Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Så koselig å lese om helgen deres. og i dag har du virkelig vært aktiv på kg!

Skrev i miis dagbok at det er så skjønt å lese om livet som mamma. Kan ikke si at jeg får skrekken av småbarn når jeg er her inne heller :hjerter:. Blir jo helt mo i knærne. Trodde aldri jeg skulle bli så klar for å faktisk bli mamma...

Også bursdag da. De er utrolig søte de småtassene. Verdens lykkeligste og så takknemlige for all oppmerksomhet. Kan ejeg låne eldstemann så han kan sove litt på magen min også???

Kos deg i kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh... det er så koselig med hilsner i boka mi! :sjarmor:

iss: Jeg tror også det må være flott å ha bursdag i september! :Nikke: Det skal jeg i hvert fall sørge for når det gjelder den lille tassen i magen.. :ler:

Murmelmy: :sjenert: Har visst blitt litt tid på KG i dag, ja... ;)

Koselig å høre at du ikke får helt skrekken av å lese om mammalivet... :mrgreen: Verken når det gjelder spedbarn eller de litt større... Det er helt toppers å være mamma egentlig. Du har så vanvittig masse å glede deg til! :Nikke:

Kan vel til nøds låne bort Lillegutt for litt soving på magen... :sjenert: Men bare litt... :ler2:

......................................................................................................

Nå får jeg vel takke for meg for i dag... Som Murmelmy har påpekt... Det har blitt mye tid på KG i dag, gitt! :sjenert:

Nå blir det kvalitetstid med mannen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cr@sh! :klem:

takk for hilsen i dagboka mi! Koselig at du er innom og sjekker, selv om jeg har vært ganske så fraværende den siste tiden...

Nå er du allerede i uke 27!! Håper det går bra med deg og den lille. Magen begynner vel virkelig å øke på nå, tenker jeg. ;)

Binke-jenta bli 7 uker i morgen. Hun har blitt så stor!! Målte henne her hjemme i går, hun er ca 61-62 cm. Men det er kanskje ikke så rart, sånn appetitt som hun har.

Ønsker deg mange fine sommerdager framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen! Nå er jeg hjemme igjen, og det er mange sider å oppdatere seg på hos dere alle. Men nå er jeg oppdatert hos deg i hvertfall :)

Det høres ut som du har hatt noen fine dager med guttene dine mens jeg har vært borte. Kjærestetid er viktig å få til, vi er veldig obs på det, har alltid vært det, og det er så deilig.

Håper du får en fin dag i dag, så kommer jeg innom igjen snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binke: Så koselig å se deg! :klem: Tenk at Binke-jenta er 7 uker alt! :overrasket: Har det gått sååå fort? :ler: Tenk så deilig sommer dere får... Du må kose deg masse med den lille terta... plutselig er hun stor... ;)

Missbumblebee: Takk for :klem: En rett tilbake til deg, schnuppa! ;)

Grooo: Etterpålag ja... Velkommen skal du være! :tommelsmil: Men garanterer ikke for rester gitt... Kakemons de lux her i huset er meg... :sjarmor: Men det blir nok ikke meg som skal stå for all spisinga altså... :ler2:

Liljen: Takk for det! Dagen har vært god... Ja, tenk 2 dager til bursdag! Eeeelsker bursdag! :hoppe:

IdaC: Åh... :hoppe: Endelig er du tilbake! Kjempekoselig å lese referatet ditt... høres ut som dere virkelig ha kost dere... og det fortjener dere virkelig! Enig at kjærestetid er veldig viktig! Enda viktigere når det kommer barn i huset tror jeg.. da blir ikke kjærestetid en så naturlig del av hverdagen, men man må kanskje sette av litt tid og litt innsats... Men da er det ekstra deilig da! :sjarmor:

Stor velkommen-tilbake- :klem: fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: i dag også, orker ikke skrive eller oppdatere meg noe i dag. Men jeg tenker på deg da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en skikkelig turbodag! Men den har absolutt vært bra! :sjarmor:

Koste meg hjemme med Lillegutt til klokka var havl ni i dag. Så bar det i barnehagen, og jeg satte nesa mot Oslo. Har vært på sensormøte i dag. Men før det var jeg innom Ikea en tur. Alltid moro. Handla ikke stort... men det var deilig å gå rundt der og kikke på egenhånd.

På vei hjem stoppet jeg på Ski Storsenter. Fant en liten ting til mannen som har bursdag snart, kjøpte tre bodyer i store og gode størrelser til Lillegutt + en bok om babyen i magen. Den heter I magen bor en baby! Den var så søt... jeg bare måtte kjøpe den. Var stor stas da jeg kom hjem med den... Klaffer å åpne og greier og greier... :ler2:

Mannen kom tidligere hjem fra jobb i dag, så det var han som hentet Lillegutt i barnehagen i dag. Da jeg kom hjem koste de seg stort... :hjerter:

Dagen i dag har gått i ett! Men den har vært god, og jeg har fått masse tid for meg selv. Det er deilig i blant det også... :Nikke:

I morgen har jeg fri fra jobben. Det skal bli deilig. Har store planer for ting som skal gjøres her hjemme da:

- Skifte på sengene

- Vaske sengetøyet

- Tørke støv i både første og annen etasje

- Rydde i kjøkkenskapene

- Bake gulrotkake-muffins (om ettermiddagen)

- Vaske vinduer innvendig (mannen har vasket dem utvendig i dag :kyss: )

Vi får se hvor mye jeg får gjort.. skal jo slappe av og kose meg litt også... :sjarmor:

Takk for mange koselig hilsner, jenter... :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en  :klem: i dag også, orker ikke skrive eller oppdatere meg noe i dag. Men jeg tenker på deg da!  ;)

Koselig bare å se at du stikker innom, vennen! :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Nå har jeg sett fotball og frustrerte fruer og lest her samtidig så nå går det meste i surr gitt :ler:

Grattis med 27 uker og vel så det! Ble sittende og gape litt for jeg tror det er SÅ lenge til september,også har du bare 13 uker igjen til termin??!! Hjelpes!Da skjønte jeg virkelig hvor lite jeg har igjen...!!

Men som man kan glede seg til å bli mamma av å lese her hos deg da! Ikke rart du elsker familien din! Dere har det så bra og jeg kan ikke vente til å ta del i det du opplever!

Nattinatt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Gøy med bok! ;)

Er vel sikkert koselig å se hvordan mannen og lillegutt koser seg sammen?

Gleder meg til jeg får oppleve det.

Gleder meg allerede å ta masse søte bilder av vår lille familie.. :hjerte:

Ha en kjempekoooselig dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte: Surr i hue ja... man kan jo bli gal av all den fotballen... :ler: Koselig at du gleder deg til å bli mamma av å lese her... Det er bare helt toppers og du har all grunn til å se fram mot å ha det lille nurket i armene... Tida går kjempefort, ja! Du har jo bare 6 (!!!) uker igjen, har du ikke? :overrasket: Åh.. det skal bli så moro å følge deg framover. Kommer du til å legge ut navn/bilde av barnet?

Epica: Det er fantastisk å være en familie! Man blir liksom ikke en fullkommen familie før det er barn inne i bildet også... det er i hvert fall sånn jeg føler det... Mulig jeg er ufølsom overfor enslige/par uten barn nå, men... :sjenert: Enda mer spennende blir det nå når vi får to barn i huset... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ja med to barn føles det nok mer som en familie ;)

Jeg gleder meg veldig..

Virker så kos, bare småting som å grille på terrassen, dra på stranda & stå på ski... :hjerte:

Føler du det knytter deg og mannen mer sammen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobben i dag.

Leverte Lillegutt i barnehagen litt før ni, har vasket en maskin med klær, vasket sengetøy som er tatt av sengene og kost meg litt på KG. Nå spiser jeg havregrynsgrøt... og etterpå skal jeg legge på nytt sengetøy og tørke støv...

Bestilte meg legetime til midt i juli stad. Da har jeg tenkt til å be om å bli sykemeldt. Vikariatet mitt slutter nemlig 1. august - og etter som jeg har skjønt, så vil jeg få den samme lønna de tre ukene jeg da har igjen før jeg går ut i permisjon, selv om vikariatet er over... :klø: Blir rar av sånne ting...

La ut en tråd på gravid-forumet og spurte om noen visste hvor lenge man måtte være sykemeldt før vikariatet sluttet for at det skal fungere sånn som jeg skrev over... men har ennå ikke fått noen respons på tråden.

Og s blir jeg sånn... Hva om legen ikke vil sykmelde meg... Det er en vikar jeg skal til... fastlegen min har permisjon fra slutten av juni... Tenk om ditten og tenk om datten...

I verste fall så får jeg melde meg arbeidsledig de tre siste ukene... og da vil jeg vel likevel på den lønna jeg har nå under permisjonen... :klø: Uvitenhet er en mare... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja med to barn føles det nok mer som en familie  ;)

Jeg gleder meg veldig..

Virker så kos, bare småting som å grille på terrassen, dra på stranda & stå på ski... :hjerte:

Føler du det knytter deg og mannen mer sammen også?

Vi føler oss som en familie med bare ett barn også... Det jeg mente var at jeg syntes det er vanskelig å kalle enslige og par uten barn for familie... selv om de er jo det de også... :Nikke:

Lillegutt og babyen i magen har klart knyttet oss nærmere hverandre... De er tross alt et resultat av den kjærligheten vi har sammen... og det er GODT å tenke på! :sjarmor: Blir selvfølgelig mye mindre tid til kjæresteting nå som vi har barn... men fellesskapet er blitt enda større, bare på en litt annen måte kanskje... Og jeg vil nok påstå at kjærligheten vokser i takt med barna... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Høres herlig ut... ;)

Merker allerede at jeg er glad i den lille i magen.. :hjerte:

Og jeg tror, etter UL, at jeg vil bli helt inloooove.. :ler:

Merker en slags morsfølelse allerede. Fikk du den da du var gravid første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: Morsfølelsen ja... Den kommer tidlig hos noen og sent eller aldri hos andre... ;) Jeg har og hadde også med førstemann, et veldig viktig forhold til magen. Det er liksom babyen min, selv om den er inni magen... Det å "snakke" med babyen via å dytte på magen, og også å snakke skikkelig er helt naturlig for meg. Ikke det at jeg tusler rundt i butikker og prater til magen altså... men sånn hjemme... :ler2: Har du kjent noe liv ennå? Hvis ikke - så er det nok ikke lenge til du fornemmer noe nå! Og nå er det jo snart UL også... Da kommer du til å bli rent forelska ja... :hjerter:

........................................................................................................

Har vært veldig flink i dag syntes jeg... Fått gjort masse her hjemme

:husarbeid:

- Skiftet på sengene

- Vasket og hengt opp sengetøyet

- Vasket en maskin med mørkt tøy

- Tørket støv i første og annen etasje

- Satt på oppvaskmaskinen og tatt ut av den igjen

Syntes det var ganske så bra jeg... :sjarmor:

I ettermiddag skal jeg bake gulrotkake-muffins til bursdagen i morgen.

Men før den tid, så tenkte jeg å ta vogna og gå i barnehagen og hente Lillegutt. Så kan vi stoppe på butikken på vei hjem og kjøpe is. Det er jo så deilig vær :briller2:

Tok opp kylling til middag i går, så jeg tror det blir Tikka Masala til middag i dag... om jeg ikke skulle ombestemme meg da.. og heller gå for grillede kyllingfileter... :klø: Åh.. kanskje med bakte poteter? :sikle:

Vi får se hva det blir... ;)

Pappa'n min var innom med en av bursdagsgavene til Lillegutt i stad. De har kjøpt superherlige utemøbler til han. Et sånt bord med krakker som henger på (vanlig på rasteplasser og lignende) - i barnestørrelse! :hjerter:

Han har også fått kurvstol i barnestørrelse... åh.. det er så mye herlig å få til disse småtassene... :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Flink husmor!! :kyss:

Ååå.. Jeg gleder meg til å kjenne liv.

Har ikke kjent det enda.. :sjenert:

Blir SÅ spesielt på UL; er jeg sikker på.. :hjerte::hjerte:

Har ikke snakket til den, utenom kanskje etpar ganger at jeg har sagt "Å lille søte" og strøket over magen.. ;)

SØTT med barnemøbler ja! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...