Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Jeg har også faktisk tenkt på hvordan det er å være tobarnsmamma... :sjenert: Synes det er mye med en jeg! Hvordan skal det bli med to?? OG kommer jeg til å bli like gla i den andre? Jeg gjør nok det, men er det virkelig mulig? :klø: :ler:

Ønsker deg en fiiin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg fått bestilt marsipankake til dåpen. Bestilte en diger en. Tror den er på rundt 30 biter.. :sikle: *glede seg*

Ellers skal jeg bort til mamma om ikke så lenge. Må hente det vi skal låne til dåpen... Duk, ekstra kopper og tallerkner- Vi har ikke nok av penservisert ennå...(Ikke penisreserve, Burpen... :flekke: )...

Vet noen hva slags størrelse som er vanlig å bruke på servietter når man skal spise snitter? Jeg har spurt litt rundt, men folk er visst ikke helt enige. Noen sier den vanlige størrelsen, mens andre mener at kaffeserviettene er nok.... :klø:

I ettermiddag skal vi i barnehagen å se Storegutt og alle de andre barna gå i Lucia-tog! :engel: Gleder meg... De er så herlige der de går i hvite kapper med glitter i håret og lys i hånda! :legrine: *sukk*

Mamma skal være med å se da.... Pappa er på jobb i dag, så han går glipp av moroa i år...

Ellers bestilte vi nybilen i går! :hoppe::reise::hoppe:

Får fortelle mer om det senere... Nå skal jeg gjøre litt i heimen mens Lillegutt sover...

Ha en koselig Luciadag alle sammen!

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også faktisk tenkt på hvordan det er å være tobarnsmamma... :sjenert:  Synes det er mye med en jeg! Hvordan skal det bli med to??  OG kommer jeg til å bli like gla i den andre?  Jeg gjør nok det, men er det virkelig mulig? :klø:    :ler:   

Så høyt som man elsker barna sine - så virker det nesten umulig å ha like mye kjærlighet til barn nummer to... Men tro meg - du må ikke dele kjærligheten på to - man får bare dobbelt så mye! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt helt ordinære servietter når vi har spist snitter, vi. Synes det er greit jeg, for sånne små kaffeservietter blir fort litt små...

Og så blir det jo sikker igjen noen, og da kan det være greit at de er i en "brukbar" størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt helt ordinære servietter når vi har spist snitter, vi. Synes det er greit jeg, for sånne små kaffeservietter blir fort litt små...

Og så blir det jo sikker igjen noen, og da kan det være greit at de er i en "brukbar" størrelse.

Er nok litt enig med deg.

Kaffeservietter er veldig små... og dessuten er jo snitter mat det også... :ler2:

Takk for innspill! :kyss:

Og ingen vondter? Kommer innom deg i kveld - nå skal jeg avgårde til mams!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å skrive så mye nå, vil bare si at jeg er i live! :ler: Kommer innom senere i dag og oppdaterer meg skikkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei snuppis :)

Jeg tror helt klart jeg hadde brukt vanlig størrelse på servietter til snitter :)

Så koseli med luciatog da. Var di flinke??`

Ha en strålende kveld.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å skrive så mye nå, vil bare si at jeg er i live! :ler: Kommer innom senere i dag og oppdaterer meg skikkelig! :)

Godt å "se" deg! Kjiper'n med PC som ikke funker som den skal - vi savner deg så fort vet du... :kyss:

Jeg tror helt klart jeg hadde brukt vanlig størrelse på servietter til snitter :)

Så koseli med luciatog da. Var di flinke??`

Enig med du! Jeg har forhørt meg litt med mamsen også. Og hun var enige med oss... Fant noen flott sølvfargede sevietter i stad - og de blir det! I vanlig størrelse...

Storegutt og de andre barna var veldig flinke til både å synge og gå i tog... :legrine: Men jeg tror Storegutt syntes det var litt skummelt også - mørkt og blitzing fra masse kameraer... Det kom en gjeip og noen tårer på andre runden - men det gikk fort over da han oppdaget mamma, pappa, lillebror og mormor... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å "se" deg! Kjiper'n med PC som ikke funker som den skal - vi savner deg så fort vet du... :kyss:

Storegutt og de andre barna var veldig flinke til både å synge og gå i tog... :legrine: Men jeg tror Storegutt syntes det var litt skummelt også - mørkt og blitzing fra masse kameraer... Det kom en gjeip og noen tårer på andre runden - men det gikk fort over da han oppdaget mamma, pappa, lillebror og mormor... :hjerte:

Veldig kjipt med pc som lever sitt eget liv (og jeg tror den er suicidal...), så det skal bli godt med ny pc når jeg får penger til det! Godt å høre at jeg har vært savnet! :kyss:

Ååååå... jeg synes Lucia-tog er så koselig! :engel: Gleder meg masse til at Ida skal begynne i barnehagen og gå i tog... :hjerte: Godt å lese at Storegutt ikke syntes det var så skummelt lenger da han oppdaget dere! :Nikke:

:klem: , :kyss: og :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått oppdatert meg inne hos deg igjen!

Koselig å følge dagene dine, du får gjort så mye og sprer godt humør med skriveriene dine! :klem:

Lykke til med resten av dåpsforberedelsene! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet hos Murmelmy... og MÅ prøves! :sjarmor:

CHOCOLATE CHIP COOKIES

12 ss sukker

2 egg

eggedosis

12 ss melis

270 g mel

2 ts natron

250 g smør smeltes

2 plater kokesjokolade knuses

ønsket mengde nøtter (mandler, hassel) knuses

Smelt smøret, sett til side til avkjøling.

Lag eggedosis og bland inn melis og resten av det tørre og tilslutt avkjølt smør.

Form til klumper, ikke for store og sett i ovnen.  Husk at de smelter utover, så ikke ha de for nære hverandre...

La stå midt i ovnen i ca 10 minutter på 180-200 grader.

Avkjøl så på bakepapir på rist.

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjipt med pc som lever sitt eget liv (og jeg tror den er suicidal...), så det skal bli godt med ny pc når jeg får penger til det! Godt å høre at jeg har vært savnet! :kyss:

Ååååå... jeg synes Lucia-tog er så koselig! :engel: Gleder meg masse til at Ida skal begynne i barnehagen og gå i tog... :hjerte: Godt å lese at Storegutt ikke syntes det var så skummelt lenger da han oppdaget dere! :Nikke:

Klart du har vært savnet... :kyss: Ny PC er jo toppers - bare man har penger til det da... :) Kanskje det er en ypperlig julepresang fra noen som vil gi deg noe flott! ;)

Luciatog er kjempekoselig... Jeg blir alltid så rørt av å se det - uansett om mitt barn er der eller ikke... Satt hjemme og så Jul i Svingen i går også - og da kom det noen tårer gitt... :legrine::sjenert: Er veldig lettrørt jeg....

Nå har jeg fått oppdatert meg inne hos deg igjen!

Koselig å følge dagene dine, du får gjort så mye og sprer godt humør med skriveriene dine! :klem:

Lykke til med resten av dåpsforberedelsene! :-D

Det var et trivelig kompliment å få! :rodme: :bukke:

Det er deilig "å tømme" hodet her i dagboka... så det blir jo en del fjas og tankespinn også da... men det hører jo med...

Vi gleder oss til dåpen på søndag, og det meste er i rute så langt... Masse småtteri igjen - og å vaske huset - men det tar vi de siste dagene nå!

Koselig å se deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levert Storegutt i barnehagen, vært på Posten og levert en pakke, skiftet på sengene, vasket sengetøy (er i den nye trommelen nå :sjarmor: ), vasket ekstra-parkdressen til Storegutt... ja det var vel det så langt...

Skulle begynne å bake - men hva manglet jeg denne gangen? :roll: 1 egg... :sur: Typisk meg. Jeg var helt sikker på at vi hadde egg, og det hadde vi også - bare ett for lite... :ler2: Tar bakinga i ettermiddag tenker jeg...

Ellers er planene for dagen å

- tørke støv oppe

- kjøpe egg ( :sjenert: )

- kjøpe duk

- se etter julegave til mannen

- se etter julegave til begge bestemødrene mine

Bare jeg kommer meg avgårde da... Om jeg bare blir hjemme skal jeg heller tørke støv nede også - og ta handlinga/julegavejakten i morgen. Dermed også bakinga da... Me får sjå....

Hei så lenge... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg fått bestilt marsipankake til dåpen. Bestilte en diger en. Tror den er på rundt 30 biter.. :sikle: *glede seg*

Ellers skal jeg bort til mamma om ikke så lenge. Må hente det vi skal låne til dåpen... Duk, ekstra kopper og tallerkner- Vi har ikke nok av penservisert ennå...(Ikke penisreserve, Burpen... :flekke: )...

Ellers bestilte vi nybilen i går! :hoppe::reise::hoppe:

Får fortelle mer om det senere... Nå skal jeg gjøre litt i heimen mens Lillegutt sover...

Kake!? Hørte jeg kake...? Jeg kommer jeg ;)

Jaja, pirk,- en penisreserve er da vel så praktisk å ha, vel!? :sjarmor:

Når dissa gubbekreka er på reise og sånn... Men jeg ville nok ikke lånt av mamsen! :hoho:

SÅ gøy med ny bil!! :hoppe: Gleder meg til vi blir så "etablerte", håper det ikke er altfor lenge til!

Herlige Storegutt!! :hjerter: Skjønner det kanskje var litt skummelt, men det er rart med det,- når man ser at familien er der (selvom man vet det), så blir alt så mye bedre! :Nikke:

Har levert Storegutt i barnehagen, vært på Posten og levert en pakke, skiftet på sengene, vasket sengetøy (er i den nye trommelen nå :sjarmor: ), vasket ekstra-parkdressen til Storegutt... ja det var vel det så langt...

Skulle begynne å bake - men hva manglet jeg denne gangen? :roll: 1 egg... :sur: Typisk meg. Jeg var helt sikker på at vi hadde egg, og det hadde vi også - bare ett for lite... :ler2: Tar bakinga i ettermiddag tenker jeg...

Jeg har også satt på to klesvasker idag,- en i morges, og en nå! *Flinke Cr@sh og Burpen!!*

Du kan få egg av meg ;)

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luciatog er kjempekoselig! Da begynner liksom julestemningen for alvor.

Enig! Det er veldig koselig tradisjon - og som du sier ; gir skikkelig førjulsstemning! :nisseblunk:

Kake!? Hørte jeg kake...? Jeg kommer jeg ;)

Jaja, pirk,- en penisreserve er da vel så praktisk å ha, vel!? :sjarmor:

Når dissa gubbekreka er på reise og sånn... Men jeg ville nok ikke lånt av mamsen! :hoho:

:hoho: Nei, tro'kke mamsen har noen såkalt reserve heller... *hihi*

(Det jeg ikke vet - har jeg ikke vondt av ;) )

SÅ gøy med ny bil!! :hoppe: Gleder meg til vi blir så "etablerte", håper det ikke er altfor lenge til!

Det gjør det sikkert ikke.... Når Burpelita kommer så melder nok behovet seg for en skikkelig bil vet du.... ;)

Gleder oss til å få bilen - men det tar rundt 10 uker! Er litt skrekkblandet fryd også... er jo mye penger som skal ut... :roll: Også må vi jo få solgt den bilen vi har nå også... men det skal visst ikke være noe problem (den er verken gammel eller har gått langt)...

Herlige Storegutt!! :hjerter: Skjønner det kanskje var litt skummelt, men det er rart med det,- når man ser at familien er der (selvom man vet det), så blir alt så mye bedre! :Nikke:

Var nok litt skummelt, ja... :sjokk: Så mange mennesker, også visste han jo ikke helt hvor vi var... da var det trygt og godt å se oss... Vi koste oss med deilige lussekatter og saft (kaffe for de som er voksne nok til det...) og skravla med noen av de andre foreldrene... Koselig! :nisse:

Du kan få egg av meg ;)

Du er vel en :engel: Kaka er i boks nå... Bare å komme! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
UKEPLAN:

Mandag:

# Vaske dyner og puter

Tirsdag:

# Foreldresamtale i barnehagen

# Dåpssamtale i kirken

Onsdag:

# Tørke støv oppe og i gangen nede

# Bake sjokoladekake

# Bestille marsipankake

# Handle mat

Torsdag:

# Tørke støv nede

# Bake den andre kaka

# Ut og handle julegave til mannen Endelig er den i boks!

# Kjøpe servietter til dåpen

Fredag:

# Tørke støv nede

# Ellers: Pleie-meg-selv-dag! :sjarmor:

Lørdag:

# Vaske dusjen

# Vaske badet

# Støvsuge

# Dekke bord

# Kjøpe blomster

# Kjøpe servietter

En dag det er opphold: (Forhåpentligvis lørdag)

# Vaske vinduer

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på håndballkamp. Litt mer spennende enn jeg hadde håpet... :sjenert: Syntes vi skal vinne denne også, jeg... :tommel: Og nå ser det ut som det går veien! :heiajente:

Har handlet julegave til mannen i dag! :nissekonekyss:

Skriver ikke noe mer om det her nå (han sitter nemlig rett her ved min side... :sjarmor: ) Men jeg er fornøyd med handelen! :mrgreen:

Har bakt kake i kveldinga (fikk kjøpt egg da jeg var i byen i stad)... ble så fin 'atte! Så nå er alle kakene til dåpen i hvert fall i boks! :klappe:

Skriver mer i morgen... skal kose meg med mannen nå... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... også trykte jeg litt for fort.... :ler:

Du er så effektiv altså! Jeg blir like imponert hver gang!! :)

Så bra at du har kakene i boks! ;)

Kos deg med mannen du :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...