så vi jo bare (den skitne) 'byen' og ikke strendene utenfor som sikkert er fine. KL skal jeg absolutt tilbake til en dag - digger byen! Så god tur!!!! Heldiggris! Endret 1. januar 2006 av Smørblomsten
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #4 Skrevet 10. januar 2006 Tilbrakte en mnd i Malaysia i fjor på denne tiden. Helt hærlig land. Både KL som vi tilbrakte 4-5 dager i og ikke minst alle de utrolig flott øyene. Vi var på Tioman som ligger sørøst samt Perenthian som ligger i nordøst av landet. For meg er Perenthian et virkelig paradis. Selv i regntid:-) Vi opplevde bare veldig hyggelige mennesker og jeg kan ikke si at jeg følte meg mer nervøs i Malaysia enn andre steder jeg har reist. Bestiging av Mt Kinabalu er også en opplevelse jeg kommer til å huske så lenge jeg lever. Å dra til Malaysia er en opplevelse du absolutt ikke bør si nei til. Jeg skal i allefall tilbake!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå