Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Heisan Cr@sh! :)

Så bra det ble en velykket Sverigetur på dere.

Det var nok kjempe kjekkt for gutten din å se alle sirkusdyrene.

Lykke til hos legen på mandag! Det er bra du tar vare på deg selv og sier fra når det er nok.

God helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linn3c: God helg til deg også... :mrgreen:

Liljen: :Nikke: Lillegutt er en herlig liten kar... :hjerter: Når det gjelder kjøkken, så skal vi ha Ikeakjøkken. Men har bestilt benkeplater og hvitevarer fra andre leverandører. Da blir det etter min mening, straks litt mer eksklusivt... ;) Blir spennende å følge kjøkkenutvikla hos deg... Vi skal jo tross alt ikke begynne rivinga riktig ennå... :Hehe:

Missbumblebee: Sirkusdyr var moro for både små og store. Men må nok være rart for Lillegutt å se sånne dyr vi bare ser på TV i virkeligheten. Han var i hvert fall tydelig opptatt av dem... Sverigetur er godt en gang i blant, ja... Greit å fylle opp litt her og der. Ikke alt er like billig over grensa, men det er andre ting å prøve... Blir det vanlige vi handler, som karbonadedeig og kylling... Harry! Harry! :sjarmor:

Fru Blå: Sverigetur, sirkusdyr... Kan det bli mer action? :ler: Neida... det er moro med litt som skjer... Stas for store og små å se elefanter da! :sjenert: Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en skikkelig god dag egentlig.

Jeg sov helt til halv ti i dag.. Mannen og Lillegutt var oppe en times tid før meg... Hører de koser seg sammen nede, leker med biler og har det gøy... Det varmer i hjertet mitt... :hjerter_rundt: Gutta mine! :hjerter:

Vi begynte dagen med å vaske huset. Fikk støvsugd hele kåken - jeg tok annen etasje og ganger, mens mannen tok resten. Han har skjønt at det ikke er så enkelt for meg lenger... snille kjæresten min! Han har dessuten vasket badet og vasket over alle gulver med grønnsåpevann! Ikke verst! :klappe:

Da det ble litt utpå formiddagen, pakket vi vogna med teppe, håndkle, bøtte, spade og noe å drikke... og gikk en tur ned på stranda. Kjempedeilig... Blåste litt, men var veldig varmt og godt for det. Lillegutt og mannen lekte i sanda, mens jeg koste meg på teppet. Vi var ikke mer enn en times tid før vi ruslet hjem igjen - men koselig var det. Lillegutt sovnet i vogna på vei hjem - tar jammen på denne varmen (men skal ikke klage, nei...)

Da vi kom hjem, tok broren min en liten tur innom... Koselig som vanlig. Han skulle på fest i kveld, så det ble ikke til at han spiste med oss. Men vi avtalte at han skulle komme en tur på grilling til tirsdag - det blir koselig. Han jobber så mye for tida, så det er ikke så lett å få til å treffes... og det er synd. Vi har det så koselig sammen - og han er jo verdens beste onkel for Lillegutt!

Mannen grillet kobra til oss i seks-tiden. For de som lurer; så er kobra en filet av svin som ser ut som en lang kobra og som er marinert. Kjempedigg å grille... Smakte supert - men jeg hadde ikke plass til så mye...

Tenkte på det i stad... Jeg har bare spist frokost og middag i dag. Ellers har det bare vært is og kjeks og snop... :roll: Ikke rart at kiloene begynner å snike seg på... :sjenert:

Ellers har vi sett film ikveld. Og jeg har sett HELE! :klappe:

Ikke så rart kanskje - for vi har sett "Bridget Jones - På randen"... :ler: Og jeg bare "elsker" Bridget Jones-filmene... :ler2:

Ellers må jeg si det var godt å lese at ting står bra til hos IdaC. Var veldig bekymret der en stund... men kjempeflott om pinsessa som viste seg å være en prins ( :legrine: ) holder seg i magen noen uker til... Tenker på deg, IdaC-vennen! :kose:

Nå skal jeg kose meg mer med mannen... og snart senga... :Gjesp:

Søndag i morgen... En ny dag med sol og sommervær. Får vi håpe... :briller2:

Takk for hilsner, jenter! Dere fortjener alle hver deres :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cr@sh!

Bare innom for å sjekke hvordan det går med deg! 31 uker!! OI! Nå beynner det å nærme seg! :) Får håpe at du ikke går så mye over tiden denne gangen da. Det var kanskje de som var hensikten med akupunkturen? Å unngå overtid, mener jeg.

Lille Binke-jenta er snart 12 uker, det går så innmari fort! (Samtidig som jeg synes det er leeeenge siden hun ble født også. Rart det der.)

Ha en fortsatt fin helg!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binke :vinke: Så koselig at du stikker innom!

Ja, tenkt 31 uker... :hoppe: Og snart 32! Det går veldig fort framover nå.... Håper jeg slipper så mye overtid denne gangen, ja... Må virkelig få sjekket litt mer ang. den akupunkturen...

Tenk at jenta di snart er 12 uker! :overrasket: Er det virkelig så lenge siden??? :klø: Hun er jo nesten skoleklar før jeg skal føde... :ler:

Håper dere har det godt, og koser dere i varmen! :briller2:

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snart 32 uker :hoppe: tiden går fort ja. :)

Hørtes ut som dere har hatt en fantastisk dag i dag og. Det er jo herlig. En må nyte godværet mens en kan. Er ikke mangen månedene til det er is og snø ute og vi fyrer i peisen. :)

Når begynner dere på kjøkkenet?? Hørtes veldig bra ut med løsningen dere har funnet :) hvilken farge vil du ha skap og skuffer ??

Vi har kanskje begynnt litt tidlig på kjøkkenet, men vi har så utrolig mye å gjøre. Skal skifte 3 vindu, 6 innerdører 1 ytterdør, fikse tak og vegger der og i gangen, så puh.... :overrasket: det skal bli greit når det er ferdig ja. Har hybelkjøkken i kjelleren da, så det er ingen krise. :)

Kos deg utrolig supermasse med mannen og lillegutt i godværet i dag.

megastor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker, ja :overrasket:. Må si tida flyr her inne hos deg!!! Pass på så du ikke tar meg igjen, nå :fy_fy:.

Ble så varm inni meg når jeg leser om flinke mannen og og hvor godt han leker med sønnen sin. Det er jammen ikke noen selvfølge at hverken mor eller far er flinke med barna sine. Har sett mange eksempler på det der ute :roll:. Noen ganger har jeg enten lyst til å filleriste ungen eller foreldrene...eller alle sammen :ler:

Håper dere koser dere masse i dag og at været tar seg opp. I oslo er det sånn semi-sol og 17 grader, men jeg liker jo best full-sol :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljen: Ja, du sier noe... Det er jammen ikke sååå lenge til det er jul... :ler2: Vi skal begynne å rive ned kjøkkenet rundt den 10. august - og i løpet av den kommende uken blir alt som skal til levert. Vi har valgt Ståt/Hvit fra Ikea. Sikkert et av de mest solgte kjøkkenet deres, men vi har bare forelsket oss sånn i det... :hjerte: I den grad det går an å forelske seg i et kjøkken... ;) Ser ut som dere har litt mer å gjøre enn oss. Vi skal riktignok rive ned alle vegger for å flytte strømuttak ++ og sette opp nye plater igjen... Det er jo faktisk det som blir den verste jobben... Men skal bli sååå bra å se resultatet. :sjarmor:

Murmelmy: Så koselig å se deg... Er du hjemme igjen altså? Eller bare innom en tur? Det er sant det du sier om at det ikke er noen selvfølge at foreldre fungerer bra sammen med barna sine eller omvendt... Mye rart rundt omkring - det skal være helt sikkert og visst... Jeg blir jo rent sånn :hjerter: .. når jeg kan stå på sidelinja å kikke eller lytte... ;) Her hos oss er det knallvær i dag. :briller2: Skikkelig skyfri himmel og vaaaarm allerede. Vi skal nok en tur ned på stranda i dag også.... må jo nyte det mens vi kan. Kos deg du også! :klem:

------------------------------------------------------------------------------------

Fikk sove helt til halv ti i dag.... :Gjesp: Deilig...

Gutta hadde stekt ferskt brød til jeg stod opp - og nå har vi akkurat kost oss med frokost.

Som jeg skrev over til Murmel, så er det skikkelig knallvær her i dag! Skyfri himmel og allerede kjempevarmt. Sånt liker vi... :sjarmor:

Blir nok en tur på stranda i dag også... eller en tur ned i "sentrum", der det skjer litt av hvert om dagen... Vi får se hva som passer oss best.

Har sovet ganske godt i dag. Til tross for at Lillegutt kom over til oss veldig tidlig i natt. Han var skikkelig varm og hadde trolig feber akkurat da... men var helt fin igjen i morges. Det er sikkert varmen som har gjort det...

Noen som vet hvordan man kan se om man lekker fostervann? :klø:

De to siste dagene, når jeg har tisset om morgenen og er på vei i dusjen... så har det kommet noe. Blir litt detaljert det her, men det tåler dere vel... Når jeg har vært på do og tørket meg, så hender det altså at det kommer noe rennene etterpå - og det kan da ikke være urin? Det er faktisk såpass mye at det renner en stripe nedover låret. Gjorde i hvert fall det i dag. Jeg tok papir og tørket det vekk - og det luktet ikke urin.. :klø: Om det skulle være en liten mini-lekkasje av fostervann - er det i så fall farlig? Jeg tar det uansett opp med legen i morgen....

Nå skal jeg kose meg med gutta mine.... Tar runden i kveld...

Kos dere i sommervarmen alle dere som er så heldige å ha sånn knallvær som vi har her! :briller2:

Ojoj.... Glemte nesten å :hoppe: litt for 32 uker i dag!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! Tusen takk for hilsninger i dagboken min og at du tenker på oss :klem: Får satse på at den lille luringen min holder seg inne litt til.

Det med fostervann: det er veldig vanskelig å si. Jeg og hadde det sånn som deg i noen dager, og jeg trodde det var vanlig utfold, men nå mener jo legene at det mest sannsynlig er fostervann. En liten lekkasje gjør nok ingenting, men det er sikkert lurt å følge med. Som dem sa til meg, så lenge det kommer litt og litt, så er det ikke farlig siden det produseres nytt hele tiden, men hvis vi merker at det kommer mye på en gang, da må vi ringe føden.

Syns ikke dette er lett, er jo ikke godt å vite hva som er hva, og hva som er normalt og unormalt :forvirret: Godt vi ikke skal gjøre dette altfor mange ganger :ler:

Ha en fin søndag med gutta dine :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Nå har jeg sola meg og vært med på stranda her i boka di :sjarmor:

Måtte bare det siden vi har hoppet glatt over til oktobervær her nord.... :tristbla:

Men skal ikke klage for egentlig bryr jeg meg ikke såå mye om været for verandaen vår er ikke ferdig enda :ler:

Er fint å være her inne og lese om dagene deres,koser meg med det og gleder meg til å få oppleve noe av det samme!

Håper sambo blir en sånn flink pappa......

Jeg har også hatt det sånn noen ganger at jeg plutselig har lekket ett eller annet.Spurte JM om dette og hun mente det sikkert var vannaktig utflod siden jeg hele tiden har hatt rikelig fostervann og det ikke var urin...Merkelig denne kroppen vår gitt...

Oi,GRATTIS MED 32 UKER!!!!!!!!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IdaC: Godt å vite at alt er bra med dere og den lille gutten dere forblir i magen en stund til... :klem: Tenkte jeg måtte nevne det med lekkasjen til legen når jeg skal dit i morgen... Men da jeg var hso JM på torsdag, sa hun at det virket som om jeg hadde mye fostervann. Så sikkert ikke noen umiddelbar fare i hvert fall... Men uansett greit å nevne det og høre hva legen sier. Håper du har hatt en deilig og avslappende dag i dag, vennen. Pass godt på deg selv og den lille i magen nå da! :kyss:

Skytte: Huff... ja dere er ikke akkurat heldige med sommerværet om dagen... :troest: Ikke stort annet jeg kan gjøre for å bringe sola frem enn å rope på den... "SOOOOOOL!!!! Kom fram og vis ditt smukke ansikt for vår kjære Skytte!!!!! :ler: Koselig at jeg kan bidra til litt sommerstemning her i boka da... :briller2: Ang. lekkasje - så er det som du sier, mye rart som skjer med kroppene våre. Tror ikke det er noen fare - men kanskje greit å nevne sånt for legen uansett... Tror nok Skytte-mannen blir en god pappa... de aller aller fleste blir jo det... Det er kanskje bare noen som er litt ekstra gode... Og sånn er jo våre mannfolk, sant? :sjarmor: Du har i hvert fall masse masse å glede deg til, det skal du vite! Og nå er det jammen ikke lenge igjen heller! :hoppe:

-----------------------------------------------------------------------------------------

Må legge inn link til uke 32, som vanlig:

Fra 32 uker til 32 uker og 6 dager av svangerskapet!

Strandturen vår var kjempedeilig i dag.... :briller2: Vi gikk opp og ned... og på vei hjem kjente jeg bekkenet skikkelig godt. Sikkert fordi jeg da hadde gått ned til stranda og så sittet der nede på rumpa over en lengre periode og så begynt på veien hjem igjen. Heldigvis er mannen forståelsesfull og tar ting i det tempo som passer meg... :kys_2:

Blåste litt på stranda i dag også - men det var varmt og deilig. Mannen og Lillegutt brukte nesten all tiden der nede på å lage sandslott og voldgrav med vann. Veldig stas.... Lillegutt er litt skeptisk til vannet ennå - men i dag fikk i hvert fall mannen lurt ham uti til knærne og vel så det... Var en del bølger pga vinden, så det kan være derfor han syntes det er litt skummelt... Nydelige gutten min.

Han sovnet i vogna på vei hjem, Lillegutt og sov vel en times tid etter at vi var tilbake... Nå er han skikkelig sigen igjen - og sitter ved siden av meg her i sofaen. Han har tatt en pause i legobygginga... :hjerter: Kosegutten min! Snart er det Barne-TV... og da tror jeg vi skal spise is! :sikle:

Vi spiste deilig grillet kyllingfilet i stad - med salat, potetsalat og ferske baguetter til. Et deilig sommermåltid... :Nikke:

I kveld skal mannen ut og male igjen... Jeg skal se om jeg orker å bistå litt for en gang skyld. Kanskje jeg prøver meg på døra og porten på garasjen... Men må nesten se an litt... Noen kvelder er jeg så sliten at det bare er å trekke inn årene og innta en cowboy på sofaen... :ler2:

Nå skal jeg kose meg med Lillegutt, mannen og Barne-TV! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

GRATTIS MED 32 UKER :hoppe::hoppe:

Det med fostervannlekkasje... Jeg trodde også jeg hadde det en periode, men fant ut at det bare var vannaktig, tynn utflod. Men du kan jo nevne det da du skal til legen ;)

Ønsker deg en fin kveld sammen med mannen og lillegutt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LinKri: Ja, det kan godt være utflod her også... syntes bare det er så snålt at det kommer så mye på en gang sånn plutselig... Eller mye og mye... det føles nok bare mye ut. Nevner det i hvert fall for legen... Takk for gratulasjon for 32 uker også forresten... :sjarmor: Tenk, nå blir DU snart mamma! :hoppe: Kjempespennende!

--------------------------------------------------------------------------------------

Mannen er ute og maler...

Han syntes at jeg skulle kose meg inne og ikke stresse ut for å hjelpe han. Søte mannen min... :kys_2:

I morgen må jeg og Lillegutt relativt tidlig opp... Sånn i 7-halv-åtte-tiden tenker jeg. Skal være hos legen kl. ti, og det er jo greit å ha litt tid på morran... ikke bare forte seg å spise ++ Lillegutt og jeg koser oss fælt vi... :sjarmor:

Håper det går bra å ha han med til legen. Han er jo stort sett en snill og grei gutt, men det er rart med den tålmodigheten som tar slutt etter hvert... Håper bare ikke det er store forsinkelser... Men går nok bra uansett... :Nikke:

Blir rart for mannen som skal tilbake på jobb igjen i morgen, etter to ukers ferie. Og litt ekstra kjedelig er det jo å skulle begynne å jobbe igjen når det er meldt det knallværet hele uka! Heldigvis er jo sommerkveldene lange da! :briller2: Man kan jammen få utrettet mye på kveldstid om sommeren. Det er nesten som man får litt ekstra energi og spirit! :)

Er det no' på TV i kveld, tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Lykke til hos legen i morra :)

Noe på TV i kveld? Hva er TV?? :klø: Parabolen vår funker ikke sjø, vært klikk i flere uker nå :sur: Og jeg som egentlig er TV-slave.....

Ha en god natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinKri: Kjiper'n med parabol som ikke funker... :sur: Men, men... som regel har vi jo egentlig annet å gjøre enn å se TV ... ;) Men det er deilig å sette seg ned foran skjermen om kvelden og ikke tenke på noe... :ler2:

-------------------------------------------------------------------------------

Lillegutt var supertidlig oppe idag. Kvart på seks allerede! :Gjesp:

Det var nok uvant for ham at Pappa'n skal skulle på jobben... Jeg stod opp da mannen gikk, og da hadde allerede Lillegutt vært nede med han i ca tre kvarter. Da mannen dro, fant vi barne-tv på skjermen og la oss på sofaen. Han kikket på tegnefilmer og jeg sovnet litt til.... ;)

Nå har vi spist frokost...

Vi må reise senest om tre kvarter for å rekke legen klokka ti. Det går sikkert greit. Har satt på en maskin med hånklær, så jeg håper å få hengt opp de før vi reiser. Det innebærer at jeg også med brette sammen det tøyet som allerede henger på stativet... :ler: Men ikke akkurat et stort problem... :ler2:

:husarbeid:

Det kommer rapport fra legen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha en fin tur til legen. Håper lillegutt er flink og oppfører seg!

(Legen min er forøvrig flink til å prioritere folk med barn framover i køen, så barna ikke blir utålmodige. Jeg venter heller litt ekstra enn å sitte hos legen og hør barnehyl fra venterommet! :) Det er som regel noe de fleste synes er greit. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som du har hatt en fantastisk helg med mann og barn :) Det fortjente du. :Nikke: Og :hoppe: for fint vær resten av uka. :briller2:

Lykke til hos legen. Må nok innom her senere for å se hvordan det gikk :)

Ha en superstrålende dag.

stor :klem:

Og du :hoppe::hoppe: for 32 uker :hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å si hei! :vinke: Høres ut som om dere har hatt noen deilige sommerdager.

:hoppe: for 32 uker! Det betyr at jeg har cirka 8 uker på meg hvis du skal få rett med antagelsene dine! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig dere er som får nytt kjøkken! Til neste sommer blir det vår tur tenker jeg, for det står øverst på prioriteringslisten. Jeg har også lyst på et lyst Ikeakjøkken.

Håper det gikk greit hos legen i dag!

Ha en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...