IdaC Skrevet 20. juni 2006 #1701 Del Skrevet 20. juni 2006 4 år ja, ikke rart jeg ikke husker deg da Vi giftet oss i fjor, så det blir 1.bryllupsdagen vår i år. Syns året har gått veeeldig fort, rart å tenke på at vi stresset skikkelig i disse dager for et år siden. Selv om dagen var helt topp, så er jeg glad den er over, for Gud så mye styr og stress for en eneste dag! Godt det er flere som ikke spiser ordentlige middager for tiden Vi har heller ikke vært spes flinke siden vi kom tilbake fra ferien, og det er jo en uke siden...men men, så lenge vi får mat i oss går det vel greit. Jo vi hadde laks på fredag, og det er vel den eneste ordentlige middagen på ei uke :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 20. juni 2006 #1702 Del Skrevet 20. juni 2006 Fyra år Cr@sh... det går fort. Mannen och jag har också 4 års bröllopsdag i år... det låter så mycket och ändå så lite på samma gång. Sanslöst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #1703 Del Skrevet 20. juni 2006 Epica: Mange gode middagsforslag der ja.. Men vet du hva det ble? Jegergryte med viltskav og ris og salat. Smakte utmerket... Skytte: Takk for mageskryt! Tida går uhyre fort... tenk så kort tid du har igjen som gravid.. snart er du mamma! ... og ikke lenge etter er det min tur! Epona: Takk for og for at du stikker innom... Furstina: Jordbær er skikkelig snop... Ble ikke at jeg kjøpte noen i dag... men kanskje i morgen.. Må nok snakke med trygdekontoret ja... men samtidig så tror jeg det fungerer på omtrent samme måte her i Norge... Sensommerbruden var inne på noe der... Sjekke... sjekke... IdaC: Ja, tenk at det har gått fire år siden bryllupet vårt... Hvor har de årene blitt av? :klø: Mente å huske at du var nygift ja.... Den første bryllupsdagen er jo ekstra stas da... Må ikke la en slik anledning til å kose seg litt ekstra gå fra seg... Middager ja... Ble i hvert fall skikkelig mat her i dag da... så får vi se hvor fantasifull jeg er i morgen... Furstina: 4 år har gått veldig fort ja... Det er sant som du sier... Fire år høres både lenge og kort ut.. Det kommer liksom litt an på hvem man snakker med... Dere har 4 års bryllupsdag dere også ja? 2002 var et deilig år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #1704 Del Skrevet 20. juni 2006 Ble jegergryte med viltskav, ris og salat til middag i dag... Smakte faktisk veldig godt. Men jeg blir jo som vanlig fort mett, jeg... og nå er jeg like sulten igjen... Nå er Lillegutt i seng og jeg og mannen har inntatt horisontalen på sofaen. Jeg er skikkelig sigen i dag.. så jeg tror ikke akkurat kvelden blir så veldig gammel... I kveld er det jo England - Sverige på fotballfronten.. så noe godt selskap får jeg nok ikke uansett... (Kan jo ikke annet enn å le av det hele, kan jeg vel? - Neida.. er ikke så ille her i huset altså.. så jeg skal ikke klage...) I morgen er det FRI! Det skal bli deilig... Skal til frisøren da.. og det er jammen på tide... Skal bli bra med en klipp. Lenge siden sist, ja... Tenkte jeg skulle gå innom kjøpesenteret mens jeg er i byen og bytte noe av tøyet Lillegutt fikk til bursdagen. Fikk to trøyer som var i en litt liten størrelse + en joggedress som ikke passer helt til vårt bruk. Den var veldig fin - men genseren har hette, og da er den lite anvennelig. Vi sender nemlig ikke Lillegutt i barnehagen i tøy som har hette... syntes det er litt skummelt... (Jada.. hønemor! ) En liten runde nå... Takk for MANGE koselige hilsner, jenter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 20. juni 2006 #1705 Del Skrevet 20. juni 2006 Heia vennen! Fotball her også i dag... Jeg klager ikke ennå, men når Tour de France er godt i gang også, da tror jeg nok at jeg begynner å få litt nok av sport på tv.... Håper du får en finfin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 21. juni 2006 #1706 Del Skrevet 21. juni 2006 Morn snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 21. juni 2006 #1707 Del Skrevet 21. juni 2006 Ville bare innom og si hei og tusen takk for oppmuntrende hilsener i dagboka mi den siste tiden! Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #1708 Del Skrevet 21. juni 2006 Missbumblebee: Sport på TV ja... kan virkelig bli litt mye innimellom. Tour de France er bedre enn fotball syntes jeg... Det er ganske spennende til tider og det hender at jeg følger med litt selv også... Men hvis været blir bra - så frister det mye heller å gå ut, ja! IdaC: Hellu på du!!! Så tidlig oppe da? Rognebær: Må jo innom boka di nå... det er jo uhyre spennende å følge med på dere fødeklare tuppelurer.. Ikke no' action i natt heller altså? ................................................................................................. Lillegutt og jeg sov helt til halv åtte i dag. Og i natt sov han faktisk i sin egen seng! Vi hadde bestemt oss på forhånd for at han ikke skulle sove i vår seng i natt.. og sånn ble det. Måtte riktignok høre på litt gråting i noen få minutter midt på natta... men det får man bære over med... Blir sikkert enda enklere å si nei i natt I morges spiste vi havregrynsgrøt til frokost. Jeg spiste bare bittelitt - og det kjente jeg nå. Ble helt svimmel og kvalm og sånn "hol" i magen... Så nå har jeg stekt ciabatta og spiser det med Norvegia på... Huff... Lillegutt ville ikke at mamma'n skulle gå i barnehagen i dag. Det gjør vondt i mamma-hjertet når han er sånn - men det er heldigvis ikke så ofte. Og som disse tantene sier - det er jo over før jeg egentlig har gått da... og det er godt å vite... Han er i hvert fall alltid blid som en sol når jeg henter ham på ettermiddagen. Planer for dagen: - Vaske håndklær (maskinen står på nå) - Rydde litt oppe - Frisøren kl 13.00 - Innom Plantasjen for å kjøpe lusedreper (rosene våre er attakerad) - Bytte noe tøy Lillegutt fikk til bursdagen - Slappe av Må ta en liten runde før jeg setter igang å rydde da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. juni 2006 #1709 Del Skrevet 21. juni 2006 Hva skal du gjøre med håret idag, klippe det? Kose deg ut på tur, og kose deg med avslapning etterpå! Bra at dere venner han til å sove i egen seng nå ja.. Tenk når den lille kommer, da blir det kaos med 4 i senga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #1710 Del Skrevet 21. juni 2006 Epica: Blir klippings ja! Har vurdert striping også... men tenkte å la håret hvile litt fra det nå. Sola tar det jo litt nå i somker uansett. Lillegutt sover stort sett i sin egen seng. Men så har vi perioder - som denne - hvor han er såååå kontaktsøkende og gjerne skulle sovet oppå oss hele tiden. Men da må man bare være streng og stå på sitt... så går det over igjen veldig fort. Og godt er det. Søvnkvaliteten reduseres betraktlig med han i bingen. I hvert fall nå som magen begynner å bli såpass stor og det er vanskeligere å snu seg, etc om natta... Leste inne hos deg at du skulle til venninna di som er gravid i dag... Koselig da... Er hun like langt som deg? Koselig med en venninne i samme situasjon - ikke no' problem å finne noe å prate om da, nei.. til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. juni 2006 #1711 Del Skrevet 21. juni 2006 Nei, hun har termin 2 mnd etter meg. Er koselig, jeg føler meg sikkelig inni "gamet" siden hun spør meg om masse, siden jeg er komt "mye" lenger Er så godt å ha noen å prate med om graviditeten! Hun er den eneste som forstår egentlig, hun og søstra mi.. Andre venninner er ikke fullt så inni det, og forstår jo det Var du også i 7.himmel etter UL? Jeg ser på UL bildene hele tiden... Er helt betatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. juni 2006 #1712 Del Skrevet 21. juni 2006 Ny UL imorgen?? Håper jeg får se bilde... 