Linn3c Skrevet 17. juli 2006 #1881 Del Skrevet 17. juli 2006 for 32 veker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 17. juli 2006 #1882 Del Skrevet 17. juli 2006 Håper legetimen gikk bra! Og at du får en kjempefin dag og uke!!! Kjedelig at mannen ikke har ferie lengre da, men det er som du sier lange sommerkvelder ennå. (selv om jeg syns jeg merker litt forskjell, det er ikke fullt så lyst når vi kryper til sengs lenger...Eller er det noe jeg innbiller meg tro?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #1883 Del Skrevet 17. juli 2006 Såååå magen koselige hilsner! Åh... dere er vel søte, jenter! :kys_2: -------------------------------------------------------------------------------------- Sensommerbruden: Det gikk såå bra hos legen... Jeg har jo en liten engel av en gutt. Han var kjempeflink - og vi slapp og vente noe som helst. Satt sikkert bare 2 minutter før det var min tur... Liljen: Helga har vært super! Deilig når man virkelig føler det er sommerferie og vi har tid til å gjøre masse koselige ting sammen! Cymbidium: Takk for 'ing for 32 uker! Ja, syntes du ikke det var en grei deal at du fikk to blå rundt da jeg føder? Syntes det måtte være ypperlig! Om ikke før da - det sier vi jo ikke nei takk til.. En stor til deg! Fru Blå: Nytt kjøkken ja! Hvem ønsker seg vel ikke det? :klø: Det er jo så deilig å fornye litt. Kjøkkenet er alt som står igjen her før hele huset er pusset opp - så man kan vel si at det blir prikken over i'en her hos oss. Gleder oss stort! Håper bare vi greier å gjennomføre det i den tiden vi tenker - hvis ikke kan det bli litt for tett mellom fødsel og ferdigstilling av kjøkken... Linn3c: Koselig at du er innom å hopper litt! Missbumblebee: Mye kosemosing og annet falleferdig arbeid (merkelig kombinasjon det ble det der ) man kan få tid til på varme og lange sommerkvelder... Men det er nok sant som du sier - at de ikke er fullt så lange som for noen uker tilbake... Sola har jo snudd den nå... Men vi nyter det så lenge som mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #1884 Del Skrevet 17. juli 2006 Det gikk kjempegreit hos legen. Lillegutt og jeg var der omtrent to på ti, og klokka ti var det vår tur. Legen var veldig koselig, og en skikkelig ung kar. Kanskje litt å over 30... :klø: Vanskelig å anslå sånt... men han var i hvert fall ung i forhold til de andre legene på kontoret der. Greit å få hilst skikkelig på han og vært hos han ett par ganger før det er tid for 6-ukers kontroll. Den vanlige fastlegen min har nemlig permisjon et helt år - så det blir denne karen jeg skal forholde meg til framover. Ser i hvert fall ikke verst ut. Ennå det bare er 4-5 dager siden jeg var jo JM, tok han blodtrykket og fikk sjekket urin, etc. Her er tallene fra i dag: Uke: 32+1 Vekt: Ikke sjekket BT: 120/80 Hb: Ikke sjekket Urin: Hv 2+ Ødem: 1 Leie: ?/B Fl./min: 140 SF-mål: 32 Hadde litt grums i urinen som dere ser, men han syntes ikke det så noe farlig ut. De dyrker den litt for å se på utviklinga - og dersom de ser tendens til noen ulumskheter, så blir det sent videre til lab'en på sykehuset. Blodtrykket var også litt høyere enn sist, men innenfor normalen mente han. Så får stole på det. Er det noe jeg kan nada om, så er det nettopp sånt... Han spurte meg om bekkenløsningen, og da sa jeg at jeg gjerne ville ha 100% SM - og det var overhode ikke noe problem. "Det ordner vi, vet du! Det er viktig å ta vare på gravide kvinner..." Var det jeg fikk til svar... Han skulle bli pappa selv nå i juli - så han har nok kjent en del plager på kroppen hjemmefra tenker jeg... Fikk forresten også ordnet med attest om termindato til TK. Så nå kan jeg bare gjøre ferdig søknaden om fødselspenger og sende den avgårde... Lillegutt var bare sååå flink! Han var rolig og stod ved siden av stolen jeg satt i det meste av tiden. Han syntes det var litt skummelt da mamma måtte legge seg opp på benken så legen fikk målt, kjent og hørt på magen - men det gikk fort over. Han er virkelig god den gutten min! :kys_2: Nå ligger han på sofaen her og sover. Holdt på å sovne i bilen på vei hjem, men jeg greide å avverge det ved å fortelle om vannet og alle bilene vi så mens vi kjørte... Hadde håpet å få i ham noe mat før han tok formiddagsluren... Men sånn skulle det ikke bli. Han har virkelig ikke matlyst om dagen. Overhode ikke. Han ville ikke ha brød, banan, grøt eller noe... og da jeg til og med spurte om han ville ha is eller jordbær så var det bare nei... :klø: Kan være varmen som gjør det - eller rett og slett at han var helt utslitt. Nå sover han i hvert fall godt! Været er litt rart i dag. Det er varmt, men overskyet og det blåser litt. Nå nettopp kom det faktisk en liten skur med regn... Det var jo meldt DET knallværet i dag og resten av uka - så det var egentlig litt overraskende... Men det kan jo snu fort. Egentlig er det litt deilig med litt avveksling fra den stekende sola også... i hvert fall for Lillegutt... Tilbake til sykemeldinga. Et det noen av dere som vet hvordan det fungerer med sykemelding nå vikariatet går ut. Går ting helt av seg selv (tviler vel på det, gitt) eller må jeg kontakte trygdekontoret selv? Får ringe jobben og Tk å høre... men leter litt på nettet først.... Hei så lenge... .. og til alle som måtte stikke innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 17. juli 2006 #1885 Del Skrevet 17. juli 2006 Så fint at det var en grei lege du fikk! Jeg jobbet gjennom vikarbyrå når jeg ble sykemeldt. Hadde bare vikariat på noen dager i gangen, men det var ingen forskjell med sykemeldingen når vikariatet gikk ut. Eneste jeg hadde problemer med var at verken trygdekontor eller arbeidsgiver ville betale for de første 16 dagene fordi jeg ikke var lovet jobb videre. Men det er jo ikke problem for deg når du allerede er sykemeldt. Men er du usikker er det sikkert greit å snakke med de på trygdekontoret, så slipper du å gå å lure på hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. juli 2006 #1886 Del Skrevet 17. juli 2006 Så bra at kontrollen gikk fint! Ja, rart vær - skifter fort! Håper du får mange fine dager til uka og kan kooose deg i sola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. juli 2006 #1887 Del Skrevet 17. juli 2006 Hellu!! Flinke,flinke lillegutt altså! Et stjerneeksemplar! Er nok bra godt når man kan slappe av og ikke være redd for svære raseriutbrudd eller intens hyling Var jo fine tall du hadde! Håper det ikke var noe annet enn litt forurensing i urinen. Jeg syns BT ditt var alldeles normalt jeg! Åh,kan tenke meg at han er utslått av varmen ja.Jeg orker heller ikke mat når det er så varmt og klamt.Må bare pakke i han om kveldene! Var nok sikkert bare en floing dere hadde isted! Har vi også...Bare at vår varer og varer og varer værre enn duracellbatterier Men da er det fint å sole seg litt i bøkene til dere med finvær! Kos dere resten av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 17. juli 2006 #1888 Del Skrevet 17. juli 2006 Håper jeg og får så snille barn som lillegutt Han var kjempeflink som kunne sitte så stille å vente. Så bra du var fornøyd med legen og legebesøket Syns og tallene dine så fine ut. Håper det holder sei stabilt di siste ukene. Ha en superstrålende mandag, og kos deg masse med lillegutt og mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #1889 Del Skrevet 17. juli 2006 Fru Blå: En veldig allright lege var det absolutt... Tror jeg får ta noen telefoner når det gjelder det med sykemeldinga og hvem som skal ha hva og når... Man skal jammen meg holde tunga rett i munnen når det gjelder TK og papirer som skal hit og dit.... Epica: Ja, været er veldig snålt. Nå f.eks. så skinner sola igjen - og nå er det bare 10 minutter siden vi hadde nok en liten skur... Håper på masse fine dager framover i hvert fall! Skytte: Ja, Lillegutt er KONGE! Kjempeflink gutt! Men han kan nok ha sine utbrudd han også altså... Bare at de kommer heldigvis heller sjeldent. Verre blir det vel når den virkelige trassen slår til.. Det er nok varmen som gjør at han ikke vil ha noe å spise, ja... Er litt sånn jeg også om dagen - selv om jeg egentlig har lyst på ALT! "Floing"??? Tror jeg har lært et nytt uttrykk i dag... For du mener regnskuren sant? Kuli... Floing... Det skal jeg jammen meg begynne å bruke.... hihi... Liljen: Kan ikke annet enn å skryte av Lillegutt nei... Mensom jeg skrev til Skytte over - så kan han ha sine episoder han også altså... så det er sagt. Jeg også håper tallene holder seg stabile de siste ukene - men man vet jo aldri... Skal kose meg med gutta mine, jeg... Kose deg masse du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #1890 Del Skrevet 17. juli 2006 Spare på til senere: Fødepizza 9 dl hvetemel 1 pk tørrgjær 1 ts salt 3 ss olivenolje 3 dl vann (Tilsett eventuelt mer vann/mel hvis deigen er for fast/løs) La heve til dobbel størrelse. Fyll: 1 stor løk 500 gram kjøttdeig 4 hvitløksfedd 1 boks hermetiske tomater 3 ss tomatpure 1 ts malt muskat 1 ts salt ½ ts chilipulver ½ ts pepper ½ ts oregano ½ ts basilikum 2 dl vann ost Brun kjøttdeigen og hakket løk i smør eller olje. Ha i hakket hvitløk mot slutten. Hell over resten av ingrediensene (bortsett fra osten), og la småkoke i noen minutter. Bre over pizzen, og fordel revet ost på toppen Stekes i midten av ovnen på 225 grader i cirka 20 minutter, eller til osten er smeltet og gyllen. (Hentet her på KG!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. juli 2006 #1891 Del Skrevet 17. juli 2006 Mmmm... pizza Men hvorfor heter den "fødepizza"? Setter den igang fødselen eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. juli 2006 #1892 Del Skrevet 17. juli 2006 Hopper litt for 32 uker! Fødepizza er veldig godt synes jeg - hvitløkselsker som jeg er! Og om den setter i gang noe er jo det bare et pluss! Flott at legekontrollen gikk bra! Og lillegutt høres veldig flink ut må jeg si! Kos dere videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. juli 2006 #1893 Del Skrevet 17. juli 2006 32 uker ja, tiden flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 18. juli 2006 #1894 Del Skrevet 18. juli 2006 GRATTIS MED 32 UKER!!! Så godt å lese om en fabelaktig kontroll og en enda bedre lege ... Sånn er min også. Hun mener at vi er gravide så sjelden at da er det virkelig viktig å passe på kropp og helse. Fint det...her er jeg høygravid (i dag ) og flytter og sjauer møbler som bare det Derav mangel på nettverk til å logge på... Når det gjelder sykmelding og endt vikariat så har jo jeg vært igjennom det samme (men med en Oslo skole i Oslo Kommune). Leverte sykmelding på skolen da jeg jobbet der. Etter det så sendte jeg den slippen skolen skulle ha til TK i stedet. Dersom du lurer på hva og hvordan du skal fylle den ut så ringer du TK og fyller den ut sammen med dem på tråden. Været i går var kjempe merkelig! Plutselig åpnet himmelen seg for så å lukkes igjen rett etter. Synes det var sånn typisk oppbygging til tordenvær... Ha en super dag! Voff og jeg skal på istreff med en rekke kg jenter i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. juli 2006 #1895 Del Skrevet 18. juli 2006 Spor fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cymbidium Skrevet 18. juli 2006 #1896 Del Skrevet 18. juli 2006 Nå har jeg surra litt rundt i dagboka di. Måtte lese de første sidene på nytt, jammen var det spennende fram mot at du testa positivt! Egentlig kom jeg innom fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor du heter Cr@sh Har det med datakrasj å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #1897 Del Skrevet 18. juli 2006 Ephemera: Aner virkelig ikke hvorfor den heter fødepizza - men kanskje det ligger noe i navnet... Høres godt ut i hvert fall... La Traviata: Hvitløk er toppers i pizza, ja... Høres virkelig ut som den er noe for mine smaksløker... Grooo: Hvor blir tida av? :klø: Den flyr vel fort for deg også tenker jeg... går jo ikke akkurat noe tregere når barna har kommet på utsiden... Murmelmy: Ja, det er sant som legene sier... Vi er jo ikke akkurat gravide så veldige lenge sånn på livsbasis... Og det aller aller viktigste da bør absolutt være helsa... Takk for innspill om SM og TK... Må få ringt dem en dag... Været ja... Utrolig så rart det var i går. Ser litt mer lovende ut i dag - gjett om vi skal kose oss i dag... iss: Koselig at du ser innom meg... Cymbidium: :klø: Aner virkelig ikke hvordan jeg skal forklare Cr@sh-navnet. Det ble til i hu og hast da jeg registrerte meg her på KG for langt over 4 år siden.... Husker at jeg tok utgangspunkt i noen bokstaver fra navnet mitt... det er det! Heldigvis har jeg ikke opplevd så mye datakrasj etter at jeg tok i bruk nicket... Egentlig er det ganske teit... Navnet altså... Men i hvert fall unikt. Ditt er jo vakkert! Det kan man ikke akkurat si om mitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. juli 2006 #1898 Del Skrevet 18. juli 2006 Cr@sh er et kult nick! Regner med tiden går fortere når barna er ute ja! Nå går jeg bare å venter på lille prinsessa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #1899 Del Skrevet 18. juli 2006 I dag ser vært betraktlig mer lovende ut enn i går. Lillegutt var oppe kvart over syv i dag... og sov i sin egen seng helt til da. Det er supert. Det betyr at jeg faktisk har hatt en ganske allright natt. Men jeg merker at jeg ikke sover like tungt og like lenge som ellers. Må liksom opp ca hver 3-4 time for å tisse Men sovner heldigvis greit etter det igjen. I natt lagde bekkenet mitt en skikkelig knekke-lyd da jeg stod opp fra senga - begge gangene faktisk. En vemmelig lyd... I morges har vi kost oss med sommermorgen, frokost og hverandre... Deilig å slappe av sammen om morgenen. Etter hvert skal vi nok ut å gå tur tenker jeg... Ellers kommer broren min på grilling i ettermiddag. Det blir koselig... Ser lovende ut med grillvær i hvert fall.... Nå skal jeg og Lillegutt kose oss mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #1900 Del Skrevet 18. juli 2006 Cr@sh er et kult nick! Regner med tiden går fortere når barna er ute ja! Nå går jeg bare å venter på lille prinsessa! ← Skjønner at du venter og venter... Og tro meg, det går superfort når de kommer utenfor magen Før man vet ordet av det er de 2 år! Du har masse å glede deg til! Koselig at du syntes nicket er allright da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå