Cr@sh Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #3621 Del Skrevet 10. desember 2006 En deilig søndag. Været har vært kaldt, men med litt sol og opphold. Vi har gått lang tur i dag alle sammen - og pappa'n min ble med. Vi var ute i over 2 timer... Storegutt har gått langt, og vi har plukket kongler og sett på alt søppelet som hadde skylt i land på stranda... Kjempespennende for en liten oppdager! Lillegutt sov hele turen, og våknet først for mat når vi kom hjem. Storegutt ble sliten etter hvert, og satte seg i vogna til slutt. Der sovnet han så godt - og vi bar ham inn i sofaen, kledde av ham, og han sov videre i nesten en time til. Det tar på å være på oppdalsesferd.... Fikk tatt masse flotte bilder med det nye kameraet. Utrolig morsomt å ta bilder med. Det er bare å knipse og knipse - og da er det enklere å få mange fine bilder også... Nå skal vi se håndballkamp på TV, og etter hvert skal vi lage mat. I dag blir det noe med kylling til middag. Vet ikke helt hva ennå - men vi har tatt opp filet, så noe blir det ... I går kveld pakket jeg og mannen inn masse julegaver. Koselig å sitte og tusle med sånt... og skravle og drømme og tenke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #3622 Del Skrevet 10. desember 2006 På denne stranda var vi på oppdagelsesferd i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 10. desember 2006 #3623 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg sitter mellom to sovende barn... Vært på juleshopping i dag, mens Storegutt var hos morfaren og mormoren sin... Lillegutt sov hele turen - Vi er heldige vi! Storegutt hadde storkost seg sammen med besteforeldrene sine. De har satt opp pepperkakehus og pyntet det med NonStop og Seigmenn og det som hører til... Så hadde de vært ute i hagen og brent bål, og grilla pølser over bålet! Kjempestas! Storegutt hadde også hjulpet mormor å pakke inn julegaver! Gjett om han var i fyr og flamme da vi kom! Helt herlig! Vi fikk kjøpt nesten alle julegavene vi hadde igjen, så nå har vi bare noe småtteri igjen.... Kjempedeilig å være nesten helt ferdig. Var også innom og fikk bestilt snitter til barnedåpen neste helg... så nå er det også i boks! I kveld skal vi spise lasagne (mannen lager... ), se Jul i Svingen, og når barna har lagt seg skal vi pakke inn gaver! Det er så moro! ← Livet ditt høres rett og slett herlig ut! ...mannen (som både lager middag og vasker bad), julegaveshopping, innpakking, fornøyde Storegutt, sovende Lillegutt, herlige besteforeldre til guttene... Ja, U name it! I går kjørte jeg forresten tørketrommelen min for første gang.... Tøyet ble jo sååå deilig å mykt.... Også var det sååå suverent å bare kunne brette håndklærne og alt det andre og legge det rett på plass! ← Vi tromler også sengetøy, og jeg syns det virker klin umulig å ødelegge/slite det ut... Her tromles håndklær, kluter, laken, sengetøy og undertøy! (og klær som på mirakuløst vis har blitt for store...) Skikkelig luksus! Ting jeg må huske å fikse: ¤ Kjøpe 4 hvite kubbelys ¤ Kjøpe servietter til barnedåpen ¤ Kjøpe klyper (erte-gave til broren min) ¤ Gavekort til min mormor ¤ Pysjamas til min bestemor ¤ Bestille marsipankake til barnedåpen ← Du må huske dette, skjønne :kys_2: En deilig søndag. Været har vært kaldt, men med litt sol og opphold. Vi har gått lang tur i dag alle sammen - og pappa'n min ble med. Vi var ute i over 2 timer... Storegutt har gått langt, og vi har plukket kongler og sett på alt søppelet som hadde skylt i land på stranda... Kjempespennende for en liten oppdager! Lillegutt sov hele turen, og våknet først for mat når vi kom hjem. Storegutt ble sliten etter hvert, og satte seg i vogna til slutt. Der sovnet han så godt - og vi bar ham inn i sofaen, kledde av ham, og han sov videre i nesten en time til. Det tar på å være på oppdalsesferd.... Fikk tatt masse flotte bilder med det nye kameraet. Utrolig morsomt å ta bilder med. Det er bare å knipse og knipse - og da er det enklere å få mange fine bilder også... Nå skal vi se håndballkamp på TV, og etter hvert skal vi lage mat. I dag blir det noe med kylling til middag. Vet ikke helt hva ennå - men vi har tatt opp filet, så noe blir det ... I går kveld pakket jeg og mannen inn masse julegaver. Koselig å sitte og tusle med sånt... og skravle og drømme og tenke.... ← Hørtes ut som en herlig søndag! Gleder meg til sambo og jeg får et påskudd til å ta turen ut i frisk luft en søndags formiddag. Egentlig så er vi ikke så ille på det, men nå i eksamensperioden blir det ingenting, og det er litt dumt! Godt du er fornøyd med kameraet Alltid kjekt med masse bilder! Kan tenke meg kameraet vårt blir utslitt når Burpelita kommer Skjønner godt at Storegutt var sliten etter en sånn tur! Det tar på å være både liten og stor på en gang... Så ut som en fin strand og utforske,- masse å se på! Å, som jeg savner sånne trær Håper dere får en fin kveld, søta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 10. desember 2006 #3624 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei på deg snuppa Og tusen tusen takk for alle innleggene i dagboka mi Det var virkeli koseli å komme hjem til. Så fint bilde. Det var akkuratt som om jeg fikk lyst å krype gjennom skjermen å gå en tur der selv Bra kamera du har!! Ha en stråååålende kveld stooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 10. desember 2006 #3625 Del Skrevet 10. desember 2006 Så koselig at du stakk innom da. Håper dere har hatt en trivelig helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3626 Del Skrevet 11. desember 2006 Livet ditt høres rett og slett herlig ut! ...mannen (som både lager middag og vasker bad), julegaveshopping, innpakking, fornøyde Storegutt, sovende Lillegutt, herlige besteforeldre til guttene... Ja, U name it!← Det er HERLIG! Men det er jo ikke alltid at det er så harmonisk da... Vi opplever uenighet, trass og slitsomme unger her i huset også - bare sånn for å understreke det... Men jaggu er det ikke så ofte, og det er deilig! Godt du er fornøyd med kameraet Alltid kjekt med masse bilder! Kan tenke meg kameraet vårt blir utslitt når Burpelita kommer ← Superfornøyd med kameraet. Satt og kikka gjennom de over 300 (!!!) bildene vi har tatt på 2 dager... og det ble mange bra. Det er jo det som er toppers med speilreflekskamera - det tar mange bilder med rett innstilling på kort tid - og jo flere bilder man tar, dessto flere gode blir det... Og tusen tusen takk for alle innleggene i dagboka mi Det var virkeli koseli å komme hjem til. Så fint bilde. Det var akkuratt som om jeg fikk lyst å krype gjennom skjermen å gå en tur der selv Bra kamera du har!! ← Jeg bare MÅTTE fikse 100 sider mens jeg var hos deg... Koselig at du syntes det var hyggelig da... selv om innleggsfrekvensen min kanskje var noe unødvendig høy hos deg akkurat den dagen... Det er fantastisk deilig å gå tur langs stranda sånn som vi pleier. Masse å se på, opplevelser for store og små. Selvfølgelig er det aller hyggeligst når vinden er vennelig og ikke altfor hard. Var OK i går, men litt for mye av det gode enkelte steder... Så koselig at du stakk innom da. Håper dere har hatt en trivelig helg. ← Måtte innom og stille min nysgjerrighet.... Har jo sett deg i mange ulike tråder og hos Skytte - så måtte lese litt da vet du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3627 Del Skrevet 11. desember 2006 Sovet utrolig dårlig i natt.... Det hele begynte med at det var en (liten, men det teller ikke stort for meg... ) edderkopp på soverommet da vi skulle legge oss. Den fikk jeg selvfølgelig ikke tatt liv av før den stakk og gjemte seg under lista i taket... Jeg HATER edderkopper over alt på jord, og er rett og slett litt redd for dem ( )... og jeg får i hvert fall ikke sove i et rom jeg VET det er edderkopper i... *grøss* Dermed var det av og på med lyset en dullion ganger for å sjekke om dette uvesenet hadde komme fram igjen fra lista... ... også har det vært uvær her i natt... det må ha blåst liten storm - det røska og knaka i husveggen, og bråka verre! Egentlig så liker jeg uvær litt - deilig plasking av regn på taket og pisking på vinduene... men i natt passet det ikke særlig godt... Jeg sovnet i hvert fall ikke skikkelig før klokka var nærmere halv tre var det vel.... Så våknet jeg da mannen stod opp kl. 05.00, men sovnet heldigvis igjen. Og 06.45 var det opp for å gi Lillegutt mat og hoppe i dusjen. Er egentlig overraskende pigg i dag altså... så skal ikke klage.... Uværet er her ennå - ikke fullt så hard vind, men ellers regner og blåser det som i natt... Skikkelig høst-storm. Skulle ikke tro vi snart er midt i desember.... Storegutt våknet etter at jeg hadde dusjet og stod med hårføneren på fullt. Var ingen sure miner, bare en blid gutt som ventet i senga si da jeg kom opp... Han hadde nok sovet godt, for han hadde herlig, smale, trøtte øyne... Var ikke noe problem å gi ham penicilinen i dag heller - til tross for at det smaker pjuuuk.... Han er så flink til å ta medisinen, og det blir han også belønnet for. En liten sjokoladebit eller lignende hver gang. Må jo ha noe å døyve den grusomme smaken med også. Han skal bare å medisin i dag og imorgen, så er han ferdig med 10-dagers kuren. Det blir bra. Nå er Storegutt i barnehagen. Gjett om det var stas å være tilbake... "Tantene" hadde savnet ham, og det hadde nok også en del av barna - som kom løpende da de oppdaget Storegutt. Bestekompisen hans hadde i kommet ennå da jeg leverte, men det blir nok store gjensynsglede når han også dukker opp. Over en uke borte fra barnehagen er lenge det.... Søtnosen min. Det er deilig å vite at han trives så godt der. Det blir rart når Lillegutt også skal begynne der... (Om vi får plass da - får inderlig håpe det *krysser fingre*) To deilige barnehagebarn! *sukk* Jeg er heldig jeg! I formiddag skal Lillegutt til fysioterapi igjen... Lurer på om de kan se noen utvikling på en uke, jeg... :klø: Vi har gjort en del øvelser som vi fikk beskjed om - og han har lekt en god del under babygym'en - og det var visst veldig bra... så vi får se hva hun sier. Lurer også på om hun kommer til å gjøre noe annet i dag enn forrige gang. Forrige gang syntes jeg hun for det meste kikket på ham fra forskjellige vinkler - mulig hun kommer til å gjøre øvelser med han i dag. Har aldri vært hos en fysioterapaut tidligere, jeg... så dette er nytt for meg så langt... Ellers er det jo superspennende her på KG om dagen. Epica som nå er på sykehuset og forhåpentligvis snart i fødsel, og Susan Sto Helit som jeg har tippet vil føde 12. desember, altså imorgen - Tenk om jeg får rett... Superspennende er det i hvert fall! Nå skal jeg straks gå og tømme oppvaskmaskinen mens Lillegutt ennå sover... også må jeg jo på en liten runde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3628 Del Skrevet 11. desember 2006 Fikk akkurat telefon fra helsestasjonen. Fysioterapauten er syk, så det blir ikke noen time på oss før 8. januar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 11. desember 2006 #3629 Del Skrevet 11. desember 2006 Så mye tull med julekort og diverse da Hadde du spurt meg, kunne jeg ha hjulpet deg vettu! Elsker å drive på med slike ting.... Er litt datanerd kan man si Jeg har ikke fått med meg hvorfor dere er hos fysioterapeut med lillegutt jeg... Er det lov til å spørre hvorfor? Vi også går hos fysioterapeut sjø.... Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3630 Del Skrevet 11. desember 2006 Så mye tull med julekort og diverse da Hadde du spurt meg, kunne jeg ha hjulpet deg vettu! Elsker å drive på med slike ting.... Er litt datanerd kan man si ← Hihi... du sier noe.. Kanskje jeg skal bestille julekort hos deg neste år...? Jeg har ikke fått med meg hvorfor dere er hos fysioterapeut med lillegutt jeg... Er det lov til å spørre hvorfor? Vi også går hos fysioterapeut sjø.... Ha en fin dag ← Klart det er lov å spørre... Da Lillegutt ble født gikk det veldig fort for seg, så de måtte dra han ut. Dermed brakk han det ene kragebeinet. Nå virker det som om han, i følge fysiopytten, ikke er like aktiv med armen på den siden - dermed skal vi få oppfølging på dette... og det er jo bra... Dere da? Om du vil fortelle da.... til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 11. desember 2006 #3631 Del Skrevet 11. desember 2006 Stemmer det!! Hadde jo helt glemt det da Bare å bestille hos meg neste år Men er jo ikke sikkert du er like fornøyd med arbeidet som meg da Jeg tok med meg snuppa til fysio pga hun var så skjev i nakken.. .og brukte venstre siden sin så lite! Men hun er mye bedre nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3632 Del Skrevet 11. desember 2006 Stemmer det!! Hadde jo helt glemt det da Bare å bestille hos meg neste år Men er jo ikke sikkert du er like fornøyd med arbeidet som meg da Jeg tok med meg snuppa til fysio pga hun var så skjev i nakken.. .og brukte venstre siden sin så lite! Men hun er mye bedre nå! ← Veldig greit å få oppfølging med sånne ting hos fysio... Det er forresten venstresiden som er "problemet" her også... Ungene våre blir så myke og fine så.... Og ang. julekortene: Du skal ikke vise fram et av produktene i boka di da? Evt. sende et bilde til meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3633 Del Skrevet 11. desember 2006 Til helga er det barnedåp her i huset. Vi blir 14 stykker + de to gutta våre. Jeg har bestilt snitter (vi gjør det enkelt siden det er så nærme jul), og nå gjenstår dette: ¤ Bestille marsipankake ¤ Bake sjokoladekake ¤ Bake en annen kake (ikke bestemt meg ennå) ¤ "Bestille" prinsessekake hos Svigermor ¤ Kjøpe servietter ¤ Kjøpe tulipaner (evt. roser om det ikke finnes tulipaner) ¤ Låne en duk av mamma (har en selv) ¤ Låne ekstra kaffekoppe av mamma (har bare 6 stk til penserviset) .. og det er helt sikkert noe mer også... som jeg kommer på etter hvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 11. desember 2006 #3634 Del Skrevet 11. desember 2006 Mail er sendt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 11. desember 2006 #3635 Del Skrevet 11. desember 2006 Det hele begynte med at det var en (liten, men det teller ikke stort for meg... ) edderkopp på soverommet da vi skulle legge oss. Den fikk jeg selvfølgelig ikke tatt liv av før den stakk og gjemte seg under lista i taket... Jeg HATER edderkopper over alt på jord, og er rett og slett litt redd for dem ( )... og jeg får i hvert fall ikke sove i et rom jeg VET det er edderkopper i... *grøss* Dermed var det av og på med lyset en dullion ganger for å sjekke om dette uvesenet hadde komme fram igjen fra lista... ... også har det vært uvær her i natt... det må ha blåst liten storm - det røska og knaka i husveggen, og bråka verre! Egentlig så liker jeg uvær litt - deilig plasking av regn på taket og pisking på vinduene... men i natt passet det ikke særlig godt... Storegutt våknet etter at jeg hadde dusjet og stod med hårføneren på fullt. Var ingen sure miner, bare en blid gutt som ventet i senga si da jeg kom opp... Han hadde nok sovet godt, for han hadde herlig, smale, trøtte øyne... Ellers er det jo superspennende her på KG om dagen. Epica som nå er på sykehuset og forhåpentligvis snart i fødsel, og Susan Sto Helit som jeg har tippet vil føde 12. desember, altså imorgen - Tenk om jeg får rett... ← Så ut som en kjempefin strand å gå tur på! Skulle ønske vi hadde noen strender å gå tur på når Ida blir eldre, det er jo så mye for en liten kropp å se på der! Vi får ta bilen og kjøre til en strand tror jeg! ÆSJ, edderkopp!!!! :hår: Forstår du ikke fikk sove når Petter Edderkopp lurte oppi taket!! Her plages vi med sånne sølvkre for tiden, har litt angst for å slå av lyset og sove da, for jeg ser for meg at de kommer klatrende oppi senga og i det hele tatt! Har blåst godt i natt her også... Jeg sov som en stein likevel da, men sambo lå våken til halv 5! Stakkars sambo, men han er i overraskende god form i dag fordi. Det regner bare værst her i dag, skikkelig høstvær ja. Ikke så innbydende å trille tur, men vi må nok ut i dag også... Storegutt høres heeerrrrlig ut! Så flink han er med medisinen sin! Det er veldig spennende med Epica om dagen! Får håpe hun slipper å vente så lenge før hun går ut i fødsel! Hadde vært moro om Epica og SSH fødde på samme dag! Håper du får en flotters dag med gutta dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 11. desember 2006 #3636 Del Skrevet 11. desember 2006 så koselig med dåp!! men kan skjønne at dere velger å gjøre det enkelt når det er så tett opptil jul. (men det er jo mange som velger snitter uansett, da... selv om de ikke kan "skylde" på jula ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3637 Del Skrevet 11. desember 2006 Skrållan: Sølvkre er ekle de også... *grøss* :hår: Kan ikke fordra sånne små dyr, jeg... Blæh... Apropos små dyr - driver å vasker dyner og puter i dag.... Midd - hadet på badet! Petra: Deilig å gjøre det enkelt... Var ikke så ille komplisert med Storegut sin dåp heller. Da hadde vi spekemat! Men jeg tror snitter blir toppers jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3638 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) UKEPLAN: Mandag: # Vaske dyner og puter Tirsdag: # Foreldresamtale i barnehagen # Dåpssamtale i kirken Onsdag: # Tørke støv oppe og i gangen nede # Bake sjokoladekake # Bestille marsipankake # Handle mat Torsdag: # Tørke støv nede # Bake den andre kaka # Ut og handle julegave til mannen # Kjøpe servietter til dåpen Fredag: Lørdag: # Vaske dusjen # Vaske badet # Støvsuge # Dekke bord # Kjøpe blomster En dag det er opphold: # Vaske vinduer Endret 11. desember 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 11. desember 2006 #3639 Del Skrevet 11. desember 2006 Mailen kom i retur..... Har du ny adresse?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 11. desember 2006 #3640 Del Skrevet 11. desember 2006 ¤ Låne ekstra kaffekoppe av mamma (har bare 6 stk til penserviset) ← ..nå tror jeg jeg har lest for mye skole, altså, for det penserviset ditt ble penisreserve i mine øyne, og jeg fikk det ABSOLUTT ikke til å stemme med ting i forbindelse med en barnedåp. *Hjelpes meg, litt av en tradisjon, tenkte jeg...* Måtte lese gang på gang før jeg så hva det stod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå