Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Lykke til hos gyn'en i dag! Skjønner du er spent, men det skal nok gå så bra, vettu :klem:. Og ingenting er bedre enn at mann og far er hjemme for å styre med kjøkkenet. Dere kommer til å bli ferdige på rekordtid!

Ha en fin dag, vennen! Gleder meg til rapport fra kontrollen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til i dag!!! Det går helt sikkert veldig bra!

Gøy at kjøkkenet snart blir i boks da! Har så lyst til å komme ordentlig i gang her også, men mannen er så treeeeg.... Hehe, får nok dra han i gang litt her!

Ha en strålende fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som driver med kjøkken-oppussing, ser jeg! Flott at mannen får gjort så mye, og at faren din også kan (og vil) hjelpe til. Tipper de føler at de har litt dårlig tid nå, siden du nærmer deg termin med stormskritt! :) Godt å lese at formen fortsatt er bra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 36 uker! Ikke lenge igjen nå...

Høres ut som dere er supereffektive med kjøkkenet, og med litt hjelp fra pappa er det sikkert klart før helga. Blir deilig for dere å komme i orden nå, det er vel greit med litt avslapning i heimen før den lille kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia snuppi!!

Her kommer jeg endelig innom! Midt i værste oppussinga dere nå ja! Tenk så deilig det blir ed nytt kjøkken!!! Ååå som jeg misunner alle med ordentlig kjøkken! Vårt ser ikke ut...............Menmen!

WOW!36 uker allerede :overrasket: Kan jo bli når som helst nå!! Herremin så spennende! Tenk,snart har du to små gull som forguder mammaen sin og gjør livet ditt komplett :legrine: Ikke noe sentimental jeg nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: Kontrollen var selvsagt ikke noe å være spent på... :sjenert: Oppdatgering kommer. Gutta har vært superflinke på kjøkkenet, og til tross for noen uventede problemer så ligger vi nå foran skjema - igjen. :hoppe:

Missbumblebee: Det er noe med det å få finger'n ut og sette i gang... :ler: Enkelte ganger tar det litt vel lang tid her i huset også :sjenert: Men plutselig er vi i gang, og da er det liksom ingen vei tilbake... :ler2:

Fjellrypa: ;) Vi stresser ikke med kjøkkenet - men det er som regel sånn her i huset, at når det startes på noe - så gjennomføres det så fort og effektivt som mulig... Og det er jo jeg glad for :Nikke: Tror ikke vi skulle begynt på dette så mye nærmere termin for å si det sånn... merker jo at det blir litt ekstra. Men en ukes tid skal vi nok klare oss alle mann.... :sjarmor:

Xania: Jepp - det er greit at kjøkkenet er oppe og går før vi tipper over i september, ja! ;) Litt ro og kos er jo ikke å forakte... :Hehe: Gutta er supereffektive de... så her går det unna! :sjarmor:

Skytte: Ja tenk det! Snart har vi to barn i huset! :hoppe: Finnes det noe bedre? :legrine: Skal bli superdupert med kjøkken - Det blir liksom prikken over i'en her i huset. Når vi er ferdig med dette, har vi pusset opp hele huset på halvannet år (bortsett fra gulvene i stue/allrom, også skal vi male om vaskerommet...)! Og vi er fornøyd med resultatet! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk så fint hos legen i dag 'atte..

Her kommer en liten oppdatering:

Dato: 14/8

Uke: 36+1

Vekt: + 4kg siden 13/7 (totalt + 9 kg)

BT: 125/72

Hb: -

Urin: Negativ

Ødem: 1

Leie: Hode

Fl./min: 144

SF-mål: Ikke målt

Som dere ser, så er blodtrykket mitt fint og det var ingen grums i urinen denne gangen... :)

Vi tok UL for å se på leie og på størrelsen. Den lille gutten i magen har snudd seg riktig veien, og ligger nå med hodet sitt mot fødeavdelingen! :klappe:

Størrelsemessig så ser han helt normal ut - men det blir nok uansett ikke noen liten tass tenker jeg... ;) Som legen sa; statistisk sett så skal barn nr. 2 veie 200 gram mer enn barn nr. 1... og Lillegutt veide 4100 gram da han kom... så da kan man jo kanskje se tendensen. Men som sagt; det er jo bare statistikk... Vi får vente og se - håper uansett jeg slipper å gå 15 dager over UL-termin denne gangen... det har jo litt å si for barnets vekt det også....

Legen mente at jeg ikke burde begynne å vente før etter at UL-terminen har kommet og gått. Dette fordi UL-temrinen ble fremskyndet med nesten en uke... og det kan trolig være en feilmargin der... Men uansett... Barnet kommer jo når det er klart... så jeg skal nok greie å vente noen dager ekstra om det er nødvendig (denne gangen også)...

Vi snakket litt om denne streptokokkB-bakterien som det har vært så mye skriverier om i mediene... Hun skjønte absolutt min bekymring - spesielt siden jeg hadde dette i kroppen under forrige svangerskap. Men hun understreket det at dette er en bakterie som alltid har vært tilstede... og at den er veldig "lur". Den kan ligge og vente til det skjer noe annet "galt" med kroppen vår - også sniker den seg inn og lager enda mer kvalme, for å si det på den måten. Hun fortalte blant annet at det var gjort en studie på dødfødte barn, og det viste seg at denne bakterien var tilstede i 99% av tilfellene. Det var rett og slett fordi at den slå til når noe annet går galt, og skapet infeksjon. Ganske skummelt - og man skulle absolutt ta den på alvor i følge henne.

Hun tok en prøve fra mormunnen (er det det den heter? :sjenert: ) som skal sendes til dyrking. Jeg skulle få svar i løpet av en ukes tid. Om jeg ikke hørte noe, skulle jeg ringe for å høre at prøvene var fine... En grei deal.

Om det skulle være noe der, vil jeg bli behandlet under fødselen - da unngår man smitte til barnet. Hun hadde forresten tatt en prøve som denne da jeg var hos henne før svangerskapet i september i fjor, og da hadde jeg ikke tegn til bakterien... så det er jo lov å håpe... ;)

Ellers kom hun med et generelt tips, og det kan jeg jo dele med dere andre gravide... Hvis man er urolig for denne bakterien, så kan man bruke melkesyre-stikkpiller i skjeden med jevne mellomrom gjennom svangerskapet. Det gjør at "miljøet" blir så surt at bakterien ikke vil trives...

Fikk ny time om 3 uker... Så nå skal jeg til jordmor om 2 uker, og deretter er det kontroll en gang i uka. Først da tilbake til gyn. og så til legen uka etter der...

Det ble visst en laaang oppdatering :sjenert:

Kommer innom med kjøkkenoppdatering litt senere... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cr@sh!

Innom for å se hvordan det går med deg. Ikke lenge igjen nå! :) Håper virkelig at du slipper å gå så lenge over tiden denne gangen.

Spennende med kjøkken-oppussing forresten. Håper dere blir fornøyd når det er ferdig. Alltid litt kaos-tilstander når man pusser opp synes jeg. Kan se for meg at det kan bli litt ekstra når det er et så sentralt rom som kjøkkenet som er berørt. Men for all del - kanskje dere er super-ordensmennesker som har full kontroll hele tiden. (Bare antar at andre ligner meg selv jeg. Og jeg føler at det blir kaos når vi pusser opp eller flytter...) :sjenert:

Har endelig fått skrevet historien om da Binke-jenta ble født, så hvis du er interessert så kan du jo stikke innom dagboka mi. Tror at en av grunnene til at det har tatt så lang tid er at jeg måtte få fødselen litt på avstand først. Var jo en litt tøff opplevelse.

Lykke til videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg :vinke:

...og det er jammen på tide, her kan mye skje veldig fort !!!!!!

Blir spennende å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du blir godt fulgt opp ang. denne bakterien. Og resten av kontrollen gikk bare bra ser jeg! :tommelsmil:

Misunner dere nytt kjøkken! Det er jo så deilig å fornye hjemmet litt. Her i huset skjer ting gjerne litt i "puljer". Det tar evigheter å komme i gang, men når man først har begynt er det jo bare å fullføre!

Tenk at du snart er mamma til to du også. Det er så herlig atte! Selv om man blir bra sliten av og til! Snakker lillegutten din mye om det som skal skje?

Ha en kjempefin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binke: Vi er nok ordensmennesker sånn til daglig... men kan ikke akkurat si at det ser så vakker ut her nå... :ler: Les nærmere beskrivelse nedenfor ;) Har ikke vært særlig flink til å beske dagboka di i det siste må jeg innrømme... Men skal nok innom og lese fødselshistorien din, ja. :Nikke: Og som du sier - det er godt å få den litt på avstand før man skal fortelle det videre... Har du forresten lagt til historien din i tråden for fødselshistorier i gravid-forumet? Det er jo evt. en ide... Koselig å se deg igjen... Bare å stikke innom vet du... :klem:

magolia: :vinke: Så koselig! :hjerte: 'lig velkommen skal du være.... Sant som du sier - her KAN ting skje fort... Eller det kan ta halvannen mnd til.. :ler: Den som venter får se! ;)

La Traviata: :Nikke: Det er trygt og godt med skikkelig oppfølging... Lillegutt er veeeldig opptatt av baby - og skal til stadighet (flere ganger om dagen) kose magen, si hei og kose på Lillebror der inne. Rart at de skjønner så mye! :legrine: Det er jo helt tydelig at han skjønner hva som er i magen... men kanskje ikke helt at babyen skal komme ut og være sammen med oss... ;) Det skal bli fantastisk å være mamma til to! Men som du sier - så blir det sikkert veldig slitsomt til tider også... Men tenk så mye kos! :legrine: Det kjenner vel du til... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kjøkkenoppdatering:

Pappa og mannen ligger en dag foran skjema etter i dag. Men det så ikke så lovende ut på formiddagen i dag... :roll:

Vi kunne nemlig ikke bruke de armaturene vi hadde kjøpt til å ha under overskapene... så vi måtte ut og handle inn dette + spotter til å ha inne i glasskapene før de kunne fortsette med å trekke opp det elektriske. Heldigvis fant vi det vi skulle, og da vi var tilbake fikk gutta orden på sakene og ble ferdig med målene for dagen... :klappe: Supert!

I morgen blir det trolig ikke gjort så mye her. Mannen skal tilbake på jobb, men det kan hende paps stikker innom og begynner å sette opp noen gipsplater.... Kommer litt an på været... Med det drittværet som er meldt, bedyret han at han ikke hadde noe bedre å ta seg til... Søte pappa'n min... :kys_2:

Ellers så ser det jo ikke ut her i måneskinn. 20 kjøkkenskap er skrudd sammen og opptar stooore deler av allrommet... :ler: Vi har egentlig et digert spisebort med plass til 12 - Nå er det bare plass til 3, fordi det står ting inntil hele bordet... :roll:

Kjøleskapet står midt foran de store vinduene - men det fungerer i hvert fall. Alle tørrvarer er pakket ned i banankasser som står i gangen nede og på soverommet oppe. Vaskerommet har blitt et lite kjøkken. Veldig glad vi har stooooor benk og diiiiger oppvaskkum der inne... :ler2: Kan vaske opp og lage litt småtteri av mat der inne... Går mye i enkel mat for tiden. Vi har jo tross alt ikke tilgang på verken stekeovn eller komfyr...

Pølser er greit å varme, også griller vi en del...

I morgen kommer svigermor og svigerinne på besøk. Blir koselig det - er lenge siden vi har sett dem. Blir jo litt kaos her da... med alt som står på. Men de får jo bare ta ting som de er... ;)

Vi tenkte vi skulle grille hamburgere. Enkelt og greit. Kan stå under markisa på verandaen uansett vært... og det er jo betryggende med den værmeldinga jeg så i stad... :sjarmor:

Jaja... nå skal jeg ta med meg mannen og køye... :Gjesp:

Takk for masse koselige hilsner, jenter! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jammen vært en lang dag for deg, vennen :) Tenker du sover godt nå.

Var utrolig kjekk lesing at kontrollen hadde gått så bra. :)

Åå jeg vet hvordan det er å bo på en byggeplass ja, bor på en selv jeg :ler:

Men heldigvis bare for ei kort stund. Det blir såååå bra når vi blir ferdige, ikke sant?? :sjarmor: bare å glede sei.

Natta :klem: til deg og :kyss: på kinnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke gutten din er som har snudd seg riktig vei. Kan ikke du prøve å si til min og at han ikke må være så lat :ler:

Veldig godt å høre at det gikk bra hos gyn, og at hun tar det med den bakterien på alvor. Alle leger og JM skulle vært sånn.

Så flink pappan og mannen din har vært :klappe: får håpe været holder seg i dag så det blir gjort litt i dag og.

Ha en fin dag :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljen: Sååå seint opp? :overrasket: At du orker... :ler: Du hadde i hvert falla rett om meg... jeg sov en stein da du skrev i boka mi... :sove:

Byggeplass ja! :legrine: Utrolig hvor mye som må vike og hvor mye kaos det skaper å leve uten kjøkken... :ler: Men det er for en god sak, da... :sjarmor: Og som jeg sier til alle som spør - det er jo resultatet jeg gleder meg til... ikke akkurat det som står på nå... ;)

Har dere fått kjøkkenet deres ennå? Eller skulle ikke det komme før i september? :klø: Uansett... Blir godt når vi blir ferdige, sant? :klem:

IdaC: *Roper* "Lilleprinsen til Ida!!!! Snu deg rundt, så mamma'n din kan få gode nyheter og du kan få skimte lyset av ditt kommende univers!!!!" :ler: Er jo lov å prøve.... :sjenert:

Var godt at legen tok bakterien på alvor, ja... Skumle greier egentlig - men samtidig så kan det altså være til stede uten å lage problemer i det hele tatt... :roll: Man kan jo bli rar av å tenke på mindre... ;)

Ja, gutta var superflinke i går... Snakka med pappa i stad, så han kommer trolig en tur bortom og jobber litt her etterpå... Snille pappa'n min! :kyss:

MissS: :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg leverte Lillegutt i dag, tok jeg en tur inn til byen. Måtte plukke opp noe å servere til vi får besøk i dag.

Må jo gjøre det særdeles lettvint når man ikke har kjøkken, så det ble en pose ferdige kanelboller og en pakke med Brownies Bites. :sikle: Skal nok få bein og gå på det også tenker jeg... ;)

Tok en rask tur innom mamma på jobben og skravla litt. Pappa kom en tur mens jeg var der. Han var på vei til frisøren. Han kommer trolig hit en tur etterpå, for å jobbe litt mer på kjøkkenet.

Det som står for tur nå, er å sette opp fuktsperre i ytterveggene og så sette opp gipsplatene.

Når det er gjort, kommer elektrikkeren for å koble til - og vips så er det i hvert fall strøm der inne...

Så blir det å sette opp innventaret... og da ligner det plutselig mer på et kjøkken igjen... Gleder meg! :hoppe:

Vet ikke helt når svigermor og svigerinna kommer ennå - men det blir i hvert fall ikke før i ett-to-tiden tenker jeg. De skulle sende en sms når det er på vei - tilfelle jeg er på farta. Tror ikke det er tilfelle, men... Skal vel være her hjemme og tusle litt jeg nå...

Vaske over badet, vaske opp på det provisoriske kjøkkenet vårt (les: vaskerommet) og rydde litt. Da går tida fort...

Ellers må det nesten nevnes at jeg sov særdeles godt i natt. Kun en dotur, og det var faktisk ikke før i halv fem-tiden... :klappe: Var nok helt utslitt etter gårdsdagen - for da skjedde det så mye.... :Gjesp:

Skriver nok mer i kveld jeg....

Hei så lenge.... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å sove godt! Det er alpha omega for min sinnstilstand. Så da kan du tenke deg hvordan jeg føler meg i dag etter null komma niks søvn i natt :Gjesp:. Blir trøtt bare av tanken. MEN, nå tror jeg faktisk at jeg er så overtrøtt at jeg ikke klarer å blunde :roll:

Har lyst til å føde snart, jeg... helst før selve termindatoen. Bare bli ferdig med det og komme videre i livet. Det står liksom litt stille når man er gravid... Man går bare og ruger og ruger :roll:

Ha en super dag med besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeeeeeeeei..lenge siden sist :sjenert:

Her skjer det ting jaaaa,lest og lest og lest jeg..oppussing og kontroller og kanelboller og *nam,nam* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: :sove: Skulle vel egentlig ikke gjort så mye annet enn akkurat det for tiden... :ler:

Jeg skjønner godt at du begynner å bli utålmodig :Nikke: Man venter og venter, men står liksom stille for det... Det skjer liksom ikke mer før fødsel nå... ;) Men du skal se det ikke er lenge til noe spennende kommer... du som har mistet proppen og alt... :klappe: Verre her i gården... Akkurat nå for tiden, ser jeg for meg å gå 15 dager over tiden denne gangen også... :roll:

Gullet26: :vinke: Koselig... Lenge siden jeg har sett deg nå - så det var nok en god del å lese ja... Men du leser vel ikke alt? :overrasket: Superlenge siden jeg har vært hos deg også... :plystre: Får vel se å skjerpe meg litt, ja... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...