3d ul? Skulle ønske vi hadde det her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 21. juni 2006 #1713 Del Skrevet 21. juni 2006 HÆ??? Skal du på 3d UL i morgen :klø:? I såfall hadde jeg ikke fått det med meg... Du, et spørsmål til en erfaren småbarnsmor. Jeg har vasket alle miniatyrklærne med vanlig Omo og Omo Colour. Er det feil av meg? Tenkte det var greit, men dersom han skulle reagere så går vi over til Sensitive eller Neutral eller noe i den duren... Trenger råd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 21. juni 2006 #1714 Del Skrevet 21. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #1715 Del Skrevet 21. juni 2006 Epica: Deilig å ha en annen gravid venninne å prate med ja! Så moro at det er du som ligger foran da... Dere koser dere sikkert masse sammen kan jeg tenke meg... Ny UL i morgen ja... Blir spennende å få kikke litt på mageboeren igjen ja. Det er ikke 3D-UL da.. det tror jeg ikke denne legen har... Men har hun - så får jeg sikkert en kikk der også... Murmelmy: Erfaren småbarnsmor... Jo.. takk! Du... jeg har aldri vasket tøy med noe annet enn Omo color/ultra jeg heller. Og Lillegutt har aldri reagert noe. Om det skulle oppstå eksem etc på den lille når han kommer - så er det jo evt. bare å bytte merke som du sier. Det eneste jeg er litt striks på å bruke, er skyllemiddel. Vi bruker kun Comfort - har veldig god erfaring med det merket. Men så er vi jo så forskjellige da... Hvem vet.. kanskje jeg må gå vekk fra Omo / Comfort når den nye babyen kommer... :klø: Fru Biscuit: Koselig at du stikker innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #1716 Del Skrevet 21. juni 2006 Ja, i morgen er det altså UL igjen! Gleder meg veldig til en liten snik-kikk! Håper alt ser bra ut denne gangen også... Skal dit først og fremst for å sjekke størrelsen på babyen. Lillegutt var relativt stor da han kom til (4100g) - men da riktignok 15 dager over UL-termin... Legen ønsket å se om det er store avvik sånn vekstmessig. I så fall kan det hende jeg ligger i faresonen når det gjelder sukkerintoleranse i svangerskapet eller lignende. Håper at dette ikke er tilfelle... Jeg ville jo tro at jeg ville ha lagt på meg mye mer da... men det er kanskje ikke sånn det fungerer... :klø: Vi får vente og se til i morgen. Gruer meg ikke eller noe.. men det er jo alltid litt skrekkblandet fryd med UL... Det er ikke 3D-UL der så vidt jeg vet... Hvis det skulle være det - så skal jeg jammen meg spørre om en liten titt der også... De siste dagene har jeg plutselig blitt usikker på om det virkelig er en gutt der inne... Aner ikke hvorfor? :klø: Vi så det ganske så tydelig vi også - selv med våre "utrente" øyne på den ordinære UL'n - så det ville vært rart... men jordmødre kan jo gjøre feil de også... Hihi... Det hadde gjort seg... Og ut kom en jente, liksom... Vi tar uansett i mot det vi får med åpne armer, vi! Har spist is i dag også, jeg... Sørlandsis er toppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 21. juni 2006 #1717 Del Skrevet 21. juni 2006 Var ett par siden å lese gjennom nå ja, men nå er jeg oppdatert Lykke til på UL i mårra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #1718 Del Skrevet 21. juni 2006 iss: Koselig å se deg... Lykke til med testing i morgen! ................................................................................................... Ble påvirket av tråden til Epica på gravid-forumet; så nå har jeg bestilt tre smokker med navn på til Lillegutt HERFRA. Kjempekjekt å ha i barnehagen da! Nå er det køya! Goood natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 22. juni 2006 #1719 Del Skrevet 22. juni 2006 Er det i dag du skal på UL??? Og de smokkene er geniale spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2006 #1720 Del Skrevet 22. juni 2006 Håper alt går kjempefint på UL idag! Skulle gjerne bestillt sånne smokker med en gang jeg, men det bør vel vente til navnet på knøttet er klart, kanskje? (Greit å vite hviket kjønn også, tenker jeg!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå