Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Åh... dere herlige jenter! :legrine:

Ble jo helt rørt av å komme tilbake på KG, jo.... Her har det jammen meg vært liv mens jeg har vært borte!

Tusen :hjerte: 'lig takk for masse oppbakking, :hoppe: 'ing og heiing fram mot fødsel - og masse gratulasjoner etterpå! Der er så søte! :legrine:

Det er så godt å komme hjem igjen!

Vi kom hjem i går ettermiddag... etter en dag lenger på barsel enn det som var ventet/planlagt.

Må jo fortelle om fødsels-dagen, som ble særdeles tøff for lillegutten...

Kommer i et eget innlegg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fikk vår andre gutt:

Var jo på kontroll på formiddagen, og da hadde jeg veldig høyt blodtrykk. Det endte med at jeg ble lagt inn til observasjon, og at de evt. skulle sette i gang fødselen neste dag. Mens jeg rigget meg til på rommet, kjente jeg det første taket som kunne minne om rier... var vel i 15-16 tiden.

Og jammen tok det seg opp! :hoppe: Riene kom kjempefort og plutselig var det ikke mer enn mellom 3-4 minutter mellom hver. Jeg ble lagt på ny CTG for å sjekke hyppigheten av riene ved halv seks-tiden, og kvart over seks sjekket de åpningen til 3 cm. Jeg ble raskt flyttet til en fødestue, og der var vi halv syv.

Jeg husker jeg sa at jeg var interessert i epidural da vi kom på fødestuen, men da så bare jordmor og legen på hverandre - gjett om det var for sent... :ler2:

Siden fostervannshinna var spent, tok de hull på denne, og etter bare noen få minutter hadde jeg 8 cm åpning :overrasket: Det gikk superfort!

Jeg stod i en sånn prekestol litt, og det gikk ganske fint... Hjertelyden var stort sett fin - men den falt litt en periode, men tok seg fort opp igjen...

Etter ikke mange minutter hadde jeg full åpning, og fikk lov til å presse... Det viste seg da at navelsnoren hadde lagt seg foran hode, og kom først ut. Dette gjorde at hjertelyden sank og gutten måtte fort ut! JM måtte dermed klippe navelsnoren før gutten var ute...

Etter at JM hylte til meg at jeg måtte presse, skjønte jeg alvoret og greide å få han ut på to press...

Han var helt livløs og hvit da han kom ut, og de løp avgårde med han med en gang... Jeg gråt og spurte etter ham konstant, og heldigvis kom de inn med han til meg på fødestua en tur, før det bar videre til nyfødt-intensiven... Gjett om det var godt å se han!

Han kom seg heldigvis veldig fort... og da de var ferdige med å sy meg (ble klippet et klipp), trillet de meg inn på intensiven der pappa'n og verdens vakreste gutt ventet på meg... Jeg fikk han opp på brystet og han sugde umiddelbart som om han aldri hadde gjort annet... :legrine: Gjett om vi var lettet! Ting kunne gått såå mye verre...

Fordi han måtte så fort ut på slutten, måtte JM rett og slett dra han fort ut da hodet var ute... Det førte til at han brakk et kragebein, stakkars lille vennen. Men bein på disse små er jo brusk den første tiden, så dette har allerede leget seg veldig bra. Han bruker armen aktivt og er heldigvis ikke plaget.... Dette er jo en liten bagatell i forhold til hvordan ting faktisk kunne ha gått... Det er jo nesten som man ikke tør å tenke på det - og samtidig er det umulig å faktisk ikke tenke tanken...

Det er et mirakel hver gang et barn blir født... og utrolig at det går så bra de aller fleste ganger... Det har vi fått erfare - faktisk to ganger...

Lillegutten vår kom altså til verden mandag den 25. septemer 2006, klokken 19.25.

Fra 3 cm åpning til gutten var ute, tok det 55 minutter... Ikke hadde jeg trodd det skulle gå så fort... og heller ikke bli så dramatisk.

Vi er verdens lykkeligste foreldre, og kan ikke annet enn å prise oss lykkelig over at alt endte så godt som det gjorde.

En frisk, stor og fin gutt ligger nå i senga si ved siden av meg og sover... :hjerter_rundt:

Vitale mål ved fødselen:

4400 gram

56 cm

38 cm rundt hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Å, herregud, vennen! Selvom jeg visste alt gikk bra, satt jeg her med klumpen i halsen og tårer i øynene når jeg leste historien din... Du hadde jo skrevet at det var en tøff start, men det får d være måte på dramatikk... Du var kjempeflink som (tilsynelatende) klarte å holde roen da jordmor skrek til deg at du måtte få han ut! :klappe:

...jeg hadde nok fått panikk og svimt av... :sjenert:

I en sånn situasjon, får man være glad for at man "bare" måtte ofre et kragebein. Som du sier, så KUNNE det gått mye værre! - Men det må man PRØVE å ikke tenke på :)

TØFF DU!! :kose:

Håper firkløveren koser seg kjempemasse hjemme :hjerter_rundt:

Stor :klem: fra Burpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vennen! Gratulerer masse med den store lille prinsen :hjerte:

Det hørtes ut som noen dramatiske minutter på slutten av fødselen, men det er nok en sterk gutt du har. Kos dere masse sammen alle 4.

Hva synes forresten storebror om den nye lillebroren sin da?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg allerede visst at det gikk bra, det var en skummel fødsel å lese om!

(Ikke minst å oppleve)

Brakk kragebenet selv da jeg ble født, har aldri merket noe til det siden. Og som du sier, han bruker armen aktivt allerede, så bra!

Fint å høre fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen, godt dere har kommet dere hjem og at alt står bra til. Skremmende fødsel du fikk denne gangen, men flott at alt gikk bra til slutt. Hvordan tar store lillegutt det å ha blitt storebror? Skjønner han noe av det ennå tror du?

Håper du får en fin helg med alle guttene dine!! :klem:

Endret av Missbumblebee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! Så godt å høre fra deg igjen! :) Og for en tøff fødsel du har vært igjennom, bra det gikk som det gikk! Lillegutt høres ut som en stor og sterk kar! Må si du var kjempetøff som klarte å holde roen på slutten! :klappe:

Ha en kjempeflott helg med alle guttene dine! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også rørt av fødselshistorier, og sitter her med tårer i øynene. Kan godt forstå dere er verdens lykkeligste. :)

Det var godt det gikk så bra, tross mye dramatikk. Du er jammen supertøff. :)

Får vi se bilde av vidunderet??

Ha en fantastisk helg, og kos deg masse med guttene dine.

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

OI :overrasket: det var litt av et hendelsesforløp på den fødselen! Skjønte det var en tøff fødsel, men ikke i den grad du beskriver. Stor :klem: fra meg til deg, tøffe mamma til to :hjerte:

Stor og flott gutt du har fått, hele 56cm! Da kan du tenke deg hvor liten og tjukk min var med sine 51 :ler:

Kos deg masse med alle tre guttene dine. Som du allerede vet, tiden går så utrolig fort.

God lørdag ! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI :overrasket: det var litt av et hendelsesforløp på den fødselen! Skjønte det var en tøff fødsel, men ikke i den grad du beskriver. Stor :klem: fra meg til deg, tøffe mamma til to :hjerte:

Stor og flott gutt du har fått, hele 56cm! Da kan du tenke deg hvor liten og tjukk min var med sine 51 :ler:

Kos deg masse med alle tre guttene dine. Som du allerede vet, tiden går så utrolig fort.

God lørdag ! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Velkommen hjem :klem:

Hørtes ut som det var en tøff fødsel. Bra at det gikk bra med dere begge! Synes du er tøff jeg!

Stor gutt :babygutt: !! Herlig :)

Kos dere i barselstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff, Cr@sh! Så bra at det endte godt med lillegutten. :babygutt:

Godt å ha han i havn nå, tenker jeg. Dere har ventet lenge. :Nikke:

Kos dere videre! :klem: fra Kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...