Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Kjenner meg også veldig igjen i de derre hormonene som bruste opp rett som det var! Tankeløse kommentarer ble tatt i verste mening... og små filleting ble blåst helt ut av dimensjonene! Skulle tro at folk som selv har vært gravide forstår det...

Jeg vil også ha den nye IKEA-katalogen! :sur:

Vi har 3 års bryllupsdag snart vi - pleier å kjøpe gave til hverandre, har i hvert fall gjort det de 2 siste åra! Håper dere får tatt igjen feiringa snart!

Ha en fin kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper besteforeldrene til vår lille blir som besteforeldrene som lillegutt har... Mine foreldre er sånn, men vi bor så langt unna hverandre :tristbla:

Hormoner, ja... Lurer på om mannen kommer til å overleve svangerskapet, jeg! Jeg er jo helt utilregnelig allerede... :sjenert: Og jeg er bare 10 uker... :ler:

Ha en riktig fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljen: Vet ikke hva det er med Ikea-katalogen... :ler: Det er bare så stas å kikke i den... Man får jo ganske mange gode ideer via miljøene de lager da... :Nikke: Moro med interiør!

Skrållan: Det er godt å høre at andre også kan være temmelige fulle av hormoner... :roll:;) Ikke no' Ikea-katalog hos deg heller, nei... :klø: Kommer nok i løpet av uka... får vi håpe! ;)

Murmelmy: Lunta er ikke akkurat den lengste om dagen... selv om utgangpunktet den morgenen var godt - så ble det likevel til at endorfiner og hormoner sprutet... :ler2: Ble ikke no' boller på meg, gitt... Får nok greie meg med kjøpeboller fram til det nye kjøkkenet er opp og går igjen... ;)

La Traviata: :sjenert: Ja, man skulle jo tro at folk som selv har gått gravide visste bedre enn å slenge ut tankeløse kommentarer... Men jeg må nok innrømme at det var nok jeg som tok innover meg en litt for liten bagatell... :ler2: Det er koselig med bryllupsdag! :sjarmor: Blir nok til at vi tar en kveld ute vi to og koser oss litt ekstra når kjøkkenet og div. er ute av verden - så da blir det vår form for feiring i år... Neste år derimot, MÅ jeg finne på noe lurt... 5 år er jo liksom litt rundt tall... :ler:

Burpen: Ivrige og engasjerte besteforeldre en utrolig positiv ting! :Nikke: Synd at deres kommende besteforeldre bor så langt unna.... :roll: Litt typisk... Ang. hormoner, så var det sånn med meg også i starten - så går det liksom litt over i midten av svangerskapet (i hvert fall gjorde det det med meg...) før det kommer over en igjen på slutten... Ja, gutta våre får bare holde ut med oss... :ler: Det er vel det minste vi kan forlange? ;)

Skrållan: :kyss:

Liljen: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går gikk unna på et blunk.

Om morgenen var rørleggeren her og koblet fra vannet på kjøkkenet og gjorde det klart så vi kunne rive resten av kjøkkenet.

Så kom kjøperen av det gamle kjøkkenet og hentet det. Så nå er vi kvitt det også... :klappe:

Etter at det var gjort, tok vi en tur på Byggmakker og skaffet noen elektrorør, veggbokser og diverse som trengs til å trekke opp nye ledninger. Var også innom Ica og handlet inn litt snadder til kvelden - blant annet deilig vannmelon og moreller! :sikle: Morellene var knallgode! Norske, søte og saftige! Kan det bli bedre?

Lillegutt og jeg var hos mams og paps resten av ettermiddagen - så holdt mannen på med drittjobben her hjemme. Flink som han er, så reiv han ned alle veggene på kjøkkenet i løpet av ettermiddagen i går. Helt supert - så nå ligger vi foran skjema så langt! :hoppe:

Mams og Paps ble med bort her før barne-tv, så grilla vi noen pølser og koste oss - før de reiste hjem og vi tok kvelden. Ble litt snop og TV etter at Lillegutt var i seng... Godt å slappe litt av sammen...

Sov litt rart natt til i dag... Kommer sikkert av litt :humpe: tidlig i natt - bekkenet ble litt stivt og rart etterpå :roll:

Endte med at jeg sov en time på sofaen etter at vi hadde stått opp i morges... :Gjesp:

Mannen begynte å jobbe på formiddagen i dag - og mamma og pappa ringte og spurte om ikke Lillegutt og jeg ville komm bort der mens det stod på som verst her hjemme... Vi lot oss selvsagt ikke be to ganger - så vi har vært der i hele formiddag.

Pappa og Lillegutt er det radarparet, og de koser seg sååå masse sammen... Det er så koselig å se...

De er ute og går tur nå, så da tok jeg en liten tur hjem i mens. Mannen er nå ferdig med å sette opp spikerslag til alle kjøkkenskapene. :klappe: Ikke bare bare - for det må jo skjæres plass til dem i stenderne som allerede er der. Mannen har vært supereffektiv - og det hjelper nok litt at ikke vi er her og fly i veien hele dagen også... ;)

I morgen har han tatt seg fri fra jobben for å arbeide mer på kjøkkenet. Pappa skal hjelpe til - så da går det jo enda raskere. Planene for i morgen er å trekke opp elektrorør til alle de elektriske punktene vi skal ha, også skal elektrikkeren komme å tre ledinger og koble til etter hvert.

Mannen skal på jobb igjen på tirsdag, men pappa har fri, så han har tenkt å pusle litt her på dagene. Det er jo sååå flott for oss - for da blir vi litt fortere ferdig. Det er rart med det - ting tar litt tid når man bare skal jobbe med det i helger og på kveldstid...

Etter på skal vi bort til mams og paps igjen. De lager deilig lasagne og ville så gjerne at vi spiste med dem. Vi takket selvsagt ja - det er jo ikke akkurat så lett å lage så mye annet et pølser og toast her hjemme for tiden... :ler:

Ellers er det jo ukeskifte for meg i dag:

Fra 36 uker til 36 uker og 6 dager av svangerskapet!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer en liten oversikt over hva jeg har i vente resten av august:

Man 13/8 - Gynekolog, UL. Mannen fri!

Tirs 14/8 - Besøk av svigermor og svigerinna mi.

Ons 15/8 - Omvisning på sykehuset.

Tor 17/8 -

Fre 18/8 -

Lør 19/8 - Pappa har bursdag! Kjøkkenbygging!

Søn 20/8 - Kjøkkenbygging!

Man 21/8 -

Tir 22/8 - Fødselspermisjonen min starter!

Ons 23/8 -

Tor 24/8 -

Fre 25/8 -

Lør 26/8 -

Søn 27/8 -

Man 28/8 - Jordmor.

Tir 29/8 -

Tor 30/8 - Fotpleie (Fått time av mamma :kys_2: )!

Fre 31/8 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :vinke:

SÅ innmari flink mannen din har vært i det siste! Høres egentlig ut som min :Nikke:. Godt med gutter som er litt praktisk anlagte ;)

Hvordan er formen din egentlig? På vei hjem fra Sverige i går så holdt jeg på å dø...har ikke tall på hvor mange kynnere jeg hadde i løpet av en time i bilen. Blir jo svett av mindre :ovverasket:.

:hoppe: 36 uker :hoppe:. Nå er det jammen ikke lenge igjen, assa! Jeg forstår det først når det blir kommentert av andre. Det at fødselen kan skje når som helst. Jeg vat jo at det vil skje snart, men hva "snart" er, er jo vanskelig å definere... Jeg er over 38 uker nå...:sjenert

Håper du koser deg med gutta dine i dag Og lykke til hos JM og på UL i morgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: Formen min er ok - men egentlig veldig varierende! Kan være i superform og ha masse energi den ene dagen, for å være sliten, ha vondt i hodet og bekkenet nesten dag. Er litt rart... Men kan ikke klage, egentlig. Har hatt en del kynnere jeg også - men ikke på langt nær sånn som du beskriver det... :troest:

Det er utrolig hvor kort tid det er igjen nå, ja... Og spesielt for deg, som kun har to uker igjen til termin i morgen! :overrasket: Ja, nå kan det faktisk skje når som helst, Murmel! Superspennende!

Epica: Ja, tenkt 36 uker! Utrolig, men sant. Ja... det blir spennende med UL igjen i morgen. Jeg regner med at hun tar det - for å se om han har snudd seg riktig vei... Kommer nok oppdatering... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt skikkelig nedpress i kveld... Slitsomt... men det er litt bedre nå. Gullet i magen har vært helt bajas også! Full fart - skulle tro det var sirkus der inne... Herlig! :hjerter: Men nesten vondt innimellom - det presser så sinnssykt på!

Var superdeilig å spise borte hos mams og paps... Smakte superdeilig, og var helt topp. Her hjemme hadde det nok ikke blitt annet enn brød... :ler:

I morgen er det altså time hos gyn., og jeg regner med at det blir UL. Hun tar nok det for å sjekke hvordan han ligger der inne - han lå nemlig i seteleie forrige gang. Hvis ikke det er helt helt tydelig når hun kjenner på magen da... ;)

Eller skal jeg ta opp testing av streptokokk B-bakterien med henne, og jeg håper ikke det blir noe problem. Har pakket ned helsekortet fra Lillegutt i veska så jeg ikke glemmer det - der stå det at jeg hadde dette sist gang. Greit å ha det svart på hvitt - men jeg håper og tror det er uproblematisk å få tatt den lille prøven...

Etter legen skal jeg en tur og se etter håndtak til dørene i gangen. De MÅ skiftes... mener jeg i hvert fall. Håper å finne noen fine og ikke så veldig dyre - men vi får se.

Skal også innom og kjøpe bursdagsgave til pappa'n min som har bursdag kommende lørdag.

Mannen har fri i morgen, så det blir han som leverer Lillegutt i barnehagen. Han syntes det er sååå koselig å få levere og hente når han har muligheten - for til vanlig reiser han før barnehagen åpner og er ikke hjemme før etter barnehagen er stengt, så da er det jeg som bringer og henter...

Nå begynner Jurassic Park 3 på NRK, og den har mannen tenkt til å se. Jeg henger meg på - men jeg er utrolig dårlig på å se filmer jeg sånn innerst inne ikke har så stor nytte eller glede av å få med meg. :sjenert: Blir alltid til at jeg finner ett eller annet å gjøre, surfer på nettet samtidig eller går å legger meg etter hvert som filmen skrider frem... :ler:

Lurer på om det bare er Bridget Jones-filmene og Love Actually jeg kan se HELE filmen av, jeg... :ler2: ... og da gjerne om og om igjen... :briller2:

Tuttiluuuu... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 36 uker!! :hoppe:

Så herlig med bajasbaby! :hjerter:

Blir spennende å se om det blir UL på deg imorgen :) Håper jo at han har snudd seg, men det er bestandig kos å se den lille! :hjerte:

Bra det er flere som ikke har evnen til å se filmer som egentlig ikke interesserer... Sånn er det her i gården også. Sambo sitter og ser en film, og jeg svinser rundt og gjør alt mulig annet! :ler:

Ha en super søndagskveld! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: :hoppe: 36 uker :hoppe: :hoppe:

først en stooooor :klem: for hjelpen :)

Spennende med UL da. Nå er babyen så stor at du kan se hvordan den ser ut og kanskje?? Jeg har aldri vært gravid og er litt uerfaren ser du.. :sjenert:

Uansett blir det utrolig spennende. Lurt av deg å ta opp det med strepptokok b bakterien. :) Vet om at flere av mine gravide venninner skal det.

Ha en aldeles strålende søndagskveld.

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrållan: Jepp, det er herlig med liv... :hjerte: Men noen ganger sparker han så hardt fra seg at det kan karakterisers som ubehagelig og vondt... Det er rart også - at det er et lite menneske inni der, som er full utviklet og kan komme ut til oss når som helst... :hjerter:

Filmer ja... :sjenert: Jeg er ikke akkurat filmoman for å si det sånn - det er verre med han mannen min.. :ler:

marthepia: :ler: Elefant og elefant... Det er faktisk ikke så ille. Jeg har ikke lagt på meg så mye (blir spennende å se vekta i morgen da.. :sjenert: ) - så jeg har egentlig bare den store kulen foran... :sjarmor: Men det er tungt nok for tiden det altså... ;)

Magen din var kjempefin da! :klappe: Strekkmerker eller ikke... Det er jo sånt man må regne med dessverre...

Liljen: Tickeren din er superfin! :klappe:

Ja, nå som babyen er såpass stor, så kan man faktisk få et lite inntrykk av hvordan han ser ut... Men det er nok mye lettere å få skikkelige bilder om man ser på 3D-UL... Det har jeg aldri vært på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sovnet fra filmen nå? Mannen så den her også. I mens fikk jeg både surfa her litt og snakka i telefonen med pappa. Effektivt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi, 36 uker allerede! :hoppe:

Nå kommer han jo snart! :grine2:

Gøy med masse liv i magen, men husker at det var litt ubehagelig også noen ganger. Og når jeg leser om nedpress her hos deg, kan jeg liksom kjenne hvordan det føltes...

Tror jeg savner magen min litt jeg (men jeg vil ikke innrømme det "offisielt"!) ;)

Lykke til i morgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello snuppa!

Så flink mannen din har vært i helga, kjøkkenet er nok oppe og går før du vet ordet av det med :) Det blir nok deilig med nytt kjøkken, vil ha jeg og :sur: . Vi har forholdsvis nytt kjøkken, er vel 3 år gammelt eller noe, men hadde det vært oss som hadde valgt den, så ville vi aldri valgt denne...

Men du, klarer ikke du å kjenne etter kroppsdelene til den lille i magen? Jeg kjenner veeeldig godt hodet hans, skulderen og innimellom arm eller ben som stikker ut. Så her er det ingen tvil om at han ikke har forandret stillingen :sjenert:

Blir spennende å se hvordan han ligger i dag da :) Har du bestemt deg for KS hvis han ikke snur seg eller vil du prøve seteleiefødsel?

Lykke til i dag, :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iselin22: :mrgreen: Jeg var faktisk oppe gjennom hele filmen... men gjorde som deg - surfa og alt annet enn å se film... :ler2:

La Traviata: Det er jo ikke så rat å savne magen litt når man har gått med kul så lenge... :legrine: Det er jo en helt fantastisk ting å gå gravid - jeg tror nok jeg kommer til å savne det en smule også... :Nikke:

Nedpress, ja... en merkelig og noe ubehagelig følelse syntes jeg... Men det er vel sånn det skal være når det nå nærmer seg. Husker ikke at jeg hadde sånt da jeg gikk med Lillegutt i magen, men det kan jo komme av at jeg nå kjenner kroppen min bedre + vet noe om hvordan det er/kan være den siste tiden...

Blir spennende framover ihvert fall... :sjarmor:

IdaC: Ja, kjøkkenet er nok oppe og brukanes før helga tipper jeg. I hvert fall ikke langt unna... :) Det skal bli så digg å få det ferdig. Det er jo resultatet jeg gleder meg til - ikke det styret vi er inne i nå... :ler2:

Nei, vet du... jeg greier ikke å kjenne hva som er hva inni magen min, jeg... :sjenert: Greide ikke det med Lillegutt heller... Men på hvor jeg kjenner sparking og bevegelser - så tror jeg nok at han har snudd seg, ja... :sjarmor: Vi får høre hva gyn. sier etterpå...

Jeg har ikke tenkt noe mer på KS eller vanlig fødsel hvis han ligger i seteleie... Får ta problemet hvis det kommer... Har jo egentlig ikke lyst på KS i det hele tatt - men kan ikke si at det frister med setefødsel heller... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har levert Lillegutt i barnehagen og er nå avgårde for å kjøpe litt isolasjon til den ene innerveggen på kjøkkenet.

Pappa er nok rett rundt hjørnet - han komme for å hjelpe til litt med kjøkkenet... :kys_2:

Jeg reiser om 20 minutter. Kjenner jeg er litt spent i dag. :roll: Har vel egentlig ikke noen grunn til det - men det er vel hormonene da... :ler: Går sikkert veldig bra, og jeg føler meg veldig komfortabel sammen med denne legen så...

Oppdatering kommer etterpå!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...