Liljen Skrevet 24. juli 2006 #1961 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei hei, vennen Gratulerer med 33+1 Tiden går utrolig fort. !!! Men godt er egentlig det, for det hadde vært kjedelig hvis tiden hadde gått seint... Føler liksom aldri babyen skal komme da Så kjekt dere har hatt det i helgen da. Syns det er herlig å ha sånne snille menner som vi har. Ha en superstrålende mandagskveld da snuppa. stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #1962 Del Skrevet 24. juli 2006 Sååå utrolig mange koselige hilsner! Takker og :bukke: jenter! LinKri: Takk for 'ing for 33 uker... ...og du... grilling var snadder! IdaC: Ja, tida går veldig fort... og det er sikkert greit å ha ting i orden... Selv om jeg er litt sånn osm deg.. kan godt vente enda litt. Mamma har fått det for seg at jeg kommer til å føde midt under kjøkkenoppussinga ho Jeg vet sannelig ikke om jeg er helt med på den... Fru Blå: Barnehagen "vår" er også slått sammen med en annen barnehage. Veldig greit det når det er så få barn. Lillegutten min hadde kost seg stort i dag han...sikkert allright med litt fritid fra mamma'n også... Epica: Ja, WOW kan du si! 7 uker er jo så godt som ingeting... Tida blir rett og slett borte... Missbumblebee: Tenk at du BARE ligger 6 uker bak meg! Dvs at det er superkort tid igjen til du også får en baby i fanget... Tour de France-resultatet var jo knall. Mannen hoppet i sofaen her.. Syntes det var riktig så bra selv, jeg... Cathie: Det går superfort! Nå som det snart er under 7 uker igjen.. så har det begynt å gå opp for meg at vi snart har to barn i huset... Moro, men litt skremmende at det er så kort tid igjen... Sant det du sier om at alle følelser blir forsterket om natta... Det er mye rart man føler da... og så virkelig som alt blir - drømmer og alt... Skytte: Bare koselig om jeg kan bidra til litt matlyst... Grillings er jo toppers... elsker grillings - vet ikke hva jeg skulle gjort uten mann og grill nå om sommeren, gitt... Ja, det var deilig med litt tid for seg selv på formiddagen - men jeg savnet Lillegutt, jeg... og hentet han tidlig... Murmelmy: Koselig at det høres ut som vi koser oss... For det gjør vi virkelige... Det er deilig å ha tid til å være mamma 100% hvis du skjønner... Skjønner godt at voffsen din syntes det var rart å være alene etter å ha vært sammen med dere konstant over lengre tid... Man kan sikkert bli selskapssyk av mindre da... som hund også... Liljen: Takk for gratulasjon for uketallet... Det røyner på mot 40 uker... Utrolig hvor fort det egentlig går... Heldig med mennene våre, ja! Kunne ikke hatt bedre mann jeg i hvert fall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #1963 Del Skrevet 24. juli 2006 Måtte vekke Lillegutt i morges... Var visst uvant å skulle opp halv åtte for å gå i barnehagen... Ble nærmere åtte før vi kom oss opp begge to da... Vi spiste frokost hjemme og så litt på sommermorgen før vi reiste avgårde... Gikk faktisk over all forventing å levere i barnehagen. Jeg tok meg god tid og var der en halv time sammen med Lillegutt i starten... Tror det var allright. De gikk ut før jeg reiste, så da ble jeg sittende litt i sandkassa sammen med Lillegutt og en gravemaskin og en lastebil... Så spurte jeg om det var greit at mamma reiste - og det var det. Fikk til og med klem og slengkyss med på veien... Dro rett fra barnehagen og til byen for å gjøre et par ærender. Tok en tur innom Lidl, for dit får jeg liksom aldri somla meg... men var ikke rare fangsten jeg kom ut med derfra. Mye rart de har der... og ikke alt der like godt ut etter min smak... Kanskje det hadde sin naturlige grunn at jeg ikke hadde vært der på lenge, ja... Var innom Ica en tur også.. Fikk brukt opp en pantelapp jeg hadde liggende på jordbær, vannmelon.... og sjokolade... Dro hjem og spist en brødskive med kaviar til lunsj... Så koste jeg med litt med avisa og var en tur på nettet, før venninne A ringte... Vi prata i nesten tre kvarter. Var superkoselig... Lenge siden vi hadde prata - for både vi og de har vært på ferie... Så savnet jeg jo Lillegutt da.. så halv to reiste jeg og hentet han! Da kom han løpende mot meg når han så bilen nærmere seg... Godgutten min! Han hadde visst hatt det riktig så koselig i barnehagen, men var tydelig glad for å se mamma'n sin igjen.... Det varmer i et morshjerter vet dere... Nå ser vi på Mummi på Barne-TV og spiser vannmelon! Dagen i dag har gått superfort! (Sikker fordi jeg har savna Lillegutten min... ) Ellers er det jo så spennede inne hos Peony om dagen... Håper Lillemann har kommet og at det er bra med dem alle sammen! Nå skal det koses på Lillegutt her... :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #1964 Del Skrevet 24. juli 2006 Åh... mannen spanderer IS!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 24. juli 2006 #1965 Del Skrevet 24. juli 2006 ÅÅÅ... Det er så kos å lese om hverdagen din med lillegutt altså! Kan ikke få sagt det nok ganger :ler IS hørtes jammen meg godt ut, men jeg har fått kvota mi i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. juli 2006 #1966 Del Skrevet 24. juli 2006 Ååå. Det høres ut som du koser deg kjempemasse sammen med søte lillegutt! Håper resten av kvelden blir like fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #1967 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) LinKri: Koselig at det er koselig å lese om Lillegutt... En ting er i hvert fall HEEELT sikkert, og det er at du har supermasse å glede deg til... IS ja... Kan man virkelig få nok? Har ikke spist så mye i det siste jeg faktisk, men har stadig lyst på noe... Epica: Gjett om vi koser oss. Blir nok til at jeg henter han ganske tidlig i dag også... -------------------------------------------------------------------------------- Gikk greit å levere Lillegutt i barnehagen i dag også... Tok en tur til byen i dag også jeg.. og fikk handlet inn brus på tilbud og fisk til middag. Kjøpte deilig ørretfilet som vi skal grille i kveld... Er litt usikker på hva slags tilbehør vi skal gå for... :klø: Ris? Poteter? Trenger vi saus, eller skal vi greie oss med smør? Noen som har ideer om hvordan vi kan krydre fisken før grilling, forresten? Har satt på en vaskemaskin nå, så skal snart henge opp den... Så blir det å sette seg ut på verandaen og kose seg i den nyyyydelige været. I dag er det plutselig knallsol igjen - selv om det var litt disig og grått i morges... Det er visst meldt regn og torden ++ her på Østlandet fra torsdag og over helga... Jaja... med torden kanskje det lumre været forsvinner... men skulle nå gjerne hatt SOOOOL da... Fikk kjøpt malingskrape da jeg var innover også. Må skrape av malinga på rekkeverket på verandaen og ved hovedinngangen før vi maler - ellers kommer det bare til å flasse av igjen med en gang. Mannen er ferdig med å male garasjen nå - det er bare det hvite rundt dører, vinduer på møene og hjørner som gjenstår. Samt gelenderet på verandaen. Blir bra å få det unnagjort... Må nesten være ferdig før vi setter i gang med kjøkkenprosjektet - ellers tror jeg ikke det kommer til å bli gjort før neste år.. Har så vidt begynt å tenke tanken på at vi skal ha dåp i løpet av høsten. Det er jo tidlig å planlegge noe allerede før barnet er født (det tør jeg ikke, i frykt for at det skal skje noe superskummelt og ille.. ) - men man har jo tenkt litt da... Vi må i hvert fall være supertidlig ute med å ringe kirkekontoret når babyen kommer til verden - for vi ønsker oss en helt spesiell prest, og det er ikke sååå mange søndager hun har gudstjeneste i akkurat den kirken vi ønsker å bruke... Det er litt koselig å bruke presten "vår" denne gangen også. Hun viet oss, døpte Lillegutt, konfirmerte broren min (for maaange år siden) og alt i den kirka vi sogner til og som er liten, intim og koselig. Derfor er det så viktig at vi får til det denne gangen også... Ja, har jeg fortalt at vi mer eller mindre er blitt enige om navn? For det har vi... Kommer til å holde det hemmelig her inne... i hvert fall inntil videre... Så får vi se om jeg ønsker å røpe det og evt. legge ut bilde når han er kommet til verden... Kjenner jeg er en smule skeptisk til å legge ut bilde og sånt - men på den andre siden, så regner jeg med at jeg har superlyst til å vise han fram til alle dere... Nei.... NU må jeg gjøre noe her... ...før jeg går ut i sola og koser meg... Hei så lenge !!! Endret 25. juli 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. juli 2006 #1968 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Uffja, får håpe det blir sol istedenfor torden! Ja hvis ikke jeg får se lille gull her, så håper jeg du kan sende han på mail til meg....... Vil gjerne vite navn (PM?... ) Kose deg med husmorsysler, og i sola etterpå! Endret 25. juli 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 25. juli 2006 #1969 Del Skrevet 25. juli 2006 Hihi...kjenner meg igjen mtp planleggingen av høstens begivenhet på kirkefronten. Vi skal ogås bruke prsten som viet oss og konfirmerte mannen, men tror ikke det blir noe problem. Til fisk er det veldig godt bare med rømme hvor du har rørt ut sånn derre pulver (gresk osv). Salat og ris er jo godt til, eller noe annet pasta. Få som bruker pasta til fisk, men det er veldig godt Ha en super dag! Nå skal jeg snart ut på verandaen med Gro Nylander...må vel få lest ut de bøkene der også nå som fødselen nærmer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 25. juli 2006 #1970 Del Skrevet 25. juli 2006 Åh, blir sulten av å lese om all grillinga her! Har ikke lov til å grille i blokka vår, så det blir lite grillmat på meg. Det som er så godt... Bare 7 uker igjen! Da har du like lenge igjen som jeg er på vei. Spennende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 25. juli 2006 #1971 Del Skrevet 25. juli 2006 Heia!! Så herlig lillegutt er!!Koser seg i barnehagen og er så glad i mammaen sin Kan ikke fatte at jeg skal få oppleve det samme.....! Hvis lillegull blir fornøyd med mammaen sin da........... Mmmmm....grillet ørret er jo bare sååå godt da! Enig med Murmelmy,er ikke så mye greier du trenger ved siden av.Men jeg liker sitronpepper på fisk jeg da! Ha en fenomenal dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 25. juli 2006 #1972 Del Skrevet 25. juli 2006 Så spennende med navn Godt dere er enige iallefall. Ha en superstrålende tirsdag, og kos dere masse masse i solen stor stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2006 #1973 Del Skrevet 25. juli 2006 Til ørret må det være poteter og rømme Tenk at du snart er tobarnsmamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 25. juli 2006 #1974 Del Skrevet 25. juli 2006 Så bra at dere har bestemt dere for navn. Vi har ikke begynt å tenke på det enda, men nå er vi ganske trege Hadde tenkt på jentenavn, men plutselig så er ikke det aktuelt lenger Sier som de andre, det er så kos å lese om lillegutten din og dagene ders som familie. Når jeg leser her inne, så gleder jeg meg enda mer til hverdagen med det lille mirakelet vårt Ønsker deg en riktig fin ettermiddag Ps: vet ikke hvor du holder til, men her hos oss er det knallsol og 32 grader og en liten tur til butikken gjorde at jeg badet i svette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #1975 Del Skrevet 25. juli 2006 Epica: Vil vel anta at det blir bilde i dagboka (som får ligge ute et døgn eller noe sånt... )... hvis ikke blir det sikkert en mail vet du... Skal få sendt deg en PM ang. navn... Murmelmy: Greit å være litt føre var når det gjelder høstens begivenheter ja... Godt å høre at det er flere av oss... God ide med ørreten - skriver mer om det nedenfor... Håper du koste deg med Gro Nylander... Xania: Grilling, mat, is, snop osv... Ja, man kan bli sulten av mindre... Men så har jeg lyst på ALT om dagen også da... 7 uker går fort det... Og da er du godt over den "magiske" grensa... Skytte: Ja, Lillegutt er en liten sjarmor han... og det er deilig å vite at han er så glad i meg og i pappa'n sin... Tenk, snart er du også mamma og får oppleve det samme... Liljen: Det er absolutt godt å være på samme bølgelengde når det gjelder navn... Har hørt mange historier fra vennepar om mye gi og ta i den forbindelse... er jo egentlig ikke sååå artig alltid det tror jeg... Håper dagen din også har vært bra... monja: Ja, tenk at jeg snart er tobarnsmamma! Helt superdupert å tenke på! IdaC: Ja, ble jo litt rart for dere... som plutselig hadde med en gutt å gjøre og ikke ei jente... Er ikke trege om dere ikke har tenkt på navn ennå - det er jo veldig mange som ikke gjør det før etter barnet er kommet til. Koselig at det er kos å lese om Lillegutt og dagene våre... Du har masse å glede deg til! Været har vært som du beskriver her også i dag... *puhh* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #1976 Del Skrevet 25. juli 2006 Ørreten ble knallgod i dag. Vi grilla den på alu.folie med litt olje under og la på litt løk halvveis i grillinga... Ble supergodt! Kokte ris og hadde salat ved siden av - ble knallbra. Mamma og Pappa kom en tur og spiste med oss. Superkoselig. Lillegutt er jo såååå glad i dem og koser seg så masse med dem - og dem med han... Herlig å se på... Lillegutt fikk løpe uten bleie lenge i stad og syntes tydelig det var deilig. Etter en stund så måtte det jo skje da... han tissa.. Greit nok det - dcet var på verandaen til og med... Men ikke nok med det... Hva gjorde den lille tassen? Joa... "Vann!" Jippi, liksom - og klasket henda ned i dammen så det sprutet ut over hele han og store deler av verandagulvet.... Tror du vi lo eller... Hører også med til historien at han da var nybadet og fin.... Så bar det rett inn i dusjen igjen... Jeg blir så nervøs, redd og nedfor av det greiene med de babyene som har dødd av den streptokokkbakterien.... Har allerede vært litt bekymret for at noe ille skal skje - og dette gjør ikke akkurat saken bedre... Jeg kjenner klumpen i halsen blir større og større... og jeg får lyst til å grine... Hvorfor skal det alltid være sånne ting som dukker opp? Jeg trenger det virkelig IKKE Det verste er at jeg tror jeg hadde no' sånn bakterie i meg da jeg fødte Lillegutt. Måtte opp og hente helsekortet mitt fra den gangen - og der står det følgende under merknader (med en tykk strek under) - og det er litt vanskelig å tyde hva som står, men jeg prøver: B. hemet. str. K. Gr. B Huff... jeg liker ikke sånt jeg... Kommer til å ta det opp med gynekologen når jeg skal dit i august, og be om å bli testet. Jeg vil ikke gå og grue meg og være nervøs før fødselen... Kjenner at dette her ødela mye av dagen min i dag... Jeg vil så gjerne ha et frisk og levende barn... Huff... nå ble det mye syting her... Men sånn er det når det er sånt som opptar meg... Nå blir det Grey's anatomy her i huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 25. juli 2006 #1977 Del Skrevet 25. juli 2006 Så bra ørreten ble god synes jeg ser for meg lillegutt og "vanndammen" ja Så morsomt Kanskje ikke like morsomt akkurat der og da, ettersom han var nybada og fin Ble litt bekymret for den streptobakterien jeg også.... Hvorfor måtte jeg begynne å engste meg for det nå, så kort tid før fødselen?? Jeg er så redd for at noe skal skje nå... jeg vil og ha en frisk og sunn baby Men er jo greit for deg å ta det opp med gynekologen din, så slipper du å bekymre deg og forresten... skjønte ikke noe av de forkortingene der jeg (som stod på helsekortet ditt) :klø: god natt :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 26. juli 2006 #1978 Del Skrevet 26. juli 2006 Måtte le godt av lillegutt, for vi hadde en lignende episode med nevøen min i går. Han er noen mnd eldre enn gutten din, og de prøver å avvenne ham fra bleier. Så han var flink og gikk hele dagen i går uten. Og mens vi spiser ute og aner ingen uråd, så drar han ned buksa og skal til å tisse ved bordet Søs fikk han til å holde seg par sek så hun rakk bort til hagen med ham Kan jo ikke annet enn å le da Uff ja, den bakterien, har tenkt masse på det jeg og i går. Tror nok det blir mange som vil teste seg i disse dager. I går da jeg leste om det, så håpet jeg nesten på KS så jeg slapp å bekymre meg om det og. Som om det ikke er nok å bekymre seg over liksom? Men det går nok bra skal du se vennen,men bra du skal til gyn så kan du be ham teste deg. Hva er planer for dagen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 26. juli 2006 #1979 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei! lenge siden jeg har stukket innom må, men må er jeg her igjen! Måtte le litt av lillegutt jeg også, han høres så herlig ut! Jeg er også bekymret for bakterien... Skal heldigvis til jordmor i dag, så jeg skal be om å bli testet... Nekter å gå å bekymre meg for det helt frem til fødselen! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #1980 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) LinKri: Vi lo godt av Lillegutt da, ja... Kan liksom ikke gjøre annet... Han hadde bare på seg en t-skjorte, så det var ikke akkurat no' stor jobb å få han i dusjen en gang til... Ang. den bakterien - så syntes jeg det er utrolig ekkel og det uroliger meg virkelig. Jeg skjønte ikke mye av forkortelsene på helsekortet jeg heller - men etter å ha lest om det på nettet, så regner jeg med at jeg hadde det da jeg fødte Lillegutt... Da var det ikke noe stor sak.. Det eneste de gjorde var å skylle underlivet med klorhexidin (eller hva det heter - det samme som pyricept i hvert fall)... Må nesten ringe legen en dag, jeg... ellers kommer jeg til å være helt ute av meg fram til fødselen... IdaC: Så moro at dere hadde omtrent samme scenario i går... De er jo herlige disse småtassene.... Bakterien skremmer meg virkelig. Jeg blir mer eller mindre utav meg... MÅ ringe gyn eller legen for å høre... enten så holder det at jeg kommer til timen i august - eller så vil jeg inn tidligere.... Skrållan: Siden du skal til JM i dag... så kan ikke du komme innom meg å fortelle hva hun sa om saken? Eller jeg sjekker dagboka di... Har du dagbok forresten? :klø: Alt sånt går sånn innpå meg for tida... Ikke bra.. Endret 26. juli 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå