Burpen Skrevet 6. september 2006 #2541 Del Skrevet 6. september 2006 Så moro at du er flink til å lage mat da... Er du en sånn som lager alt helt fra bunnen av? Jeg liker å lage mat jeg også - men her i huset er det mannen som kokklerer om vi skal kose oss skikkelig. Han er virkelig en god kokk... Skal legge ut sjokkiskake-oppskrift etter på, jeg... Sender deg en PM, jeg... ← Jeg lager stort sett alt fra bunnen, ja! MYE bedre, og det tar faktisk ikke så lang tid hvis man er effektiv! Men det blir mye oppvask da... Gleder meg til huset står ferdig, og jeg får litt bedre kjøkkenplass! Og ikke minst oppvaskmaskin. Nå er det sambo som er oppvaskmaskin her, men problemet er bare at jeg ikke kan skru han på som jeg vil... Du er heldig som har en mann som kan lage mat! Hadde vært kjekt å slippe matlaging innimellom, uten å være bekymra for åssen det vil smake... Gleder meg til oppskrift!! ...og du har fått PM tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 Forfatter #2542 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg lager stort sett alt fra bunnen, ja! MYE bedre, og det tar faktisk ikke så lang tid hvis man er effektiv! Men det blir mye oppvask da... Gleder meg til huset står ferdig, og jeg får litt bedre kjøkkenplass! Og ikke minst oppvaskmaskin. Nå er det sambo som er oppvaskmaskin her, men problemet er bare at jeg ikke kan skru han på som jeg vil... ← Jeg merket godt da vår oppvaskmaskin var "på ferie" under kjøkkenoppussinga! Godt å ha "James" tilbake igjen i arbeid... Du er heldig som har en mann som kan lage mat! Hadde vært kjekt å slippe matlaging innimellom, uten å være bekymra for åssen det vil smake... ← Ja, jeg føler meg heldig også... Det er jeg som lager de daglige middagene - så det er stort sett i helgene og til spesielle anledninger mannen trår til. Men så er han sent hjemme hver dag også da... Det sies at fintfolk spiser sent - mend et får da være grenser også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 Forfatter #2543 Del Skrevet 6. september 2006 Sjokoladekake i langpanne: Advarsel: Kaloribombe! 1 liter kefir. 8 dl. sukker. 12 dl. hvetemel. 4 ss. kakao. 3 ts. natron. 4 ts. kanel. 200 gr. smeltet smør. Bland alt det tørre. Bland inn alt det våte. Stekes i langpanne (med bakepapir) midt i ovnen. 200 grader i mellom 20 og 30 minutter... Anbefales med sjokoladeglasur på toppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 Forfatter #2544 Del Skrevet 6. september 2006 I dag har jeg vært skikkelig VARM! Plutselig blir jeg het som bare det... selv om jeg bare ligger på sofaen eller noe... Skulle tro jeg var i overgangsalderen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 6. september 2006 #2545 Del Skrevet 6. september 2006 Nå fikk jeg lyst på sjokoladekake!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. september 2006 #2546 Del Skrevet 6. september 2006 Den kaka hørtes god ut! Skal se om jeg får tid til å bake innimellom all "gloinga" på mobilen framover... Nå kommer jeg til å overvåke den som en hauk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 Forfatter #2547 Del Skrevet 6. september 2006 Nå fikk jeg lyst på sjokoladekake!! ← Den anbefales! Også sååå enkel å lage! Den kaka hørtes god ut! Skal se om jeg får tid til å bake innimellom all "gloinga" på mobilen framover... Nå kommer jeg til å overvåke den som en hauk! ← Du får nok noen små-varsler her inne først tenker jeg... Innlegg av typen: "Noe som ligner kraftige kynnere i dag... " ...hihihi.... Kjempekoselig at du vil være sladris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 6. september 2006 #2548 Del Skrevet 6. september 2006 Hei Cr@sh! Bare innom for å sjekke om du er er ennå... Bare noen dager igjen til termin nå! Kom igjen lillegutt! *tusle ut på kjøkkenet for å se etter sjokolade. eller kake...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. september 2006 #2549 Del Skrevet 6. september 2006 Den anbefales! Også sååå enkel å lage! Du får nok noen små-varsler her inne først tenker jeg... Innlegg av typen: "Noe som ligner kraftige kynnere i dag... " ...hihihi.... Kjempekoselig at du vil være sladris! ← Hehe, ja, jeg tror jeg ville fått karasjokk, og nesten ikke trodd deg om du sendte melding og sa at alt allerede er over uten at vi hadde hørt noe her først! Enda koseligere at du vil ha meg som sladris!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. september 2006 #2550 Del Skrevet 6. september 2006 Så bra at du har fått deg sladris! Det nærmer seg jo med rasende fart her da! Har du stort sprik mellom mens- og UL-termin eller sammenfaller de sånn noenlunde? Sjekker dagboka di stadig vekk for tida - her kan det fort bli spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 7. september 2006 #2551 Del Skrevet 7. september 2006 Hei vennen! Så bra at du har fått sladris. Hadde tenkt å foreslå at jeg kunne være sladrisen din, men siden vi skal føde samme dag så passer jo ikke det Den sjokiskaka pleier jeg og å bake. Den er knallgod, og som du også sier, veldig enkel å bake. Men siden jeg ikke orker så mye for tiden, så tror jeg at vi bestiller fromagekake til bursdagen min og barselbesøk. Ellers så kan jo jeg alltids be mamman min pent Jeg og er varm for tiden, og når jeg står opp om nettene så er jeg skikkelig rød i ansiktet, ser solbrent ut. Er det noe tegn tro? :klø: Godt å høre at lillegutten er bedre, får så vondt av disse små når de ikke er i form. Håper du får en fin dag, stikker innom i morgen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 7. september 2006 #2552 Del Skrevet 7. september 2006 Håper du får en fin torsdag.. med mange kynnere og rier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. september 2006 #2553 Del Skrevet 7. september 2006 Sjokoladekake.... (sender du en bit hvis du lager...?..... ) Bare noen dager igjen!! Bra du har sladris!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 7. september 2006 #2554 Del Skrevet 7. september 2006 Bare innom i forelesningspause på skolen, for å sjekke ståa! Jeg drømte nemlig at du fødte i natt... Bråvåkna, og løp inn i stua for å sjekke mobilen... Men her er det lite action, ser jeg, hvertfall på fødefronten! Håper Storegutt sov godt i natt, og er frisk som en barnehagefisk idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. september 2006 Forfatter #2555 Del Skrevet 7. september 2006 Binke: Så koselig å se deg... Håper alt er bra... Jeg er ikke like flink til å besøke dagboka di nå som før... Men så ser jeg deg ikke pålogget så ofte heller... Ja, nå nærmer deg seg her også... Fortsett å rope på han - kanskje han kommer ut før eller i løpet av helga.... Burpen: Ja, noen små hint får jeg vel forhåpentligvis før det braker løs... også får jeg håpe jeg får tid til å oppdatere boka litt selv også... Superkos at du ville være sladris! La Traviata: ...har UL-termin 12/9 og mens-termin den 18/9... så du skal se det ikke skjer en ting før vi har passert sistnevnte... Det eneste jeg tror selv, er at han kommer til å få bursdag på en oddetallsdato.... IdaC: Hadde vel blitt dårlig med sladring om du og jeg skulle sladra for hverandre... Det er jo en viss sannssynlighet for at vi kan få barn på samme dag... Greit å bestille kake også da... man må kjenne på kroppen hva man orker Så du er varm du også? Kanksje det er et tegn på at noe er på gang? Det hadde gjort seg... Fru Blå: Håper jeg også! Takk for koselige PM'er også forresten! Epica: Kaka er bakt, en del er spist og resten er i fryseren.... Kom på barselbesøk - så blir det kake... .... Burpen: Nå måtte jeg le skikkelig av deg... Syntes jeg ser deg i natt.... og ut i stua.. Ikke no' på gang i natt heller gitt! Lillegutt sov hele natta, og våknet ikke av så mye som en eneste hostekule... Det er supert! Så han er i barnahagen igjen i dag - og jeg regner med han storkoser deg! Ha en fin dag med forelesninger! Flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. september 2006 Forfatter #2556 Del Skrevet 7. september 2006 Ikke no' action på fødefronten i natt heller... Har faktisk sovet ganske så godt. Var ikke på dotur før ved femtiden! Lillegutt sov heeeele natta, og som jeg skrev over til Burpen - våknet ikke en eneste gang av å hoste. Supert! Han var blid som en liten morgensol da vi stod opp også - tydelig uthvilt og i god form... Dermed ble det barnehagen i dag igjen... Jeg har vært en liten tur på apoteket og kjøpt inn no' småtteri. Kjøpte blant annet klorheksidin eller hva det heter - til å rense sår med. Tenk å bruke til navelen til babyen. Det eneste jeg så da jeg kom hjem, var at jeg hadde fått kjøpt 1,0 mg isteden for 0,5 mg... Tror dere det har noe å si? Bør jeg bytte den? Nå har jeg akkurat spist lunsj... og så blir det vel å brette og vaske litt tøy i dag tror jeg... Har planer om å lage kjøttboller i brun saus til middag i dag... så kanskje jeg skal være flink å forberede dette litt før jeg henter Lillegutt i barnehagen. Da får vi litt mer tid til kos og lek... Vi får se hva jeg får tid til. Tida går så fort. Klokka er halv tolv allerede! Følte meg litt "rar" da jeg kjørte hjem i stad... Ikke spør hvordan rar, for det kan jeg ikke helt forklare. Men noe var det... Kanksje jeg bare var sulten. Føler meg i fin form nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 7. september 2006 #2557 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg vet ikke ang. Klorheksidinen.. Håper noen andre kan svare deg på det, vennen Så godt du fikk sove såpass i natt. Det er så deilig å få sovet litt ut av og til. Bare noen dager til termin nå Nå er det på tide å slå telt i dagboka her Ha en strålende dag. stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. september 2006 #2558 Del Skrevet 7. september 2006 Hmmm... Følte deg rar... Når det skjer meg er jeg som regel sulten. Men kanskje det er en fødsel på gang hos deg? Merkelig dette med sykdom og små barn som skal få søsken, synes jeg. Stillte som barnevakt hos et vennepar da de skulle ha nr.2, og det som skjedde var jo at eldste ble syk, mens de måtte reise på føden. Litt pangstart var det jo, å passe et sykt barn, når man ikke har noen selv. (Gikk fint altså, men hun var litt ekstra sutrete.) Jeg vet heller ikke ang. Klorheksidinen, men vet at hadde jeg vært usikker, så hadde jeg reist og byttet den. (Sier jeg som bor 2 min fra apoteket... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. september 2006 #2559 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Jeg kommer!!! Hmmmmmm... følte deg rar? Fødeklar rar? Neida, stakkars deg nå skal jeg slutte! Jeg klarer liksom ikke vente til du skal bli mamma! SPENNENDE!!!!!!!!!!!!!! Endret 7. september 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 7. september 2006 #2560 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg føler meg også litt rar innimellom, og jeg skal absolutt ikke føde ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå