Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Myztica

Grattis med dagen som var i går :)

Snuppa bruker mye i 62 enda hun..... :roll: Mye av 68 er passe i lengden, men svømmer i bredden :ler:

Håper du og gutta har det fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATTIS MED DAGEN SOM VAR!!!!!

Hvordan gikk det på kontrollen?! Sondre bruker samme str som lillegutt,men det må vel stabilisere seg litt nå?Slik at klærne varer ei stund?Syns nettopp jeg har vasket opp nytt tøy så vips må det pakkes bort...

Kjekt å høre at dere har hatt ei fin feiring og snille søtinger!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så misfornøyd med bursdagsgavene dine, Cr@sh'en min, sånn at du har gått i dvale...!? :sjenert::ler:

Håper på Lillegutt-kontroll-rapport når du har tid og stunder :Nikke:

Enn så lenge, så ønsker jeg deg og gutta dine en riktig god helg!

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! :vinke:

Tuuuuusen takk :bukke: for at dere holder liv i boka mi.... Det setter jeg stooor pris på! Og takk for mange bursdagshilsner! Søte dere! :kyss:

Og Burpelurpen - :ler2: Neida, er ikke misfornøyd... ;) Hadde en super bursdag... Fikk masse fine gaver, blant annet skritteller... og det er derfor jeg har hatt vel lite tid på KG for tiden. Jeg er nemlig mye ute og går om dagen. Kan vel si at jeg er litt bitt av basillen.... :sjenert:

Må jo fortelle om 3-mnds kontrollen til Lillegutt. Gikk så fint atte... Han er blitt en stor :overrasket: gutt! 67 cm og nesten 7,7 kg!

Han var størst av de fire barna i den gruppa vi er i, men det var ei av jente som lå like bak i størrelse.

Ellers er han jo kjempesterk i hodet sitt, og er en rev til å ligge på magen.... Så han er superfin! *stolt*

Var vaksine denne gangen også - en i vært lår.... :( Han gråt sine tapre tårer når helsesøster stakk (og mora fikk melkespreng), men det gikk fort over... Han fikk ingen bivirkninger av vaksina, men han sov masse den ettermiddag - akkurat som storebroren gjorde da han fikk vaksine.

Ellers tror vi at det er noen tenner på gang. Han sikler masse og elsker å bite på fingrene våre, og klør tydelig i munnen. Det skulle ikke forundre meg om det dukker opp noen små, hvite risgryn inni der snart... Broren fikk første tann da han var 3 og 1/2 mnd.

Ellers flyr dagene, med hus og heim, Lillegutt og Storegutt, turgåing og kos! Sånn som det skal være.... :mrgreen:

Blir litt for lite tid til KG for tiden... men sånn er det bare. Hender jeg får tid til å ta en titt innom, men da er det ofte det er morsommere å oppdatere seg i dere andre sine dagboker enn å skrive i min egen - men jeg skal prøve så godt jeg kan og oppdatere litt nå og da... :tommel:

Setter uansett stooor pris på at dere holder liv i boka mi når jeg ikke har tid! :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tur 3 dager denne uka, og i morgen blir den fjerde.

På torsdag gikk jeg tur på over 12 000 skritt, og i går gikk jeg tur på 9 300 skritt! *sprek* :sjarmor:

Utrolig motiverende med skritteller!

Har ikke hatt den på meg en vanlig dag uten turgåing - men må det en dag. Blir nok en del skritt bare av vanlige hverdagslige ting også, tenker jeg...

Har spist snop i dag da, og litt i går kveld... Det er ikke med i planen, men... :roll: Lørdag er greit, men ellers i uka er det FY! FY! :fy_fy:

Håper turgåing og minus godteri skal bringe meg noen kilo ned i vekt.... :tommel:

Vel.. nok om det...

Nå bærer det i seng for meg! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å gå lange turer!

Jeg merker stor forskjell på dager med turer og dager med bare husarbeid og andre sysler. Skal jeg klare over 10 000 må det en tur til!

Så bra at du koser deg med gutta dine :kyss:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er til å gå turer for tida! :Nikke:

Gleder meg masse til å gå turer med Burpelita :hoppe:

(...sånn apropos Burpelita,- tror du du har gidd, ork og mulighet til å være sladris!?)

Skal si Lillegutt vokser! :) Det er godt å høre...

De er så søte når de får tenner! :hjerte: Har et bilde av lille niese, hvor hun har en bitteliten hvit prikk i munnen. Hadde jeg ikke visst det var en tann, så hadde jeg ikke skjønt det :legrine:

Gruer meg til ammingen når tennen kommer... :sjenert: Tror det kan bli vondt, ja!

Nå er det hele tre timer siden jeg har sovi, så jeg skal hoppe til køys igjen... :Gjesp:

Ha en fin søndagskveld!

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Må innom en liten tur når jeg først har tid :)

Skritteller hørtes ut som en super ide! Sikkert veldig motiverende! Nei, orker ikke tanken på å ut å gå akkurat nå. Begynner å bli så stor og tung.. Gleder meg til han kommer ut. Men gruer meg litt til overgangen fra 1 til 2. Og ettersom Emma er så lita enda + at jeg blir en del alene med dem. Som du vet, er jeg litt reddfor at jeg ikke får nok tid til Emma og at all tid går med på gutten. Men det går vel bra :) Er vel normalt å ha slike tanker?!? :sjenert:

Hva med deg? Hvordan syntes du overgangen var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så flink du er til å gå lange turer!

Jeg merker stor forskjell på dager med turer og dager med bare husarbeid og andre sysler. Skal jeg klare over 10 000 må det en tur til!

Det er jo så motiverende med skritteller! Man får jo lyst å bare gå og gå... :sjarmor::ler2:

Hmmm.. Trur jammen eg lyt  ha meg skrittellar eg også! *inspirert*

Anbefales! :tommelsmil:

(...sånn apropos Burpelita,- tror du du har gidd, ork og mulighet til å være sladris!?)

:hoppe: Jaaaa! Klart jeg vil være sladris! :legrine:

:hoppe: Jippi! :hoppe: Jeg skal sladre for Burpelurpen! :hoppe: Jippi! :hoppe: Jeg skal sladre for Burpelurpen! :hoppe:

:ler2:

Gleder meg til han kommer ut. Men gruer meg litt til overgangen fra 1 til 2. Og ettersom Emma er så lita enda + at jeg blir en del alene med dem. Som du vet, er jeg litt reddfor at jeg ikke får nok tid til Emma og at all tid går med på gutten. Men det går vel bra :) Er vel normalt å ha slike tanker?!? :sjenert:

Hva med deg? Hvordan syntes du overgangen var?

Skjønner at du gruer deg til livet som mamma til to... særlig når de blir såpass tette... Men jeg tror det går veldig bra jeg, marthepia! :Nikke: Mye går nok på hva slags innstilling du har - er man positiv så går ting lettere tror jeg.

Jeg har ei venninne som akkurat har fått nr. 2. Eldste mann fyller 2 år om en mnd. Hun sier det går bra, men at enkelte dager er helt pyton. Men sånn er det jo for alle tror jeg.

Mye av tiden din vil nok gå med til den nye gutten - men ta med deg Emma på alt du gjør - så "mister" hun ikke noe av tiden med deg.... ;)

Det er nok helt normalt å ha sånne tanker. Jeg grua meg som en hund til det å skulle stå opp med to småtasser, stelle oss alle tre, spise frokost, få alt og alle ut i bilen for så å reise til barnehagen og gjør mye av det samme der. Men det har gått over all forventning. Man får rutine på alt etter hvert, og det er positivt både for deg og barna... tror jeg da!

:kose: Går så bra 'atte! :tommel:

Og så stor lillegutt har blitt! Det går jammen unna!

Det går utrolig fort! :Nikke: Det er sant som alle sier når man akkurat har fått barn; 'kos deg masse med dem, de blir så fort store'...

Er veldig spennende hos deg om dagen da! ;) Fyker inn til deg og cappocino når jeg logger på... og nå er det fødsel hos C! Du kommer vel snart etter tenker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi hos mine foreldre en tur. Jeg og minstegutta. Mannen vasket bilen innvendig i garasjen, mens regnet hølja ned....

Flinke mannen min! :kyss: Nå er i hvert fall bilen helt strøken innvendig - så vi skal få tatt bilder og legge den ut for salg på finn.no i løpet av uka tenker jeg. Men først må vi få tilbake den gamle Audien fra verksted. Den måtte inn for å få ordna på eksosrøret... Men er vel tilbake hos oss i løpet av uka tenker jeg...

I mellomtiden sitter mannen på med en nabo til toget, og jeg henter han på toget om ettermiddagen. Litt tungvint, men det går for en periode! :Nikke:

Vi knuste pepperkakehus hos mams og paps i går. Kjempestas for Storegutt, som fikk holde hammeren + spise så mye han ville av huset. Ble ikke spist så mye av selve pepperkakehuset - men pynten derimot, der ble alt slukt.... :ler: Og da med god hjelp fra oss voksne... :sjenert:

Var flink og gikk bort dit da, med begge gutta i søskenvogna. Ganske tungt å dra på egentlig, men det gikk bra. Skittelleren viste ca 4300 da jeg kom bort - så en liten tur i går også. Alle monner drar.

Lillegutt var veldig utilpass i går kveld.... Krøka seg sammen og hadde tydelig magevondt. Og etter mye om og men, skjønte vi hvorfor. På lørdag spiste vi nemlig hjemmelagde gratinerte poteter med hvitløk... :roll:

Tenkte ikke noe over det i det hele tatt - mend et burde ha slått meg, for da jeg ammet Storegutt kunne jeg heller ikke spise store mengder av det... Men NÅ vet vi det i hvert fall... Stakkars gutten min. Heldigvis har han sovet veldig godt i natt. Helt fra litt før elleve, til halv sju... Så mageknipen gikk nok over sent i går kveld...

Nå ligger Lillegutt og sover igjen. Storegutt er levert i barnehagen. Han var så blid i dag, så.... :hjerter: Han ville riktignok ikke ha stort av frokosten. Men jeg fikk i han en del havregrøt og toppen av en Go' Morgen yoghurt...

Det pøsregner her i dag... :sur: Kjedelig! Men i dag har jeg ikke tenkt til å gå tur, så derfor gjør det egentlig ikke no' heller. Planen er å pusle litt her hjemme, også har jeg og Lillegutt time hos fysio i totiden. Etter det tenkte jeg å stikke innom mamma på jobben og si hei + kjøpe brød...

Også må jeg finne ut hva vi skal ha til middag i dag... Et evig (mini-)problem... :ler2:

Lurer på om det er no' skisport på TV, som jeg kan ha som bakgrunnstøy¨her.....

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Nå er det lenge siden jeg har vært her...er egentlig veldig lite på kg i det i hele tatt. MEN, i mellomtiden så har du hatt bursdag og blitt en enda større (les eldre) jente.

Men du, så stor lillegutt er :overrasket: han er jo en hel halvkilo større enn T da han var 3 mnd! Tenk min lille gutt som var så stor da han ble født. Han er virkelig blitt tatt igjen av samtlige. Han er nemlig 7.5 nå når han er 4 mnd, han :ler:

Ha en super uke og lykke til med bilsalg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...