Gå til innhold

Malaysia!

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Faren til kjæresten min flytter ned til Malaysia over nyttår. Han skal bo i Kuala Lumpur. Og han har allerede invitert oss ned :smilbla: Noen som har vært i Kuala Lumpur som kan fortelle litt om sine opplevelser? Hvordan er det å være turist i Malaysia? Jeg har bare lest et par tragiske historier om folk som har fått putta narkotika i kofferten, som har fått fatale følger jeg, så ser for meg at jeg kommer til å være litt paranoid ang sånt hvis vi reiser...

Men det virker jo bare helt fantastisk flott der nede!!

Endret av Lilleulv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært der! Men var veldig kort i KL, reiste ned et par dager i løpet av Thailand-ferien min, når jeg først var "in the neighbourhood". :) Fantastisk by, veldig moderne, mange stilige skyskrapere og bra shopping. Nå rakk ikke jeg å oppleve så mye av byen, eller Malaysia i seg selv, men fikk med meg en tur til Petronas Twin Towers. Suria KLCC er et meget bra shoppingsenter, ligger "under" tvillingtårnene. Er du glad i å shoppe bør du ta turen dit. Og angående narkotika, jeg var litt nervøs selv da jeg kom inn i landet...de har jo sinnssyke straffer. Det er bare å passe på bagasjen sin så går det helt fint. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk kul by! Min favorittby av alle byer!

Utrolig billig der! F.eks kjøpte jeg EX antall par sko til 15-20 kr paret! Billig!!

Billig er det også å spise, ta taxi, reise rundt, attraksjoner osv osv osv.

Vi bodde i 'The Golden District' som er business-distriktet og der alle de flotte shoppingsentrene ligger som perler på en snor.

Det er faktisk billig å bo BRA i Kuala Lumpur. Så hvis man vanligvis ikke tar seg råd til å bo på 4-5-stjerners - så er dette byen du kan få gjort det til OK pris! Første (og foreløpig siste) gang jeg har bodd på 5-stjerners Westin Hotel!

Batu Caves - grotter, bør besøkes! Vi tok rett og slett lokal buss dit, rett og slett for å reise litt enkelt og se lokalbefolkningen utpå bygda! 1 times busstur :)

Vi hadde en pit-stop innom Sommerfugl-museet, høres kanskje 'døllt' ut, men det var mange tusen forskjellige sommerfugler.

Petronas Twin Towers er jo et must. Møt opp når de åpner kl 08 for å være sikker på å få (gratis) billett. Bare noen hundre bill. legges ut daglig for turister.

Vi spiste i restauranten i toppen av tv-tårnet, eneste sted det var dyrt, dvs norske restaurantpriser. Må booke bord. Men FOR EN UTSIKT og verdt pengene! Restauranten roterte rundt i saaakte fart, så i løpet av besøket fikk man sett utover hele KL!

Tok buss videre til Penang, denne øya anbefales jeg IKKE. Men andre gjør kanskje det, men vi holdt ut i 12 timer før vi bestemte oss for å dra videre, inn i Thailand...Men på de 12 t så vi jo bare (den skitne) 'byen' og ikke strendene utenfor som sikkert er fine.

KL skal jeg absolutt tilbake til en dag - digger byen! Så god tur!!!! Heldiggris!

Endret av Smørblomsten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tilbrakte en mnd i Malaysia i fjor på denne tiden. Helt hærlig land. Både KL som vi tilbrakte 4-5 dager i og ikke minst alle de utrolig flott øyene. Vi var på Tioman som ligger sørøst samt Perenthian som ligger i nordøst av landet. For meg er Perenthian et virkelig paradis. Selv i regntid:-) Vi opplevde bare veldig hyggelige mennesker og jeg kan ikke si at jeg følte meg mer nervøs i Malaysia enn andre steder jeg har reist. Bestiging av Mt Kinabalu er også en opplevelse jeg kommer til å huske så lenge jeg lever. Å dra til Malaysia er en opplevelse du absolutt ikke bør si nei til. Jeg skal i allefall tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...